Gå til innhold

Prisreduksjon på Intel's P4 ?

SkyFish

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De blir ikke billigere, du bare får en større modell for samme pris ved "prisreduksjonen" mens mindre modeller forsvinner ut av markedet (de flater stort sett ut ved rundt 1500kr, som alle 1.6-2.4GHz CPUer har gjort).

Prisene har er nettopp sunket/synker, varierer litt fra forskjellige butikker. Neste reduksjon er trolig ved introduksjon av 800FSB/HT lanseringene i april.

Lenke til kommentar
Noen som vet om vi har noen i vente?

Skal ha meg ny pc' date=' med P4, men regner med det lønner seg å vente, de er jo vanvittig dyre akkurat nå.

quote']

Jeg vet litt om hva vi har i vente.

Du har rett i at det kan lönne seg å vente, - lenge, - så får du mere ytelse for pengene.

Men at P4-prosessorene er vanvittig dyre akkurat nå, - er vel en litt undelig påstand :-? , - for den alminnelige oppfatningen er at P4 aldri noensinne har värt så billige som de er nå ...

Lenke til kommentar

Dere fölger ikke med i timen, :lol:

Allerede i går, fredag 21/2, hadde flexi-data og komplett noen nedsatte priser på P4, -med varer på lager fra uken som kommer. P4-2,5/2,53 til under kr 2000 og P4-2,6/2,66 til under kr 2.500. Priskuttet er nok dessuten ca 20% i forhold til butikkenes tidligere priser, - med unntak av det som var "uken tilbud" på komplett.

Lenke til kommentar
Dere fölger ikke med i timen, :lol:  

Allerede i går, fredag 21/2, hadde flexi-data og komplett noen nedsatte priser på P4, -med varer på lager fra uken som kommer. P4-2,5/2,53 til under kr 2000 og P4-2,6/2,66 til under kr 2.500. Priskuttet er nok dessuten ca 20% i forhold til butikkenes tidligere priser, - med unntak av det som var "uken tilbud" på komplett.

Feil prisen på denne Intel Pentium 4 2.53 GHz Boxed PC533

Socket PGA478, 512kB "Northwood" 1983kr er samme prisen da eg postet et svar i en tråd om forskjellen i pris mellom amd og intel.

Og jo eg følger med?

Lenke til kommentar

Feil prisen på denne Intel Pentium 4 2.53 GHz Boxed PC533  

Socket PGA478, 512kB "Northwood" 1983kr er samme prisen da eg postet et svar i en tråd om forskjellen i pris mellom amd og intel.

Og jo eg følger med?

-------

Lura, jeg tror ikke du fölger tilstrekkelig med i timene til å få rett i denne sammenheng heller.

Min påstand er at de prisene vi ser nå hos komplett, - er de nye prisene. Dersom komplett ikke setter ned prisene ytterligere til uken, - håper jeg du spiser hatten din, - selv om du ikke har lovet det, - kun av ren anstendighet :lol:

Men du har jo historisk sett vankelig for å innrömme at du tar feil, - så dette er en utfordring ... :wink:

Lenke til kommentar

Greit nok at de er boxed, men det hjelper ikke meg så mye da, jeg har vannkjøling, så ingen extra utgifter, men glem det med amd, jeg skal ha Intel.

Men synes prisene er litt stive, ville bare vite om neste priskutt fra Intel, en P4 2.5ghz 533 koster 1600 hos Mpx og det har den gjort en stund...

faller den 21% da kjøper jeg den ja =)

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...