Sadfez Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Hei, satt sammen PC-en med nytt hk,ram og cpu i går. Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz XFX nForce 680i LT SLI, Socket-775 Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 Når jeg har spilt WoW en liten stund går cpu temp opp til nesten 100C i følge coretemp på 60% load, men taber jeg ut i windows går den ned til 60~. Jeg bruker cpu viften som følgte med prosessoren, men den var litt merkelig å feste. Kan det hende at cpu-vifta ikke sitter godt nok på? Er denne tempen normal? Er litt bekymret for at den skal bli alt for varm. mvh Edit: æsj, postet i feil fora. Endret 26. februar 2008 av Sadfez Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 det er alt for varmt, tror nok ikke du har fått festet cpu kjøleren skikkelig. Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 På medfølgende vifte var det kjølepasta. Siden den har stått på under et døgn så skulle det vel gå an å ta den av og på uten å påføre ny pasta? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 er ikke optimalt, men mye bedre enn at prosessoren holder 100 grader Lenke til kommentar
nb Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Er altfor varmt. jeg har 6550 som daffer på ca 45 grader med tilnærmet full load på begge kjernene. Som nevnt sannsynligvis noe galt med festing av kjøleren. Om du må ta av gammel pasta, funker det fint med isopropanol. Det har også ganske mye å si at pastaen ligger ordentlig, på gaming-PCen min fikk jeg ned tempen med 10 grader på alle fire kjernene da jeg la på en mer fornuftig mengde pasta (hadde nok altfor mye og dårlig lagt på først) Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Tok av og på viften, fikk festet den skikkelig nå. (tror jeg var litt stresset når jeg satt det sammen i går) Ligger på rundt 40C nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå