Gå til innhold

E here en bra pc??

Anbefalte innlegg

Æ bare lure på om dåkker syns here en bra pc,nåkka æ bør forandre på??

Asus Dvd-spiller 16x/48x ret.

Lite-on Cd-brenner 48x/24X/48x ret.

Amd Athlon xp 2400+ 2,0Ghz (t.bred)

Sony Floopy 1,44 Mb

Seagate Barracuda V 80Gb 7200rpm

Asus A7N8X Deluxe(nforce2)

Chieftech Dragon Big Tower Blå

GlacialTech Cpu Vifte ret.igloo 2320

Microsoft Multimedia&Optical Val.Pack :):woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sorry mac! :smile:

jeg tror du har bomma litt med hvor du skulle poste denne du! :lol:

Denne pc'en så ikke så verst ut du ,men jeg synes du burde vurdere Intel Pentium cpu istedenfor amd, hvis du skal bruke den til store operasjoner som krever mye processor kraft. Det er min mening, uten at jeg skal si at den er rett. :)

En annen ting er at du ikke har nevnt hva du skal bruke den til. Det kan være en ide :smile:

Du burde poste denne i PC forumet.

Lenke til kommentar

vel få en moderator til å flytte posten...

GPRS trenger den ikke,... men et nettverkskort hadde vært kjekt for opp til 100Mbit overføring og ikke 56kBit som GPRS og lydkort er bedre enn polytonene som simens/nokia kan stottre fram

Og tenk over følgene ved å ha integrert grafikkort.. .skal du spille ville jeg absolutt kjøpt et grafikkort Gforce 4 eller ATI, hold deg unna billige 500kr kort... disse er dårlige og ytelsen øker minimalt... men et til 1200 kr ville hjelpe deg og spille...

Ellers ville den ikke fungert.. kjøp minst 512Mb Ram uansett ka den skal brukes til.. Og kjøp et operativsystem... Linux er noe å tenke på hvis du ikke er avhengig av windows platformen... men hvis du er en helt vanlig allaround bruker er du vel det...siden alle spill ++ er for windows (noen unntak som unreal 2003 er oxo for linux i samme pakke... og warcraft 3 er for macOS)

Helt allreit pc som sagt ikke det beste men den duger lenge...

MEn legg til

Grafikkort

Nettverkskort

Ram

Evt Skjerm

Evt Lydkort hvis det ikke er integrert

Lykke til med kjøp av PC

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Som Pc ser den bra ut men mangler minne. Siden du skal ha deg nforce2 hovedkort er det best med 2 like minnebrikker

Men resten så bra ut

Litt off topic men allikevel on topic hehe

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
2 like minnebrikker på grunn av nforce2 ? ?

eXplain...

Jeg lar Simen1 og ufo forklare siden det var så bra sagt :)

"Dual-DDR" begrepet innebærer at man bruker 2 minnebrikker av gangen. En vanlig SDRAM (og DDR SDRAM) brikke idag har 64 ledere => at de kan overføre inntil 64 bit samtidig (= 8byte). Bruker man TO brikker samtidig får man 128-ledere => 128 bit => 16Byte per dataoverføring. Så dermed ser vi at TEORETISK kan man overføre dobbelt så stor datamengde som man kunne med bare single brikker.

Ikke bland dette sammen med å ha flere brikker i maskinen på en gang. Vanlige hovedkort idag oppfatter minnebrikkene som en serie av brikker "etter hverandre". Mens på hovedkort som har støtte for dual-ddr(og andre minneteknikker, f.eks RDRAM) oppfattes to og to brikker som "om de stod ved siden av hverandre". Hmm .. veit ikke om dette blei så veldig mye klarere, så jeg kan ta et litt mer enkelt eksempel:

Tenk deg av vi har 4 rør vi skal sende vann igjennom. Hvis vi setter rørene par-vis etterhverandre, vil det jo bare se ut som om vi har to lange rør(altså dobbelt så mye vann overført av gangen som ett enkelt rør). Det at lengden på rørene er større betyr jo ingenting for hastigheten, vann renner ikke fortere gjennom et langt rør enn et kort rør. Men om vi setter alle rørene ved siden av hverandre, så vips... vi har 4 rør ! .. og kan da sende ting igjennom alle fire samtidig(=4x ganger så stor overføring)

Håper denne analogien forklarer litt av hva begrepet "doble minnekanaler" / "dual DDR" innebærer. Hovedkortene bruker VANLIGE rambrikker(DDR266/DDR333/DDR400 osv osv), bare at du må ha to og to stykk av gangen for å få brukt "dual ddr" funksjonen. Noen hovedkort (nFORCE, nFORCE2) fungerer også med en/tre brikker. Hovedkort basert på Intels E7205/E7505 derimot KREVER to-og-to og vil IKKE virke med et ugjevnt antall brikker.

For å være helt korrekt så blir minnebåndbredden egentlig nesten dobbelt så rask mellom minne og Nforce2-chipsettet (to parallelle vann-rør i henhold til ufo's gode forklaring) Den resterende båndbredden kan derimot tas i bruk av skjermkortet eller andre ting som er tilknyttet chipsettet (som harddisker med DMA slått på osv)

Derfor lønner det seg veldig mye å overklokke FSB'en på slike chipsett, og det gjør ikke noe serlig om de to minnebrikkene er relativt trege (PC2100) siden det er FSB som alltid vil være flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...