Gå til innhold

Kommer planet X til å kolidere i 2012?


Grand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nibiru finnes ikke! Den er en myte skapt av konspirasjonsteoretikere som mener den er hjemsted for utenomjordiske vesener som besøker jorden. Det i seg selv sier vel sitt. Ikke nok med det, vi kan følge med på asteroider og andre legemer som sammenlignet med mye annet i solsystemet er mikroskopiske, men ikke en planet på størrelse med Jupiter??

 

Skal ikke si at du tar feil, men deler av begrunnelsen er svak.

 

Hvis noe som skal hemmeligholdes lekkes ut til allmennheten kan det dysses ned, det er flere måter å gjøre dette på. Det blir til en informasjonskrig som massemediene alltid vinner. Whistleblowers som prøver å alarmere folk og f.eks. sladrer til mediene begår selvmord i større saker. Når whistlebloweren er død kan det skremme andre fra å slå alarm også og heller tie still.

Deretter kan du forvente å se to ting, dokumentarer (på TV og Discovery Channel i større saker) som er stappfulle av feil og egentlig gjør lite annet enn å latterliggjøre de som tror på konspirasjonsteorien. Og du kan forvente å se mange idiotiske konspirasjonsteorier som skal sette alle konspirasjonsteoriene i dårlig lys og degradere troverdigheten til dem alle - "It wasnt them, it was the aliens! Theyve been watching us for thousands of years!".

 

Hele hensikten er å få folk til å stemple alle alternative og rivaliserende forklaringer som "konspirasjonstøv" slik du gjør. Dersom de klarer å stemple noe som konspirasjonstøv (ikke vanskelig) blir hele temaet offlimits og ignorert av storparten av befolkningen som følger massemediene sine minste vink. Nå har jeg ingen kjennskap til planet x men det er interessant at den visstnok skal treffe i år 2012, det er da Maya-indianerene sin kalender slutter. Kanskje er det fordi de visste jorden ville bli utradert da?

Eventuelt så er det noen som morer seg med å lage litt liv og leven. Jeg kommer ikke til å sette meg inn i saken, hvis det ikke skjer noe var det bortkastet tid og hvis det stemmer så er det slutten på alt og bortkastet tid likevel.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

En litt artig sak er jo at før tusenårskiftet var samme konspirasjonsteori i sirkulasjon, eneste forskjellen var at planeten da skulle komme nær jorden i slutten av 1999. Vel, vi er her enda, så hvorfor skulle vi tro at det er mer sannsynlig at den kommer i 2012?

 

Og fortsatt har ingen kommet med en god forklaring på hvorfor vi enda ikke ser Nibiru på himmelen, med den størrelsen den påstås å ha...

Lenke til kommentar
En annen ting, hva har UFOer med religion å gjøre?

Har du hørt spørsmålet "Tror du på Gud?" Helt sikkert.

Har du hørt spørsmålet "Tror du på UFO?" Jeg tipper du har hørt det spørsmålet også.

Har du hørt spørsmålet "Tror du på sola?" Det spørsmålet har du neppe hørt, for sola er en kjensgjerning man ikke enten tror på eller ikke. Man vet at sola er der. Punktum.

 

De to første spørsmålene handler om tro, og religion handler om tro. Vitenskap handler ikke om tro, men om kunnskap om kjensgjerninger. De som tror på en religion kalles religiøse. Og tror man på UFO-er (i betydningen utenomjordiske romskip), så er man altså religiøs, troen på at Jorda har blitt og blir besøkt av utenomjordiske romskip er altså en religion.

Lenke til kommentar
Alt vil nok ende en dag men da er det sannsynligvis menneskene selv som gjør det. Om ikke menneskene selv gjør det (lite sannsynlig) vil det være solen som eksploderer.

Sola har altfor lite masse til å eksplodere, så det vil ikke skje. Men sola blir jevnt varmere og varmere, dette skyldes forhold inne i solas indre. Om ca en halv milliard år vil det derfor ikke lengre være levelige forhold på landjorda. I havet vil det fortsatt være levelig noen hundre millioner år til, men deretter blir Jorda rett og slekt kokt. Om ca 5 milliarder år eser sola opp til å bli en rød kjempe som sluker de indre planetene, muligens også Jorda. Men da har altså Jorda vært en ubeboelig steinørken i omtrent 4 milliarder år allerede.

 

Menneskene som art overlever neppe i de 500 millioner årene som landjorda fortsatt er et levelig sted. Det er bare 4-5 millioner år siden sjimpanseslekten og menneskeslekten skilte lag, og ingen pattedyrarter har foreløpig overlevd mer enn ca 5-7 millioner år. Kanskje vi klarer å forlenge overlevelsesvinduet for vår art med noen millioner år via genmanipulering, men såkalte framtidsbiologer tror at menneskearten maks har 10 millioner år til før vår art dør ut. Det er selvsagt vanskelig å spå, spesielt om framtiden, men jeg tror neppe menneskene fortsatt finnes når vår verden går under.

Lenke til kommentar

You guys made my day!

 

Og for de som lurer på hva en frøbank er:

http://en.wikipedia.org/wiki/Seedbank

http://en.wikipedia.org/wiki/Svalbard_Inte...d_Vault

Der står også litt av specsa til Svaldbard-anlegget.

 

Enda mer specs (her fant jeg ut av at det for eksempel er lysarmaturer i taket med 3 meters mellomrom mellom hver...)

http://www.statsbygg.no/FilSystem/files/fe...rd_frohvelv.pdf

(OBS: 28 siders PFD)

 

Skal opp til Svaldbard til jul. Kanskje jeg stikker opp å ser på hvis det er mulig å komme seg dit da... Tviler på at det er noen folk der, og jeg kommer nok ikke inn uansett, men gøy å ha bilde av uansett. Vil dere at jeg skal se etter UFO-landings-steder, antenner på taket og tungt bevæpnede militære?

 

edit: Det må jo gå vei dit, så er nok mulig å komme seg dit. Fant specs på at det er 2 uttak for motorvarmere på parkeringsplassen der også, og det er jo digg om vinteren da :D

Håper dere skjønner at jeg mobber dere som ikke vet noe litt... Herregud, er det så vanskelig å finne ut av da. Dere vet hva frø er, og dere vet hva en bank er.

Her har jeg funnet en bok med info om anlegget på 2min!

Er du forresten interessert i din egen bank på Svaldbard (spermbank kanskje), så koster det ca 50mill... Den som er der nå kostet 48.350.000kr. Ha en fortreffelig dag, jeg går ut å speider etter Planet-X, burde være rett borti her nå.

Endret av jale
Lenke til kommentar
Nå har jeg ingen kjennskap til planet x men det er interessant at den visstnok skal treffe i år 2012, det er da Maya-indianerene sin kalender slutter. Kanskje er det fordi de visste jorden ville bli utradert da?

Du forklarer greit også at du ikke har noen kjennskap til Maya kalenderen.

 

Alle samtidig nå: Maya kalenderen SLUTTER IKKE i 2012.

2012 markerer KUN slutten på en lang periode, som på engelsk blir kalt Long Count.

Long Count, eller Mesoamerican Long Count kalenderen, ble brukt av flere mesoamerikanske kulturer, deriblant Maya-indianerene.

Deres "grunn" kalender var 52 år lang, så for å kunne angi datoer utenom de 52 årene lagde de Long Count.

 

En Long Count periode er 394 solår.

Det er den 13nde b'ak'tun (long count periode) som vil avslutte i 2012 og den 14nde vil begynne.

En har også funnet innskripsjoner med datoer "forbi" 2012; Mayaene trodde aldri at jorden kom til å gå under i 2012.

 

 

"For the ancient Maya, it was a huge celebration to make it to the end of a whole cycle," says Sandra Noble, executive director of the Foundation for the Advancement of Mesoamerican Studies in Crystal River, Fla. To render Dec. 21, 2012, as a doomsday or moment of cosmic shifting, she says, is "a complete fabrication and a chance for a lot of people to cash in."
Does Maya calendar predict 2012 apocalypse?

 

“It’s a crock,” says Harvey Bricker, professor emeritus of anthropology and researcher with the institute. "It’s based on ignorance and misinformation. One starts with the clear statement that the Maya calendar will not end in 2012. It is the end of one calendrical unit. It’s not the end of the calendar or the end of the world.”

(...)

Maxwell, who spends time in Guatemala every year, says the descendants of the Maya don’t believe the end is near either. In fact, she says some shamans in that area today, called Daykeepers, attribute the theory to misinterpretation.

 

“The Daykeepers mention the date in 2012 and say it a misunderstanding of crystal gazers, new agers who have latched onto [this apocalyptic theory],” Maxwell says.

The Sky Is Not Falling Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Det finnes 9 planter i vårt solsystem fra før av

Det gjorde det før ja, men ikke nå lengre, nå er det kun 8 planeter i solsystemet: Merkur, Venus, Jorda, Mars, Jupiter, Saturn, Uranus og Neptun.

 

Det var i august 2006 at Pluto ble kastet ut av det gode selskap, og nedgradert fra planet til dvergplanet. Det finnes flere dvergplaneter i solsystemet, Pluto, Ceres og Eris (og kanskje noen uoppdagete ytterst i solsystemet). Ceres er en steinplanet mellom Mars og Jupiter, i asteroidebeltet, mens Eris befinner seg utenfor Pluto og er omtrent like stor som Pluto, kanskje litt større. Og i likhet med Pluto er Eris en isplanet. Disse ytre isdvergplanetene fikk i år en ny betegnelse, plutoider. Ceres er ikke en plutoide, den er fortsatt en dvergplanet.

 

Kilder:

http://www.iau.org/public_press/news/release/iau0603/ - Pluto ble nedgradert til dvergplanet.

http://www.iau.org/public_press/news/release/iau0804/ - Pluto og Eris blir plutoider.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Her følger et svar jeg har fått fra en annen astronom:

 

 

> "21. desember 2012 klokken 11:11 (universal time) vil det skje en omdreining

> av vår galakse - noe som bare skjer hvert 25.800 år. Mayafolket forutså altså

> dette, forskere i dag bekrefter at nevnte hendelse vil inntreffe.

 

Dette er bare tull. 25800 år er tida det tar for Jordas rotasjonsakse å

dreie seg en gang. Dette er en jevn bevegelse, og ikke noe som skjer i et

rykk hvert 25800. år.

 

Mekeveien roterer også, men dette selvsagt også noe som er en jevn

bevegelse. Sola bruker for eksempel 230 millioner år på en runde rundt

Melkeveiens sentrum.

 

> Flombølgen i Asia og Iran (...)

 

Alt tyder på det var en tilfeldighet, siden det ikke har vært store

jordskjelv på andre juledag verken før eller siden.

 

> Den kjente vitenskapsmannen Patrick Geryl har uttalt seg på følgende måte:

> "If we keep ignoring these findings - we will all die. All alarm bells should

> be ringing around the world!"

 

Denne Patrick Geryl er ingen kjent vitenskapsmann. Han skjønner ikke en

gang grunnleggende astronomi og fysikk.

 

> LHC (...)

 

Hvis det fantes så mye som en mikrosopisk sjanse for at dette skulle føre

til noen katastrofe ville man selvsagt ikke gjennomføre det. Tro det eller

ei, men fysikere er vanlige mennesker med familie og venner som selvsagt

ikke vil at Jorda skal gå under mer enn noen andre. Eksperimentet er 100%

trygt.

 

 

Med vennlig hilsen

A.-V. B. H., astronom "

 

(navn sensurert)

Endret av doedskvad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...