Gå til innhold

Kommer planet X til å kolidere i 2012?


Grand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis en planet koliderer med vår, så spiller det liten rolle hva som ble gjordt og ikke gjordt. Er bare å lese litt om farene med å bli truffet av større astroider, også tenke enda større skala. Så bunkerser og slikt er bortkasta tid, da ingen vil overleve uannsett. Og det er uttrolig at med alle de planetene vi har oppdaget til nå, så er ikke denne funnet enda. Hvis vi ikke kan se den enda, og den skal være her om ca 3 år, så må den ha fryktelig stor fart, og da er vi tilbake til at ingen overlever uannsett.

 

Alt slikt bunner gjerne ut i uvitenhet, tenker kort og mangel på kritisk tenkning. Kanskje i blandet litt livlig fantasi og annet morro.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg elsker en god konspirasjonsteori. Det er gøy se ting på andre måter og andres syn, men å velge å tro på det er noe helt annet.

 

Og ja jeg har sett kaansje 10-20 videoer på¨youtube om saken, og da er det jo ikke slik at planeten skal kolidere, men kun passere forbi.

 

Uansett, man kjører "radiobiler"/eller robotbiler på mars, finner stjerne i andre galakser, studerer svarte hull. Atomene splitter man, man har planer om en romheis til månen, MEN å se en forbanna planet på vei mot jorden, nei klarer man ikke.

 

den som venter får se:)

 

-at alt bare var bullshit

Lenke til kommentar

Det har vært snakk på en romheis til månen, jeg vet dog ikke om noen har kommet på noen effektive måter å få til dette på enda (Kanskje elektromanetiske magneter som slåes på eller av, uten at jeg vet noe om dette)

 

Med hensyn til planet x som visstnok skal kollidere eller passere jorda i 2012 så synes jeg det er helt abusrd at man skal kunne forrutsi et kræsj med en planet som ingen til dags dato ikke har observert... (Hvis man regner med at teorien om at alle astronomer++ vet om den og ikke allmennheten er bare BULL)

 

Frø lagrene på svalbard er laget for å ha mat lagre i tilfelle noen korn sorter skulle bli uttryddet og må plantes på nytt ;)

Lenke til kommentar
Det har vært snakk på en romheis til månen

Nei.

 

NASA har et prosjekt som jobber med en romheis, men den skal bare gå til en geostasjonær satelitt, ikke helt til månen. Ferden fra den geostasjonære satelitten og videre utover i verdensrommet må skje i et romfartøy.

 

http://science.nasa.gov/headlines/y2000/ast07sep_1.htm (om NASAs romheis)

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Det har aldri vært snakk om å lage romheis til månen!! Dette burde alle med naturfag over barneskolenivå skjønne at er umulig. Månen roterer rundt jorda, så det ville vært umulig å få til en heis til månen. Tenk deg selv, månen roterer en gang rundt jorden på ca 28 dager. På samme tid har jorda rotert 28 ganger. Da sier det jo seg selv at en eventuell start og målstasjon aldri ville stått i ro i forhold til hverandre.

 

Det har KUN vært snakk om en romheis til geostasjonær bane, da hastigheten for å holde et objekt i bane der er lik hastigheten jorda roterer med.

Lenke til kommentar
[...]Det har KUN vært snakk om en romheis til geostasjonær bane, da hastigheten for å holde et objekt i bane der er lik hastigheten jorda roterer med.

 

.... da hastigheten for å holde et objekt i bane der er lik vinkelhastigheten jorda roterer med

Takk for korrigeringen ;)

Lenke til kommentar
Fordi folket ikke ble advart fra regjeringen... Tett i pappen?

 

La oss Teoretisk si at dette vil skje, ja, da synes jeg det er mye bedre at regjeringen ikke advarer oss. En vil vell ikke skape massepanikk som skal vare i 3 år? Så kom da med et godt argument på hvorfor vi skulle blitt advart lenge før.

Lenke til kommentar
Ikke sikkert hvis regjeringen hadde klart og holde kjeft.

 

Nå er det vel ikke 'regjeringen' som sitter å titter på skjermene til alle verdens observatorier... Det er studenter, stipendiater, professorer, entusiaster og forskere og det er 10.000-vis av dem, så uansett hvor mye 'regjeringen' vil holde noe sånt hemmelig så er det helt umulig. Det er søkt nok når det er snakk om f.eks 9/11 konspirasjonsteoriene med 2-3000 spesielt utplukkede folk, her skal man liksom få til det samme med 10000-vis av helt vanlige mennesker fordelt utover så godt som alle verdens land...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...