ReGaiN Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) jeg lurer på om det finnes noe slags kabel som gjør at jeg kan få tven til å bli pc skjerm. Endret 26. februar 2008 av Dole-Duck Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvilken TV har du? Er det en nyere flatskjerm (LCD/PLASMA) eller en gammel billedrørs-TV? Du vil nok uansett kunne få bilde på TV, men om den lar seg bruke som dataskjerm kommer an på hvilken TV du har. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 har er gammel billedrørs tv. men finnes det ikke noe som d kan koble til skjermkortet og inn i tven Lenke til kommentar
Saint123 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Har ikke TVen engang en SCART kontakt? Dette blir vondt å se på i lengden uansett. Mulighetene er der: Compositt S-Video RF-Modulator fantes før slik at du kunne stille inn en kanal på TVen som tilsvarte kanalen på RF-Modulatoren, men har ikke sett noe slikt på lange tider. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Du kan som saint sier mest sannsynlig (avhengig av pc/skjermkort) koble deg på med s-video eller kompositt fra PCen. Dette vil ikke egne seg til annet enn å se filmer på. Å bruke denne skjermen til feks WORD vil ikke være lurt. En slik for s-video: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19636655 Du må si litt mer om PCen din og hvilke tilkoblingsmuligheter du har på den og på TVen, gjerne hvilket grafikkort du har om du vet. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) har tv med scart utgang også har jeg et 8800gts skjermkort. skal bare brukes til å se film på. Endret 27. februar 2008 av Dole-Duck Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) tror ikke den s-video kabelen går ann å kople til pcen min. Endret 12. mars 2008 av Dole-Duck Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 INGEN SOM KAN HJELPE MEG LITT MER ELLER!!!! PLZZ!!! Lenke til kommentar
Torbjs Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 ingen grunn til å rope her Du tar den overgangen som du sannsynligvis fikk med skjermkortet, og bruker en vanlig phono-kabel fra denne overgangen og stapper den inn i en scart adapter med rca-tilkoblinger og slikt... Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 skjønte ikke så mye av det. kan du gi meg noen linker til de tingene så kanskje jeg skjønner. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 skjønte ikke så mye av det. kan du gi meg noen linker til de tingene så kanskje jeg skjønner. Hei, gå på Clas Ohlson eller Biltema, så kjøper du deg en sånn "pc tilkoblings pakke". Når det kommer til hvilke kabler, er det her flere løsninger. Såvidt jeg vet, har ikke 8800GTS en vanlig S-Video ut, men den bruker en kabeladapter du fikk med. Denne kabelen har RGB, så vel som den har vanlig Phono. RGB er da Rød Grønn og Blå (Red Green Blue). RGB kan konverteres til feks. VGA, men ja.. Du har jo bare scart inn, så jeg ville brukt den gule phonoutgangen. Du må også transportere lyd, denne får du ut fra lydkortet ditt sin mini-rjack ("hodetelefon plugg"). Når du skal koble deg inn på TVen, må du da enten koble deg inn på Scart, via Scart-adapter, eller du kan (om du har) koble deg inn på "game in". "Game in", er dessverre som regel i fronten, bak et deksel. Biltema, Clas Ohlson, med flere, har slike tilkoblingspakker som er beregnet for å koble seg til TV. Du kan også kjøpe komponenter løse. Hva som lønner seg, må du nesten se der og da, samt lengde på kabler, etc. Det er ikke sikekrt du finner en pakke som inneholder bare det du trenger, så det kan være det er billigst å kjøpe ting løse. Du kan også kjøpe overgang fra vanlig phono til mini-rjack, så en 3-phono kabel (rgb) kan da feks. benyttes til all overføring. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) trenger jeg bare å kjøpe den Pc tilkoblings pakka og ikke noe mer? jeg fikk ikke med noe kabeladapter med skjermkortet, bare DVI-A – VGA-adapter. Endret 29. mars 2008 av Dole-Duck Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Fant netopp denne her tror dere denne funker?? trenger jeg noe extra lydkabel da?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå