Gå til innhold

Hvoran feste ny strømforsyning til kabinettet?

Anbefalte innlegg

fått meg ny strømforsyning corsair 550w

Den som er i maskinen nå er den som fulge med pcen.

Denne gamle strømforsyningen har festeanordninger på oversiden, slik at den kan settes på plass i noen spor i taket på kabinettet.

Den nye strømforsyningen ser ikke ut til å ha dette. Imidlertid er de 4 ganske små hull på forsiden av den nye strømforsyningen. Er det meningen at jeg skal bruke noen små skruer her for å feste den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det som er vanlig ja, at du festar den med skruer gjennom baksida av kabinettet. Normalt pleier det også vera nokre lister/skinner o.l. som den ligg på, men dette varierer frå kabinett til kabinett. Du har nok sikkert nokre skruehull på baksida av kabinettet som du kan bruka til å festa strømforsyninga med?

Evt. må du improvisere litt, men vil tru at du får smettet den på plass på ein eller annan måte.

Lenke til kommentar

yes takk. så nå at skruene faktisk passet i de små hullene på den nye strømforsyningen. prøver på det. Vet noen/du forresten om man kan plugge noen kabler feil, slik at det skader systemet? eller er det bare en kontakt som passer til en kabel?

Har aldri installert ny PSU før.

Lenke til kommentar

Den største 20/24 pins kontakten skal på hovudkortet. Ein mindre 8 pins/4pins (kvadratisk) kontakt skal rett ved sida av CPU vifta. Molex kontaktane(er mest av slike kontaktar) skal på cd/dvdrom, harddisk o.l. Evt. S-ATA strømkontaktar om du har S-ATA harddiskar.

Skjermkort skal ha ein liten avlang kontakt, evt. PCI-E (kvadratisk 4pins kontakt) dersom du har PCI-E skjermkort.

Ca. slikt vert vel kontaktane dine plassert.

Elles er det berre å plassera dei likt der dei gamle kontaktane var plassert !;)

Endret av avRack
Lenke til kommentar
Den største 20/24 pins kontakten skal på hovudkortet. Ein mindre 8 pins/4pins (kvadratisk) kontakt skal rett ved sida av CPU vifta. Molex kontaktane(er mest av slike kontaktar) skal på cd/dvdrom, harddisk o.l. Evt. S-ATA strømkontaktar om du har S-ATA harddiskar.

Skjermkort skal ha ein liten avlang kontakt, evt. PCI-E (kvadratisk 4pins kontakt) dersom du har PCI-E skjermkort.

Ca. slikt vert vel kontaktane dine plassert.

Elles er det berre å plassera dei likt der dei gamle kontaktane var plassert !;)

Mange takk! :)

Lenke til kommentar

prøvde å sette den inn nå nettopp, men kan ikke finne noen 4 pins kontakt som skal inn ved siden av vifta som du snakket om. Alle kontaktene har 6 eller flere pins. Det er en som har 4 pins, men den er rett ved siden av/sammen med kontakten til hovekortet.

Håper jeg ikke har kjøpt en strømforsyning som ikke passer? :ermm:

Lenke til kommentar

Godt mulig den er rett ved sida av den andre kontakten i alle fall. Det er strømmen til CPU og slikt, utan den så får du ikkje på pcn men får opp feilmeldinga noko ala; "CPU Init" eller noko slikt..

Men dersom pcn virkar fint, så har du nok kopla heilt rett.

Kva hovudkort har du btw ?

Lenke til kommentar
Godt mulig den er rett ved sida av den andre kontakten i alle fall. Det er strømmen til CPU og slikt, utan den så får du ikkje på pcn men får opp feilmeldinga noko ala; "CPU Init" eller noko slikt..

på 4 pins kontakten på den gamle strømforsyningen står det CPU på. Altså jeg finner ikke en 4 pins kontakt på den nye strømforsyningen.

Hovekort: http://support.packardbell.com/se/item/ind...;ppn=PB34313691

Jeg bruker fortsatt nå min gamle strømforsyning

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

på 4 pins kontakten på den gamle strømforsyningen står det CPU på. Altså jeg finner ikke en 4 pins kontakt på den nye strømforsyningen.

Hovekort: http://support.packardbell.com/se/item/ind...;ppn=PB34313691

Det er vel mulig det fins en 8-pins som du kan dele i to 4-pins?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...