Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter og kroppsspråk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med mindre det er demonstrativt er vel de fleste typer kroppsspråk ubevisste. Typen "talk to the hand 'cause the face ain't listenin'" er nok bevisste, da er man aktiv. Men små bevegelser som følge av at de føler seg ukomfortable osv. er nok for det meste ubevisste.

Lenke til kommentar
Som vi alle vet, bruker jenter et vanskelig kroppsspråk mot oss gutter. De står med armene i kryss når de viser at de ikke er interesserte, etc. Men gjør jenter dette med vilje, eller skjer det helt automatisk for dem? Tenker de at hvis de ikke er interesserte i gutten, skal de stå med armene i kryss?

Noe kommer automatisk, noe gjør vi med vilje. ;)

Lenke til kommentar
Som vi alle vet, bruker jenter et vanskelig kroppsspråk mot oss gutter. De står med armene i kryss når de viser at de ikke er interesserte, etc. Men gjør jenter dette med vilje, eller skjer det helt automatisk for dem? Tenker de at hvis de ikke er interesserte i gutten, skal de stå med armene i kryss?

Jenter viser utrolig mye kroppspråk uten å vite det selv, dette kalles vel "sublim kommunikasjon" om jeg ikke tar feil, altså underbevisst kommunnikasjon. For eksempel hvis du snakker med en jente og hun begynner å "stelle" med fingrene i håret, sånn helt uten videre, stryke seg på baksiden av hånden eller på skulderen, alle disse er sublime kommumikasjonsmetoder som viser interesse. Samt så er gjerne øynekontakt en IOI, altså en "Indicator of Interest". Det meste av dette kan læres om man leser litt psykologi, gjerne da sosiologi. Studerer dette selv, og er utrolig mye "interessant" man kan lære og deretter faktisk bruke når man vil sjekke opp damene senere.

Også på samme måte som menn kan også jenter bruke en "Roll-Off", et ordtak som ofte er brukt innen PUA (Pick-Up Artist) miljøet. For eksempel om jeg sitter og snakker med en jente og hun sier/gjør noe som er ment som en DLV (Demonstration of Lower Value) mot meg, kanskje et "neg" (leken form for negativ kommentering, på en flørtaktig måte) så kan jeg for eksempel sette meg mer "vekk" fra henne, og dette kalles en roll-off. Dette er selvsagt noe damene kan gjøre mot menn også. Og naturligvis snu seg mot jenta om man vil "belønne" henne for god oppførsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...