Gå til innhold

Kommer planet X til å kolidere i 2012?


Grand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste som skjer i 2012 er at Solsytemet vårt vil ligge linjært med galaksens sentrum. Men hva det betyr aner jeg ikke, mest sannsynlig ingenting ^^,

 

De sier at Nibiru skal være like stor som Jupiter. Skal vel en del fantasi til at steinplaneter blir så store vel.

 

ShowLetter_2.jpg

 

Skal en del fantasi til for å tro hvordan vi skal kunne oveleve i en bunker om vi krasjer med en steinplanet på størrelse med jupiter ^^,

Lenke til kommentar

Tror nok det er bullshit jeg og, leste du det på Nettby idag? :p

 

Husker at når jeg gikk i 5. klasse så så vi på en film der de viste akkurat dette, om at verden skulle gå under i 2012, og at vi allerede i TO TUSEN OG SEKS (2006) ville se tegn på himmelen av denne såkalte planet X.

 

 

Begynte å lure litt i begynnelsen, men frykter ikke døden uansett.

 

Men såklart, jeg har ikke noe ønske om å dø som 20 åring, men who cares? Jeg får heller gjemme meg inni Eiksundsambandet og håpe på det beste siden jeg bor rett ved siden av den :whistle:

 

 

Men uansett, ta det med ro trådstarter, er ikke noe å bekymre seg for, forskerne har jo engang ikke sett denne såkalte planet X, og hvis den virkelig var på vei, så ville jo man allerede kunne ha sett den?

 

Dette om denne planeten er vel bare en haug med konspirasjonsteorier, fra et folk som bare påstår at noe kommer til å skje i 2012. :yes:

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar

Takker for svar! Ja jeg så den på nettby for noen dager siden, og jeg var jo ikke redd akuratt der og da, men når jeg så filmen (første post) så ble jeg sjokkert, der står det at man kan se den på det sør ligste stedet på jorda, og det er jo bildera v den der ! Men jeg roet meg ned med innleggene deres :) takker, bare svar på det jeg sa ovenfor så tenker jeg det går fint :)

Lenke til kommentar
Takker for svar! Ja jeg så den på nettby for noen dager siden, og jeg var jo ikke redd akuratt der og da, men når jeg så filmen (første post) så ble jeg sjokkert, der står det at man kan se den på det sør ligste stedet på jorda, og det er jo bildera v den der ! Men jeg roet meg ned med innleggene deres :) takker, bare svar på det jeg sa ovenfor så tenker jeg det går fint :)

Ja ikkesant? Photoshop er jo et finurlig program det.

 

Hvis man leser i kommentarene på Youtube ser man at det er mange som nevner at det bare er hjemmelagde/redigerte bilder.

 

Men bare gi blaffen og la det ligge, det ble jo sagt at noe skulle ihvertfall skje i 2006 også, at man skulle se den i himmelen fra hele verden med bare øynene... ;)

Lenke til kommentar
Ja jeg forstår det, men det går ikke bare på dette, jeg kan bli slik av ganske mye, og da må jeg gå glipp av mye, men det skjer ikke ofte... Men hva VIL skje? VIL alle dø? KOMMER den til og kræsje? ER DET NOE SOM HETER NIBIRU I DET HELE TATT?! :( hmm...

 

En gylden regel for å føle seg tryggere i verden er å oppsøke vitenskaplige miljøer om man lurer på noe.

 

Fra linken til L4r5:

 

PLANET-X (NIBIRU)

 

En del utenlandske nettsteder har lagt ut påstander om at Jorden til sommeren vil bli rammet eller sterkt påvirket av et stort objekt som kommer inn fra Solsystemets ytre områder. Objektet kalles planet-X eller Nibiru. Planet-X spiller på to ting: X står for det ukjente, og påstandene er at objektet ikke er "offisielt" oppdaget. X står også for tallet 10 - i dag kjenner vi 9 planeter i vårt solsystem. Oppdages en ny planet, vil den bli nummer 10.

 

Det er ingen tvil om at det finnes en lang rekke uoppdagede objekter i de ytre områdene av Solsystemet. De siste 10 årene er godt over 500 slike mørke, asteroidelignende objekter oppdaget med kraftige teleskoper. Disse objektene har imidlertid oppholdt seg svært langt fra Solen i milliarder av år og vil fortsatt gjøre det.

 

Påstandene er en uherlig blanding av astrologi, konspirasjonsteorier og annet uvitenskapelig oppgulp.

 

La oss se litt nærmere på enkelte påstander:

 

- En planet-X skal ha kollidert med Jorden og skapt Månen. Denne påstanden er forsåvidt korrekt, men kollisjonen skjedde for 4,5 milliarder år siden - rett etter at planetene var blitt til. Objektet som traff Jorden var på størrelse med Mars og ble helt ødelagt, d.v.s. at det ikke finnes lenger (deler av det utgjør Månen).

Se: Slik ble Jorden og Månen til.

 

- Objektet skal stupe inn fra mørket og plutselig bli synlig og passere nær Jorden i juni 2003. Skal objektet være usynlig for alle med bra kikkerter, må det minst ha vært på Neptuns avstand så sent som i november 2002. Det skal altså bevege seg 4,5 milliarder kilometer på 7 måneder. Alle objekter beveger seg kun som følge av tyngdekreftene. Således kan ingen objekter tilhørende vårt eget solsystem krysse jordbanen med mer enn 42 km/s. Lenger ut i Solsystemet er hastighetene MYE mindre. Med 42 km/s ville objektet ha brukt 3,4 år! Det er HELT umulig for et objekt tilhørende vårt solsystem å bevege seg slik som påstandene krever.

 

- Påstandene om at disse store objektene skal ha kraftig magnetfelt som suger til seg gass og støv fra omgivelsene er bare tull. Effekten er fysisk umulig (husk at verdensrommet er nesten tomt rom) og ville uansett ikke gitt objekter av den størrelse og med de egenskapene som forlanges. De vil i særdeleshet ikke kunne forårsake voldsomme elektriske utladninger om de hadde passert nær Jorden.

 

- Nærpassasjen skal kunne forårsake all mulig slags katastrofer på Jorden, deriblant endringer i rotasjonsaksen og magnetfeltet. Dette er igjen fysisk fullstendig umulig. Jordens magnetfelt endrer seg fra tid til annen og vi har kanskje begynt på en slik endring nå, men prosessen tar flere tusen år.

 

 

Om dette ikke er nok kan du prøve å sete deg inn i avstander, hastigheter og størrelser i verdensrommet, samt lære litt om planeter og asteroider, fysikk, mekanikk og kjemi.

Kunnskap fjerner som regel mye frykt.

Lenke til kommentar

Men de veit at den kommer til å krasje i 2012. Ja med det forklarer jo alt veldig logisk :lol:

 

men jeg har lagd et par regler for meg selv nå.

1. ikke tro på folk fra nettby

2. Slutt å gå inn på linker/sider som har med dommedag å gjøre.

3. ta alt som det kommer

 

Jeg har en følese at de folka på nettby har en veldig rar relgion, tror på alt untatt de som virkelig driver med det eller er hjernevaska 40 åringer som har merkelige foreldre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...