Azidops Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Heisann. Fikk endelig Mass Effect i hus i går og har kost meg skikkelig med spillet. Allikevel synes jeg at kvaliteten på grafikken ikke helt står i stil med hva man kan forvente i 2008. Ikke det at landskapene ikke er flott eller karakterene er stygge, men det er akkurat som om det er snø på skjermen. Slik "snø" som man får ved analoge antennesignaler akkurat som små prikker så danser og beveger på seg. Dette har jeg ikke opplevd på de andre xbox spillene så jeg lurte på om andre hadde samme erfaring med Mass Effect. For ordens skyld kan jeg nevne at jeg har LCD-tv HD-ready med 1366 x 768 oppløsning koblet opp med komponentkabler. Prøvde med HDMI men med samme resultat. Lenke til kommentar
Amaranth Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Kan vel være film grain effekten du referer til, skal ikke være vanskeligere enn å skru den av i options. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Haha, er det så enkelt? Irriterte meg grønn over den tingen. Skal prøve det når jeg kommer hjem. Hva er meningen med en slik funksjon egentlig? Stusset over det siden introen er bra, mens selve gameplayet er kornete. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 hehe, har irritert meg over dette selv, og lært meg å leve med det. Prøvde å skru av filmgraineffekten og korninga forsvant... konge Lenke til kommentar
Amaranth Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Korninga ble skrudd av ganske så kjapt her i gård'n også. Spørrs om ikke utviklerne har sett litt for mye Battlestar Galactica.. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Allikevel synes jeg at kvaliteten på grafikken ikke helt står i stil med hva man kan forvente i 2008.ME kom i 2007 Prøv heller å fokuser på den utrulege reisa BioWare tar deg med på. Det er mitt råd. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Skrudde av både "the korny thang" og motion blur jeg. Ser 20x bedre ut og hjelper mot dårlig framerate. Lenke til kommentar
RevX Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg syntes den kornete grafikken gjorde det hele litt filmaktig og stilig, jeg Men det var jammen bra at de la på muligheten til å fjerne den, det skal sies. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Allikevel synes jeg at kvaliteten på grafikken ikke helt står i stil med hva man kan forvente i 2008.ME kom i 2007 Prøv heller å fokuser på den utrulege reisa BioWare tar deg med på. Det er mitt råd. Jammen det er jo slik at "vi lever jo i xxxx" argumentet er slik at man bruker det året man lever i, så dermed 2008. Skal nyte reisen sammen med BioWare UTEN kornete grafikk. Tror dette spillet bare blir bedre og bedre jo lengre mann spiller. Men er det slik at avhengig av hvilke valg man tar, så spiller man forskjellige historier eller er det bare små forskjeller. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Grafikken til Final Fantasy VII er ikke av det man kan forvente i 2008. Hørtes det riktig ut? Du misforstår nok bruken av utrykket Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg bare spøkte. Selvfølgelig forstår jeg hva Gaz West mente Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Korneffekten er med på å gi Mass Effect et mer "filmaktig" utseende. Sammen med muligheten for å velge hvordan man vil svare, før samtalepartneren er ferdig, gir denne effekten en filmatisk opplevelse Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg forstår poenget og idèen er forsåvidt god, men jeg synes ikke resultatet var noe å rope hurra for. For meg blir det som å ta et skritt tilbake til VHS-tiden. Lenke til kommentar
3000 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) hehe la merke til dette hos en kompis.. trodde det bare ble slik med prosjektor:P Endret 26. februar 2008 av 3000 Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Jeg likte faktisk den film grain effekten jeg. Ga liksom litt sånn film opplevelse som noen andre har nevnt. Også skjuler den noen dårlige teksturer enkelte steder. Endret 26. februar 2008 av marius90 Lenke til kommentar
Morten_H Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 såg det samma hos ein kompis, begynte å lura litt om han hadde problemer med tven. morsomt det ser ut som om du ser alt på eit overvåkingskamera med farger. Lenke til kommentar
MrCoolGuy Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvis noen har sett serien så minner film grain mye om Band of Brothers. Veldig kornete, men det ga en veldigfølelse av at du befant deg i Normandie i WWII. :) Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Likte aldri film grain-effekten. Skjønner ikke helt hvordan den skal gi en mer filmatisk følelse. Filmer har jo ikke vært kornete på årevis! Men kos deg med spillet, det er et av de beste som noensinne har blitt laget! Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hmm, bra jeg kom over denne tråden.. visste ikke at man kunne skru det av = ) Måtte bare si at Mass effect er noe av det beste singelplayer spillet jeg har spilt(sammen med Zelda,shadow of the colusses blant annet), storkoser meg så inni***** med det. Trudde aldri jeg skulle få ordentlig good feeling av singelplayer spill igjen etter å ha blitt bitt av online basillen, men mass effect er bare WOW. Kommer nok til å spille igjennom det flere ganger. = ) Kom gjerne med flere slike spill! Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Helt enig, Bioware har gjort en utrolig god jobb med Mass Effect. Som stor fan av veldig teksttunge spill som f.eks Planescape Tormen er det også deilig å ha masse codex-tekst og dialog å kose seg med. Er snart ferdig med første gjennomspilling, og sitter allerede og tenker på neste vanskelighetsgrad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå