Gavekort Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg et par Corsair Twinx2 8500 (2x1Gb) Men så slo jeg på Oblivion og da stod det at jeg kun brukte 30% (minimerte ingenting) Da ante jeg en misstanke, så jeg starta opp Fl studio, azureuz, macromedia flash, photoshop, msn, itunes og alt det på likt, samtidig så jeg satte på Test drive unlimited.. Det lagga som et HEL**** men ram-usagen kom ikke mer enn oppi 33% kanskje oppi 35% Jeg har da 1x eldre DDR2 5300 (?) 1Gb og de to DDR2 8500 1Gb Er det noe feil her? Hjelper det å kaste ut den gamle skrapramen? Edit: skriveleif Endret 26. februar 2008 av Bob_mafia Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Klarte å fylle opp rammen med Memtest, men er forsatt skeptisk til hvorfor den kun går opp i 30-40% i spill.. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Når du kombinerer to forskjellige typer RAM så vil hovedkortet kjøre begge på samme hastighet, dvs den laveste. Så det er ikke noe lurt. At RAM ikke bruker mer enn 30-40% er mer positivt enn negativt. Hadde det brukt 100% så ville det gått enda tregere. Det er sånn Dynamic Random Access Memory (DRAM) er ment å fungere. Kort og enkelt fortalt så henter det info og skriver info til prosessoren hele tiden, i stedet for å ta vare på alt hele tiden, slik som harddisken gjør. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 takktakk! Men jeg har satt den trege rammen i en separat slot, vil det hjelpe? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nei, du må sette den nedi samme slotten som de to andre. Kan bli litt trangt, men bare press på så går det. Nei, beklager tullpratet. Du bør nok bare fjerne den og kjøre med de to kjappeste, som også er de beste. Har du satt de to PC8500 helt inntil hverandre, og den siste i slot nr 3, for å si det sånn? Hvis det er tilfelle så fjerner du altså den PC5300, også må du sjekke manualen til hovedkortet hvordan de to PC8500 skal stå for å kjøre Dual Channel. Muligens er det i Slot#1 og Slot#3. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Feil! Jeg har 2 slots (altså 2x2) Jeg har mine to nye i Slot A1 og A2 så har jeg min gammle i B1 Men jeg fjerna den gammle, så nå har jeg 2Gb, og fikk utnyttet rammen min til 78% i F.E.A.R Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Du har to kanaler og fire slots Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Du har to kanaler og fire slots Ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå