Gå til innhold

Legge til en ny "rad" i et skjema

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et skjema som inneholder en del felt. Her vil jeg gjerne åpne muligheten for å legge til et nytt felt uten at den dataen som allerede er blitt tastet inn forsvinner.

I et skjema så skriver en jo inn hva som er target filen, kan denne være forskjellige fra hvilken knapp en trykker på inni det samme skjemaet? Hvis det hadde vært mulig kunne jeg ha laget en side hvor det var to felt istede for et og sende dataen inn i de resterende feltene som var på siden inn på den ny siden.

Ble litt kronglete forklart, men men...

Takk for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke akkurat hva du vil, men tror det burde være mulig å løs vha javascript.

Du lager en knapp hvor du bruker javascript onclick til å gjøre endringer i dokumentet, eller poste endringene dine til en ny side som er lik den du står på, men som er dynamisk og kan legge til nye felter.

Lenke til kommentar

Du mener du har en flatfil? (en skrivbar fil)

<?php

$filnavn	= "fil.txt";

// Åpner og henter ut innhold
$fil 			= fopen($filnavn, "r");
$inh 			= fread($fil, filesize($filnavn));

// Ny linje
$ekstra		= "Ny linje :)";

$inh			= "$inh\n$ekstra";

// Erstatte $filnavn med en ny og skrive $inh til den nye.

......

?>

Endret av Goggen90
Lenke til kommentar

Nei, ikke helt det som goggen90 nevnte, men Ekko hadde rett...

<form method="post" target="<?php if($_POST['submit'] == TRUE) { echo (""); } elseif($_POST['submit2'] == TRUE) { echo ("_sjekk"); } ?>" action="<?php if($submit2 == TRUE) { echo ("send2.php"); } elseif($submit == TRUE) { echo ("send1.php"); } ?>"  >

Dette er slik jeg har skrevet koden for form tagen. Men denne funker ikke fordi en method="post" må jo ha fått noe tilsendt for å kunne deffinere en verdi i php.

Ja, igjen litt vanskelig forklart, men jeg vil gjøre det som Ekko forklarer går an i java, bare i php og html.

Mvh theo

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har et skjema som inneholder en del felt. Her vil jeg gjerne åpne muligheten for å legge til et nytt felt uten at den dataen som allerede er blitt tastet inn forsvinner.

I et skjema så skriver en jo inn hva som er target filen, kan denne være forskjellige fra hvilken knapp en trykker på inni det samme skjemaet? Hvis det hadde vært mulig kunne jeg ha laget en side hvor det var to felt istede for et og sende dataen inn i de resterende feltene som var på siden inn på den ny siden.

Ble litt kronglete forklart, men men...

Takk for svar...

Du trenger ikke forskjellig filer, det holder med en. Det er allikevel fullt mulig å skille på hvilken knapp det trykkes på i samme filen.

if(isset($_POST['submit'])){
 //Trykket på første knappen...
}

if(isset($_POST['submit2'])){
 //Trykket på andre knappen...
}

Endret av avalandon
Lenke til kommentar

Hmm.. den koden du viser avalandon kan jo ikke plasseres inn i form target tagen vell?

Hvis jeg gjør det så begynner den bare med blank..

Det glemte jeg kanskje å nevne.. hvis submit1 trykkes så skal resultatet vises i en inline frame, mens hvis submit2 trykkes så skal resultatet vises i et nytt vindu.. Så knappene skal både definere action og target..

Lenke til kommentar
Hmm.. den koden du viser avalandon kan jo ikke plasseres inn i form target tagen vell?

Hvis jeg gjør det så begynner den bare med blank..

Det han foreslår er at du skal bruke et form med et target, men 2 submitknapper. I targetsiden bruker du koden hans til å finne ut hvilken av de to knappene som ble trykket og bestemmer hva du videre skal gjøre derfra.

Det glemte jeg kanskje å nevne.. hvis submit1 trykkes så skal resultatet vises i en inline frame, mens hvis submit2 trykkes så skal resultatet vises i et nytt vindu.. Så knappene skal både definere action og target..

Dette høres det ut for meg at du må til med javascript for å fikse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...