Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes S klasse, noen erfaringer?

Nektard

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en kunde på jobben som kom i en kliss ny mercedes S klasse et eller annet. Det flaket av en bil. Han som eide bilen var vel 200år gammal og dere skulle sett den bilen... :ohmy:

Den var rundbulka til de grader og skrapa opp langs hele venstresiden. Begge bærebruene bak hadde knekt tvers av og hjula sto langt oppi hjulbuen. Han hadde kjørt over midtrabbater, rundkjøringer og alt mulig. Eieren var så gammal at han datt ut av bilen når jeg åpna døra. Når jeg ba han flytte bilen litt etterpå ble han bare liggende på bakken og sprelle og en kollega måtte hjelpe han opp på beina igjen.

Minner meg om han pensjonisten som hadde parkert Saab'en sin inn i støtfangeren på min en uke gamle bil og så forlatt stedet. Det skjedde i en vanlig gate med oppmerkede plasser.

Saab'en så ut som den var parkert på en tilsvarende måte i flere år.

Jeg ventet til han kom tilbake og tok serfikatet hans.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spartan: kan du ta lappen til folk? er du polti?

Jeg bare tok den.

Tulling... Beste måten og lage ekstra problemer på det.

Far har en S320CDI, den har gått litt over 100000 i Tyskland før den ble importert av han.

Det har vært feil hittil, men det har gått på garanti. Var noe flise spikkeri i styringa.

Antageligvis bare en del som ikke gjorde som den skulle, men de bytta nesten hele frontstilling pluss styresnekke. (Tyskland)

Var et problem med Distronic også, bare avstandsmåler justerer. (Pottmeter like ved gir hendel)

De bytta faktisk hele Distronic "dataen".

Far bytta termostat selv for ikke lenge siden. Av en eller idiotisk grunn mente de i Tyskland at den ikke var problemet til at motor ble sakte varm. :whistle:

Det er en fin bil med godt driv, veldig god kjørekomfort og lavt forbruk. Distronic'en gjør store deler av den følelsen, men hvis du spør en eldre person om S-Klasse så vil nok han anbefalle W140. Mange mener fortsatt at det er den ultimate S-klasse så langt og det er nok sant.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Dyre deler, trangt og jævlig++

Er du morsom? Trangt i en S-klasse?

Siden det er Mekker`n som skriver, er det vel mest sannsynlig at han mente under panseret. DER er det rimelig trangt på en S-klasse.

Har du en S-klasse, tror jeg ikke du skrur så veldig mye selv :p

Lenke til kommentar

Nei, det er nok mye sant i det. Men mekanikere tar seg timesbetalt, og hvis de bruker et par timer bare på å demontere deler for å komme til stedet de skal reparere, blir det fort dyre greier. Jeg har ingen S-klasse, men jeg har sett under panseret på et par :)

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...