Gå til innhold

kabel fra pc til tv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan som saint sier mest sannsynlig (avhengig av pc/skjermkort) koble deg på med s-video eller kompositt fra PCen. Dette vil ikke egne seg til annet enn å se filmer på. Å bruke denne skjermen til feks WORD vil ikke være lurt.

 

En slik for s-video:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19636655

 

Du må si litt mer om PCen din og hvilke tilkoblingsmuligheter du har på den og på TVen, gjerne hvilket grafikkort du har om du vet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
skjønte ikke så mye av det. kan du gi meg noen linker til de tingene så kanskje jeg skjønner.

Hei, gå på Clas Ohlson eller Biltema, så kjøper du deg en sånn "pc tilkoblings pakke".

 

Når det kommer til hvilke kabler, er det her flere løsninger.

Såvidt jeg vet, har ikke 8800GTS en vanlig S-Video ut, men den bruker en kabeladapter du fikk med. Denne kabelen har RGB, så vel som den har vanlig Phono.

 

RGB er da Rød Grønn og Blå (Red Green Blue).

RGB kan konverteres til feks. VGA, men ja.. Du har jo bare scart inn, så jeg ville brukt den gule phonoutgangen.

 

Du må også transportere lyd, denne får du ut fra lydkortet ditt sin mini-rjack ("hodetelefon plugg").

 

Når du skal koble deg inn på TVen, må du da enten koble deg inn på Scart, via Scart-adapter, eller du kan (om du har) koble deg inn på "game in". "Game in", er dessverre som regel i fronten, bak et deksel.

 

Biltema, Clas Ohlson, med flere, har slike tilkoblingspakker som er beregnet for å koble seg til TV. Du kan også kjøpe komponenter løse.

 

Hva som lønner seg, må du nesten se der og da, samt lengde på kabler, etc.

Det er ikke sikekrt du finner en pakke som inneholder bare det du trenger, så det kan være det er billigst å kjøpe ting løse.

 

Du kan også kjøpe overgang fra vanlig phono til mini-rjack, så en 3-phono kabel (rgb) kan da feks. benyttes til all overføring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...