bajas11 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Sony åpner dørene for reklame i PS3-spill, og lar alle de største reklameselskapene få fritt spillerom. KILDE Syns dere dette er positivt eller negativt? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Det blir vel bare slik som det var på PSone og PS2 at i bilspill henger det reklame banners fra autentiske firma osv. For meg går det helt fint. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvis det blir som xerg sier så er det helt fint for meg, skaper liksom en virkelighets følelse. Men hvis det blir slik at det plutselig poper opp en svær reklamer over hele skjermen hele tiden er det så definetivt ikke greit for meg, men det tviler jeg også på da. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Regner med med introduksjonen av Home vil PS3 kunne ha mye reklame, eneste jeg håper på er at det ikke blir et forstyrrende element. Lenke til kommentar
bajas11 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) For min egen del er det greit om feks. bil spill har en eller annen reklame fra bil firmaer som f.eks BMW eller Opel i form av plakater "in-game". Dette gjør bare spillet mer realistisk men derimot om spillprodusenter bruker dette som en fin måte å markedsføre seg selv på er jeg skeptisk. Et eksempel på dette er reklamen i CS 1.6 hvor de reklamerer med Orange Box. Endret 26. februar 2008 av bajas11 Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 kan jo være at det er litt reklame mens spille loader seg osv..det fungerer fint for meg...om jeg ser ett bildet av spillet eller reklame for cola er ett feett Lenke til kommentar
Phanteon Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Akkuratt det vil jeg nødig noen gang se i et spill. Ingame reklame har jeg ikke noe imot. Forhåpentligvis så vil reklameinntektene deres hjelpe til å holde alle onlinetjenester gratis. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Et Eksempel er i burnout Paradise. noen av Van,ene som kjører rundt i byen, har Disel reklame på seg, kan ikke huske om det er noen flere, menne det gjør ingen ting. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Guitar hero 3 har jo også ting i seg.. "5" tyggegummien på setlisten, red Bull på scenen osv... Slike ting er helt greit, og er egentlig bare morsomme detaljer mer enn reklame synes jeg.. Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Det er nok snakk om produktplassering, naturlige banner og reklame i loading skjermen. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Mellom lastingene i "God of War 3": Krato's get's he's strenght from the new Battery: Energizer. Want to rip the head of a undead? Drink Battery: Energizer. Med et fett bilde av Krato's som drikker en Battery: Energizer. Eller: Vil du og bli snikmorder men plages av gass i magen? Det samme gjorde Snake til han begynte med det nye Fiberton. Nå kan Snake snike seg uten å måtte snike avgårde en smyger. Med et bilde av Snake som sniker seg stille rundt i gresset. Alt dette i lastings øyeblikket. Reklame i spill? Nei takk uansett hvor det er. Jeg spiller spill for å "koble av" fra verden utenfor dørene. Vil ikke vandre rundt i GTA og se reklame for ting som finnes i virkeligheten, jeg vil se absurd og latterlig reklame, det er litt av skjarmen. Reklamen tar for mye plass i dag fra før av, kan ikke se en film på TVNorge eller TV3 uten å bli forstyrret av forbannamakta. T.o.m DVD filmene er full av reklame i dag. Trenger ikke reklame i spill og. Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 True indeed men jeg tror ikke vi kommer unna reklamen med det første... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Nei det er klart men hvor mange spill finnes det der ute der reklame faktisk passer naturlig inn? Hadde jeg sett en reklame for Toro grøt mitt mellom likene og blodet i Call of Duty 4 så hadde det tatt vekk forferdelig mye av spillegleden. Reklamen må passe perfekt inn da og jeg ser ikke hvordan dette kan gjennomføres. Det er ikke naturlig med reklame for Grøt i CoD4, hvordan blir det da i f.eks God of War 3 f.eks om de skulle ha reklame for Cola mens du sliter hodet av mytologiske vesen? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Føler noen av eksemplene dine er såpass på jordet Bear^ at det er ikke vits å diskutere rundt dem engang. Sier seg selv at feks God of war 3 er et spill der reklame ikke er aktuellt. (forøvrig artige eksempel ) Men ta feks COD4 som du nevner.. kanskje litt små banners.. flyers som blåser i de ødelagte gatene, butikkvinduer osv... Eller hva med at feks laptopene brukt i spillet har en diskret Dell logo? Ønsker reklame i spillene velkommen så lenge det glir inn... Vil nok gagne brukerne. Endret 29. februar 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
Paystation Home Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Guitar hero 3 har jo også ting i seg.. "5" tyggegummien på setlisten, red Bull på scenen osv... Slike ting er helt greit, og er egentlig bare morsomme detaljer mer enn reklame synes jeg.. Axe gitarer. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Da krever jeg at spillene blir billigere. Jeg kan muligens takle reklame som Tallyho nevner, men generelt så er reklame en uting. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Føler noen av eksemplene dine er såpass på jordet Bear^ at det er ikke vits å diskutere rundt dem engang. Sier seg selv at feks God of war 3 er et spill der reklame ikke er aktuellt. (forøvrig artige eksempel ) Men ta feks COD4 som du nevner.. kanskje litt små banners.. flyers som blåser i de ødelagte gatene, butikkvinduer osv... Eller hva med at feks laptopene brukt i spillet har en diskret Dell logo? Ønsker reklame i spillene velkommen så lenge det glir inn... Vil nok gagne brukerne. Var meningen å være på jordet Men ser ikke helt hvor det glir inn i CoD4, enten du smyger deg i gresset i Russland eller blåser hodet av terrorister så ser jeg ikke helt hvor en Cola reklame skulle snike seg inn, f.eks. Diskre logoer som Dell ja men du ser aldri baksiden av laptopen, det er fronten. Jeg ser ikke helt hvordan reklame skal snike seg inn i spill. Spesielt med tanke på spill som har futurisk tema eller middelaldersk tema. Ser ikke for meg å ri med hesten min i et nytt Shadow of the colossus mens det står "Always Coca Cola" på sverdet, teit eksempel igjen men håper du skjønner pointet, enkelte spill klarer du ikke å snike reklame inn i uten å ødelegge spillets helhetsfølelse. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Om jeg husker korrekt var det eksreme mengder reklame i THP8, for ikke å snakke om SKATE. Jeg vil ikke si det påvirker spillgleden veldig, men det må være lov til å tone det ned til et annet nivå. There is a place and a time for everything, så de eksemplene til Bear mener jeg er Helt på jordet! Det blir derimot noe annet hvis HOME får litt reklame i form av bannere og denslags, da dette vil være en tjeneste som er gratis. Men igjen, et akseptabelt nivå går greit for meg! Men for all del, ikke la det bli lydreklamer! Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 er jo helt enig med deg bear. Håper med de enkelte spillutviklerne hvet hvor foten bør settes ned for å unngå malplassering Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Om jeg husker korrekt var det eksreme mengder reklame i THP8, for ikke å snakke om SKATE. Jeg vil ikke si det påvirker spillgleden veldig, men det må være lov til å tone det ned til et annet nivå. There is a place and a time for everything, så de eksemplene til Bear mener jeg er Helt på jordet! Det blir derimot noe annet hvis HOME får litt reklame i form av bannere og denslags, da dette vil være en tjeneste som er gratis. Men igjen, et akseptabelt nivå går greit for meg! Men for all del, ikke la det bli lydreklamer! Nå var de ment å være på jordet men jeg holder fremdeles på at spill som HL2 ikke har noe plass til reklame. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå