Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

noen lov om hvor lavt et f16 kan fly i bebyggelse


kasin21

Anbefalte innlegg

Har også blitt fortalt en histore som skjedde før jeg ble født,

Sønnen til en som bor i nærheten av meg, fløy jagerfly og skulle gjøre et oppdrag, for å komme dit, måtte han fly rett over stedet her jeg bor, og for at foreldrene ahn skulle se det skikkelg, fløy han veldig lavt, såpass lavt lavt at flere vinduer knuste..

Etter dette fikk han ikke lov å fly jagerfly mer, og begynte å fly helikopter i stedet..

 

Har hørt noe lignende fra Saltenområdet (Det er i Nord-Norge for dere østlandsgutter som ikke har vært nord for Sinsen! lol!) Det var lenge før F-16 kom. En flyversønn skulle vise foreldrene at han var en tøff jagerpilot. Så han tok noen krappe kurver over hjemgården. dessverre er dette et område med veldig bratte fjell og gårdsbruket lå selvfølgelig på den relativt flate stripa av dyrkbar mark mellom havet og fjellet. Etter et "stup" mot hjemgården greide han ikke å rette opp flyet... og fløy rett i fjellveggen.

Vet ikke akkurat hvor dette skjedde, eller når det var. Men det kan ha vært helt tilbake på 50 tallet (kanskje var det dengangen vi hadde Sabre?)

 

Edit: Gjorde visst en feil med quote, men altså: Den første delen av innlegget er skrevet av Deila.

Endret av Heimdall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...