-Teddy- Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Har en gammel maskin stående som jeg bruker som altmuligserver. Jeg vekket den etter at den hadde stått i ro noen uker nå, men maskinen sutrer. Den gir fra seg et pip for omtrent hvert andre sekund som går. CPU temperaturen er fin, harddisken ser ut til å være grei og spenningene later til å være i orden. Maskinen oppfører seg helt som normalt, bortsett fra pipinga. Noen som kan hjelpe? Det er en 1,1GHz Celeron skrudd fast på et Asus HK med integrert skjermkort og en Samsung 20GB HD. EDIT: Glemte å legge til litt info: Lyden tar en liten pause når maskinen arbeider, f.eks. merker jeg at det kan drøye litt lenger mellom pipene akkurat i det jeg starter Firefox. Jeg vet også at det er en gjennomgående lang pipelyd når CPU'en er overopphetet, har prøvd det før. Endret 26. februar 2008 av -Teddy- Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Dersom alt fungerer kan det jo være en sensor eller noe som er dårlig og gir feilsignal selv om det ikke er noe feil. Kan det f.eks være at feilsignalet indikerer at en vifte ikke går rundt. Lenke til kommentar
substeve Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Først bør du vel finne ut hva som piper. Rull et papir sammen til et rør, legg den ene enden til øret, den andre borti de forskjellige pc komponentene. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvis det er PC-speakeren i kabinettet kan du jo bare rive ut kabelen. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Kjørte noen ramtester, PC-en var stille mens testene pågikk. Har prøvd å ta ut en og en rambrikke uten hell. Satser på å prøve å deaktivere systemhøyttaleren i Windows, den er nemlig montert på selve hovedkortet. Ikke noen kabler å nappe ut. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå