Julepils Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Morn! c",) Hva mener dere om "pynting" på CV og/eller søknad? Det første man sikkert tenker er pynte på hva man sier/forteller om seg selv, men nei. Det jeg tenker på er pynteobjekter, evt. bakgrunn/farger/symbol. Da tenker jeg i dette tilfellet mer innenfor en kreativ bransje, tror ikke det går så fint for en person som skal jobbe i bank å komme med en blomst på cv'en/søknaden sin. : ) Noen forslag? Egne erfaringer? Evt. noen faktiske sjefer fra kreativt yrke som vet hva de hadde godtatt og ikke? Og i samme slengen, pynting av helst bare cv'en isåfall? søknaden? begge deler? eller ingen av delene? Mvh, Julepilsen. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg ville foretrukket å lese en CV som er ren, formell og ryddig satt opp. Pynting synes jeg ikke hører hjemme på en CV. Skal du vise at du er kreativ, legg heller ved en portfolio. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Lag en ren og pen CV. Er man designer/grafiker burde man komme langt med et pent typesett, gode marginer og riktig med "luft". Jeg har sett noen veldig stilige CVer der det kun var tekst men med litt andre fonter etc.. Det så utrolig profesjonelt ut, men det var laget av en som jobbet med typesetting så han visste hva han drev med Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg tenker at dette kan være litt hit or miss. Jeg har sett en skikkelig stilig cv fra en som søkte på en design-stilling, han hadde laget hele cv'en som et litt gammeldags kart som viste hvor i verden han hadde gått på skole eller jobbet. (Dessverre for ham sendte han denne cv'en i et proprietært Adobe-format til sekretæren som skulle ta imot søknadene, så hun fikk ikke åpnet fila... Tips: Send i pdf! Han sendte den til oss i tif-format etterpå.) Anyway, hvis du er god, og klarer å få til et gjennomført tema på f.eks. både cv og søknad, så kan du komme unna med det. Hvis det ser ut som om du har testet alle fontene i tekstbehandleren din, så spørs det om de vil ha deg på intervju. Hvis du skal gå for et tema, gjør det diskret, feks. med et vannmerke eller en bra header og footer. Lenke til kommentar
Julepils Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Takker og bukker for tilbakemeldinger, tror jeg står over. Holder både søknad og cv veldig vanlig denne gangen istedenfor å risikere at det blir for mye. La merke til når jeg begynte å forsøke meg fram at det ble fort for mye. Like greit å ha det skikkelig virker det som, skiller seg nok dessverre ikke så mye ut ved førsteblikket tho. Mvh, Julepilsen. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det er veldig vinn eller forsvinn virker det som. Så er ganske risky, kan gå begge veier. Det sikreste er en "normal" CV, såfremt du ikke har noe veldig bra i tankene. Du kan jo vise forskjellige utkast til venner/bekjente som har lederstillinger, som kan gi sine kommentarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå