Gå til innhold

Kommer planet X til å kolidere i 2012?


Grand

Anbefalte innlegg

For det første, så vil den ikke kræsje i jorda, men vil passere jorda og sola. Altså den vil blokkere for alt sollys, noe som vil skape enorme natur katastrofer.

 

Den er heller ikke en del av vårt solsystem, men går i bane gjennom solsystemet vært 3600år, hvis du gjør litt research vil du finne mange forhistoriske tegninger og skriverier om dette. Til og med NASA har noen artikler om Nibiru/Planet X, look it up!

Nei, og nei. De har oppdaget en planet til, som er en del av vårt solsystem, men ikke egentlig er en planet (planetoide blir de vel kalt). Den kommer IKKE til å forårsake "natur katastrofer" og den kommer IKKE til å passere i nærheten av planeten vår. Vær så snill, slutt å spre løgner!

 

 

Jees, mann! Jeg har aldri nevnt at noe av dette er sant. Jeg bare forteller hvordan denne konspirasjonsteorien går ut på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første, så vil den ikke kræsje i jorda, men vil passere jorda og sola. Altså den vil blokkere for alt sollys, noe som vil skape enorme natur katastrofer.

 

Den er heller ikke en del av vårt solsystem, men går i bane gjennom solsystemet vært 3600år, hvis du gjør litt research vil du finne mange forhistoriske tegninger og skriverier om dette. Til og med NASA har noen artikler om Nibiru/Planet X, look it up!

Nei, og nei. De har oppdaget en planet til, som er en del av vårt solsystem, men ikke egentlig er en planet (planetoide blir de vel kalt). Den kommer IKKE til å forårsake "natur katastrofer" og den kommer IKKE til å passere i nærheten av planeten vår. Vær så snill, slutt å spre løgner!

 

 

Jees, mann! Jeg har aldri nevnt at noe av dette er sant. Jeg bare forteller hvordan denne konspirasjonsteorien går ut på!

Hva med å faktisk spesifisere dette i innlegget ditt da? Du presenterer det jo som om du faktisk tror på tullet.

Lenke til kommentar
For det første, så vil den ikke kræsje i jorda, men vil passere jorda og sola. Altså den vil blokkere for alt sollys, noe som vil skape enorme natur katastrofer.

 

Den er heller ikke en del av vårt solsystem, men går i bane gjennom solsystemet vært 3600år, hvis du gjør litt research vil du finne mange forhistoriske tegninger og skriverier om dette. Til og med NASA har noen artikler om Nibiru/Planet X, look it up!

Nei, og nei. De har oppdaget en planet til, som er en del av vårt solsystem, men ikke egentlig er en planet (planetoide blir de vel kalt). Den kommer IKKE til å forårsake "natur katastrofer" og den kommer IKKE til å passere i nærheten av planeten vår. Vær så snill, slutt å spre løgner!

 

 

Jees, mann! Jeg har aldri nevnt at noe av dette er sant. Jeg bare forteller hvordan denne konspirasjonsteorien går ut på!

Hva med å faktisk spesifisere dette i innlegget ditt da? Du presenterer det jo som om du faktisk tror på tullet.

 

Beklager, anyways det du snakker om har jeg også lest om, den "planeten" som er på størrelse med pluto. Men den har ingeting med Nibiru å gjøre...

Og når jeg tenker over det, har jeg misforstått, det står ingeting om Nibiru på NASA siden...

 

Jeg tror nok ikke på dette. Men jeg er utrolig interessert i konspirasjoner, veldig morsomt å lese om slikt. Det er veldig få konspirasjoner jeg tror på, den eneste er den om at Amerika ikke var først på månene alikavel...

Lenke til kommentar
Det er veldig få konspirasjoner jeg tror på, den eneste er den om at Amerika ikke var først på månene alikavel...

Sovjetrusserne krasjlandet den ubemannede sonden Luna 2 på månen 14. september 1959.

http://en.wikipedia.org/wiki/Luna_2

 

Sovjetrusserne myklandet den ubemannede sonden Luna 9 på måneoverflaten og sendte bilder tilbake etter landingen. Denne aller første myklandingen på månen skjedde 3. februar 1966.

http://en.wikipedia.org/wiki/Luna_9

 

USA myklandet månelandermodulen fra Apollo 11 med 2 mennesker på månen 20. juli 1969.

http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_11

 

Så konspirasjonen om at USA ikke var først på månen er helt sann. Det eneste USA var først med var å sende levende vesner dit. Og de var også først med å få de tilbake. Dette har ingen andre romfartsnasjoner klart, foreløpig.

Lenke til kommentar

Har nettopp lest igjennom denne tråden, og syntes dette er spennende, selv om jeg mest tviler på denne planeten. Men en ting som irriterer meg litt er at dere som benekter denne teorien her inne tydligvis ikke har goddet å gjøre reaserach selv, men bare nekter å tro det fordi det høres for dumt ut. Ser jo hvordan meningene i denne tråden har endret seg.

 

En ting jeg tenker på er at dersom NASA har oppdaget denne planeten, så tviler jeg på at vi hadde fått høre det. Det hadde resultert i at dommedag hadde blitt fremskynnet til like etter at nyheten hadde kommet ut. Og det vi ser av filmer på youtube kanskje er fra folk som ikke klarer å holde tett + sifi-nerder som overdriver teorien ved å legge til photosop-bilder etc.

 

Jeg har lest at den er større enn jupiter, men også andre kilder har sagt at den er 2/3 av jordens størrelse. Jeg tror urfolket i egypt og grekerene var utolig mye smartere enn hva vi er i dag, men de hadde naturligvis ikke like sofistikert teknologi som vi har. De mente jo at denne Planet X var den 10ene planeten i vårt solsystem, selv om dagens teori sier at den dreier rundt en annen stjerne. bare det at de visste om mere enn sola, månen og stjernene er for meg helt ubegripelig..

 

Egentlig håper jeg og tror at dette er tull osv, men tør ikke si noe sikkert. Hadde på en måte vært kult om det var sant også, selv om det vil bety tragedie. Kanskje det er nødvendig også for populasjonskontroll? Står også skumle ting i bibelen som kan tolkes som at dette er dommedag, selv om jeg tror mere på bigbang enn gud (Kanskje en kombinasjon?). Vil ikke utelukke det helt uansett.

Lenke til kommentar
Så konspirasjonen om at USA ikke var først på månen er helt sann. Det eneste USA var først med var å sende levende vesner dit. Og de var også først med å få de tilbake. Dette har ingen andre romfartsnasjoner klart, foreløpig.

Teorien går jo ut på at Niel Armstrong og co var i et studio, og ikke på månen. Har faktisk lest litt om den, og den har en del huller den historien.. Hvis de var der oppe da, hvorfor er de ikke klare for en ny roimferd før i 2019 igjen?

Lenke til kommentar
Så konspirasjonen om at USA ikke var først på månen er helt sann. Det eneste USA var først med var å sende levende vesner dit. Og de var også først med å få de tilbake. Dette har ingen andre romfartsnasjoner klart, foreløpig.

Teorien går jo ut på at Niel Armstrong og co var i et studio, og ikke på månen. Har faktisk lest litt om den, og den har en del huller den historien.. Hvis de var der oppe da, hvorfor er de ikke klare for en ny roimferd før i 2019 igjen?

 

Det går for det meste i økonomi, sikkerhet og interesse. Etter å ha slått Sovjet til Månen var det ikke lenger noe interesse for å sende flere mennesker lenger enn til en lav omløpsbane.

 

Planet X aka. Nibiru er for øvrig svada.

Lenke til kommentar
Det går for det meste i økonomi, sikkerhet og interesse. Etter å ha slått Sovjet til Månen var det ikke lenger noe interesse for å sende flere mennesker lenger enn til en lav omløpsbane.

Nettopp derfor var det lønnsomt for amerikanerene å fake denne landingen. Kan du fortelle meg hvorfor det amerikanske flagget ikke lager skygge på månen, mens neil armstrong og romfergen gjør det? Dårlig lys-setting mener jeg. Er også flere intressange teorier om at dette er fake, blandt annet den gode kaliteten på livesendingen tatt i betrakting av årstallet dette "skjedde", og ting aom at stjernene ikke synes fra månen...

 

Tror du rett og slett er en skeptiker...

Lenke til kommentar
Det går for det meste i økonomi, sikkerhet og interesse. Etter å ha slått Sovjet til Månen var det ikke lenger noe interesse for å sende flere mennesker lenger enn til en lav omløpsbane.

Nettopp derfor var det lønnsomt for amerikanerene å fake denne landingen. Kan du fortelle meg hvorfor det amerikanske flagget ikke lager skygge på månen, mens neil armstrong og romfergen gjør det? Dårlig lys-setting mener jeg. Er også flere intressange teorier om at dette er fake, blandt annet den gode kaliteten på livesendingen tatt i betrakting av årstallet dette "skjedde", og ting aom at stjernene ikke synes fra månen...

 

Tror du rett og slett er en skeptiker...

 

Og alle tulleargumentene du kommer med er debunket flere ganger i diverse tråder om autensiteten av Apolloferdene.

 

Jeg kan ikke på stående fot svare på alle spørsmålene, men det med at stjernene ikke vises på bildene kan forklares følgende: hvor mange stjerner ser du på nattehimmelen fra en godt opplyst gate i en godt opplyst by? Bildene på månen ble tatt i dagslys, men uten atmosfære er himmelen sort, i stedet for blå (eventuelt overskyet).

Lenke til kommentar
Teorien går jo ut på at Niel Armstrong og co var i et studio, og ikke på månen. Har faktisk lest litt om den, og den har en del huller den historien.. Hvis de var der oppe da, hvorfor er de ikke klare for en ny roimferd før i 2019 igjen?

 

 

Here we go again! :no:

 

Som jeg har sagt før, kom med hvilke argumenter som helst for at månelandingene er fake. Jeg kan garantere at jeg, og andre her på forumet kan motbevise hvert eneste ett. Månelandingene er ikke forfalsket! Det er tonnevis av bevis for at de ikke er det.

 

Du lurer på hvorfor vi ikke har vært på månen siden tidlig på 70-tallet. Det er fordi det ble bestemt å utvikle romfergen, som skulle ha som oppgave å sette ut, reparere og ta ned igjen satelitter. Den var aldri tenkt til å dra til månen og kan heller ikke gå i en bane høyere enn litt over 800 km. Så grunnen til at vi nå må vente til rundt 2020 er nettopp at NASA må utvikle fartøy og bæreraketter som kan komme seg helt til månen igjen. De har to raketter under utvikling. Den første er Ares 1, som skal skyte opp mannskap. I tillegg skal det bygges en rakett kalt Ares 5, som er godt over 100 meter høy. Ares 5 skal ha med seg rakettsteget som sender Orion-fartøyet (ligner veldig på Apollo, men er mye større) og månelanderen mot månen. Når en Ares 1 skytes opp møter Orion rakettsteget i bane og kobler seg til før den skytes mot månen.

 

Igjen, kom med hvilke argumenter som helst. Vi skal med glede skyte ned hvert eneste ett!

Lenke til kommentar

Det står masse om hvorfor månelandingen var reell i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=909461

 

I den tråden skrev jeg:

- det er ikke luft på månen, så hvorfor flagrer det amerikanske flagget i "vinden" der oppe?
Det står rett ut fordi det har ei horisontal stang i toppen, og det "flagrer" fordi astronauten vrir den vertikale stanga fra side til side når han dytter flaggstanga ned i bakken. Det "flagret" litt etterpå av samme grunn som at pendler svinger flere ganger fram og tilbake før de faller til ro. Pendelbevegelsene er langsommere enn de ville vært på Jorda, fordi tyngdekraften på månen er omtrent 1/6 av Jordas, og fordi det ikke er luft på månen varer pendelbevegelsene lengre før flagget faller til ro. Flagget er krøllete fordi det det ble oppbevart sammenbrettet i flere døgn før de landet på månen.
- hvorfor kaster steiner, flagg, mennesker og apollo 11 skygger i forskjellige rettninger, når det er kun en lyskilde der oppe.. sola!
Fordi bakken på månen ikke er helt flat, men ganske humpete (noe som vises godt når de på en senere ferd kjører med månebilen), og fordi den gullbelagte aluminiumsfolien som er overflaten på månelanderen virker som et sett av speil. Skygger går i ulik vinkel hvis de går nedover en bakke enn når de går oppover en bakke.
-Svensken som lagde fotoaparatene de hadde med seg (som er låst fast til drakta), uttalte den gang og i dag..(når han så månelandingen på tv) this is fake.
Stillbildene (som ikke ble fremkalt før Apollo 11 hadde landet på Jorda igjen) ble tatt med et Hasselblad-kamera. Det var ikke 1 stk svenske som egenhendig bygde dette kameraet, det var kjøpt over disk. Det svenske kameramerket Hasselblad var et verdenskjent kameramerke ala dagens Canon, Nikon, Sony og så videre, bortsett fra at Hasselblad ble regnet som kameraenes Rolls Royce. Så hvem denne "svensken" var som satt og snakket om "fake" under månelandingen, lenge før noen fikk se stillbildene fremkalt, det må du dokumentere bedre.
-Hvorfor ser vi ingen stjerner fra noen av månebildene?
Fordi datidens vidokamera rett og slett ikke var lysfølsomme og høyoppløselige nok til å registrere det svake lyset fra stjerner. Stjerner ser mindre ut sett fra månen enn fra Jorda, fordi atmosfæren rundt Jorda får lysstrålene til å ese litt ut. Selv om de rettet de aller beste videokameraene fra den tiden ut mot stjernehimmelen fra Jorda eller månen, altså selv om det ikke var noe annet i bildet, så så himmelen like svart og stjerneløs ut. Dette var ikke så farlig, for det var ikke for å studere stjerner man landet på månen, det var (tro det eller ei) for å studere månen. Så det var ikke så farlig at kameraene ikke klarte å registrere stjernelyset. Måneoverflaten var derimot godt nok synlig.

 

Resten av konspirasjonsteoriene rundt månelandingene finnes det gode svar på en rekke steder på nettet, bl.a her:

http://www.thekeyboard.org.uk/Did%20we%20l...0the%20Moon.htm

http://www.braeunig.us/space/hoax.htm

http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html

Lenke til kommentar

Takk til SeaLion. Kanskje det beste argumentet mot månelandingsfornekterne: Det var ikke kun astronautene, presidenten og et TV-studio som arbeidet med Apolloprogrammet. Et hav av mennesker var med på prosjektet. Hvordan skal man klare å få hele denne gjengen og deres familier til å nekte for at månelandingen foregikk i et TV-studio?

 

Det eneste som nytter mot folk som HulkHaugen, er denne beskjeden:

http://youtube.com/watch?v=mQKxAqpjroo

Lenke til kommentar

Har vel insett det helt at Planet X er en myte. Men allikevell så er 21.Desember 2012 en spennende dato. Kikket på noen filmer om Nostradamus, og den karen hadde noe inside information om fremtiden. Han forutså første verdenskrig, og kallte den første antichrist'en for Napolejon Ray tror jeg, mens han egentlig hette Napoleon. Andre verdenskrig med Hisler som antichrist, men som vi vet; Hitler. Han har også nevnt at etter 3. antichris, som han også navnga som jeg ikke husker navnet på, så vil det være evig fred. kan tolkes som at vi blir utryddet. Han sa også det vil være mange naturkatastrofer mellom 2006-2012. Og hvordan visste han at liket hans kom til å bli gravd ut i år 1700, 134 år etter sin død?

 

Mayerne lagde en kalender for over 5000 år siden som til dags dato er 33 sekunder feil, og den slutter på 21. Desember 2012. Skummelt...

 

Alt dette kan nok taes med en klype salt, men det er jo intressant. Isåfall, om ingenting av dette skjer, så er det julaften 3 dager etterpå :-)

 

Men om månelandingen: Hvorfor var det ingen tegn til at raketten under romskipet hadde vært i bruk? Var ikke en gang et eneste støvkorn på føttene til raketten.. Det syntes jeg var rart. Og at alle astronautene som har vært på månen er helt friske, selv om andre astronauter som har vært utenfor en viss grense har tydlige spor etter strålingsskader. En eller annen fyr sa også at man trengte en 3 meter tykk titaniums-vegg for å blokkere denne strålingen...

 

Vil egentlig tro at vi har vært på månen, men blir jo litt skeptisk av det jeg har sett. Ligger på youtube som en fox-dokumentar...

 

EDIT: Skal ikke si sikkert at de tallene jeg oppga stemmer, for jeg skriver etter hukommelsen. Nettlinja mi her er for dårlig til å se youtube filmer..

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Har vel insett det helt at Planet X er en myte. Men allikevell så er 21.Desember 2012 en spennende dato. Kikket på noen filmer om Nostradamus, og den karen hadde noe inside information om fremtiden. Han forutså første verdenskrig, og kallte den første antichrist'en for Napolejon Ray tror jeg, mens han egentlig hette Napoleon. Andre verdenskrig med Hisler som antichrist, men som vi vet; Hitler. Han har også nevnt at etter 3. antichris, som han også navnga som jeg ikke husker navnet på, så vil det være evig fred. kan tolkes som at vi blir utryddet. Han sa også det vil være mange naturkatastrofer mellom 2006-2012. Og hvordan visste han at liket hans kom til å bli gravd ut i år 1700, 134 år etter sin død?

 

Folk tolker tekstene til Nostradamus til den grad at de passer med virkelige hendelser. Jeg kan også skrive ned en hel skokk særs vage meninger og "profetier". Kanskje er jeg heldig og noen av de stemmer sånn cirkus med noe som skjer, og vips er jeg en profet i noens øyne.

 

Mayerne lagde en kalender for over 5000 år siden som til dags dato er 33 sekunder feil, og den slutter på 21. Desember 2012. Skummelt...

 

Alt dette kan nok taes med en klype salt, men det er jo intressant. Isåfall, om ingenting av dette skjer, så er det julaften 3 dager etterpå :-)

 

Det er fordi denne kalenderen slutter på denne datoen, at folk går vegg i mellom. Ikke fordi denne datoen er en universel dommedagsdato.

 

Men om månelandingen: Hvorfor var det ingen tegn til at raketten under romskipet hadde vært i bruk? Var ikke en gang et eneste støvkorn på føttene til raketten.. Det syntes jeg var rart.

 

Sånn rett fra minnebarken var det fordi overflaten der de landet bestod av et tynt lag med støv som ble blåst vekk av hovedmotoren til landeren. Likevel var ikke kraften i motoren sterk nok til å etterlate seg et gigantisk krater, som noen hevder skulle vært der.

 

Og at alle astronautene som har vært på månen er helt friske, selv om andre astronauter som har vært utenfor en viss grense har tydlige spor etter strålingsskader. En eller annen fyr sa også at man trengte en 3 meter tykk titaniums-vegg for å blokkere denne strålingen...

 

Vil egentlig tro at vi har vært på månen, men blir jo litt skeptisk av det jeg har sett. Ligger på youtube som en fox-dokumentar...

 

Hentet fra Wikipedia:

 

The Moon is ten times higher than the Van Allen radiation belts. The spacecraft moved through the belts in just 30 minutes, and the astronauts were protected from the ionizing radiation by the metal hulls of the spacecraft. In addition, the orbital transfer trajectory from the Earth to the Moon through the belts was selected to minimize radiation exposure. Even Dr. James Van Allen, the discoverer of the Van Allen radiation belts, rebutted the claims that radiation levels were too dangerous for the Apollo missions. Dosimeters carried by the crews showed they received about the same cumulative dosage as a chest X-ray or about 1 milligray.[59] Plait cited an average dose of less than 1 rem, which is equivalent to the ambient radiation received by living at sea level for three years.

 

 

En litt kjapp svar på dine spørsmål, men det finnes en egen tråd om månelandingen her på forumet. Litt fler og bedre svar finner du der.

Lenke til kommentar
Sånn rett fra minnebarken var det fordi overflaten der de landet bestod av et tynt lag med støv som ble blåst vekk av hovedmotoren til landeren. Likevel var ikke kraften i motoren sterk nok til å etterlate seg et gigantisk krater, som noen hevder skulle vært der.

 

Men da burde det vel i så fall ha landet noen små støvkorn på føttene tip romskipet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Men da burde det vel i så fall ha landet noen små støvkorn på føttene tip romskipet?

Det er vel rimelig tørt på månen, så det fester seg nok ikke så lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...