Garanti Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Nytt spørsmål: Jeg har følgende kode som kjører en MySQL-spørring: $C_UN = mysql_escape_string($_COOKIE['CTUN']); $UInfo = mysql_query("SELECT Password, Salt FROM `users` WHERE `Username`='".$C_UN"'", $link); Men får at linje nummer to i vedlagt kode er feil: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\wamp\www\*** on line 12. Kjører jeg spørringen SELECT Password, Salt FROM `users` WHERE `Username`='bruker4' , får jeg returnert ønsket informasjon. Hva er galt? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Mangler et punktum etter $C_UN. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 $UInfo = mysql_query("SELECT Password, Salt FROM users WHERE Username = $C_UN , $link); Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Neei, hjalp ikke. Regner med du egentlig mente dette, Famen: $UInfo = mysql_query("SELECT Password, Salt FROM users WHERE Username = $C_UN", $link); Endret 30. mai 2008 av Garanti Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) yezz, hjalp det? EDIT: Du må trippel sjekke om du har tabell navn og slikt rett! Endret 30. mai 2008 av Famen Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Joda, det gjør de, kjørte som sagt en mySQL-spørring som returnerte ønskede verdier i PHPmyAdmin Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hva er $link da? Antageligvis ugyldig. Om du ikke har flere oppkoblinger i samme script kan du droppe $link. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Jepp, du hadde rett, Ultraskarp, hadde glemt å inkludere filen som opprettet tilkoblingen. Mange takk. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Denne mysqlkoden SELECT `id`,`Username` FROM users LIMIT 0, 65 kjørt ved denne PHP-koden $sql = "SELECT `id`,`Username` FROM users LIMIT 0, 65"; $UInfo = mysql_query($sql, $link); $UInfo = mysql_fetch_array($UInfo); print_r($UInfo); gir ikke ønsket resultat. I phpMyAdmin gir spørringen ønsket resultat, dvs. at den lister opp id og brukernavn til de 65 første brukerne. Når jeg kjører spørringen gjennom PHP blir bare informasjonen fra den første brukeren returnert. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 mysql_fetch_array() returnerer ikke hele tabellen, men èn rad og flytter pointern en frem. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 $sql = "SELECT `id`,`Username` FROM users LIMIT 0, 65"; $UInfo = mysql_query($sql, $link); while($UInfo = mysql_fetch_array($UInfo)) { print_r($UInfo); } Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Dersom man ønsker å benytte hele arrayet uten å bruke en while-loop hver gang man skal hente data, kan man vel gjøre slik?: $sql = "SELECT `id`,`Username` FROM users LIMIT 0, 65"; $UInfodb = mysql_query($sql, $link); while($UInfodb = mysql_fetch_array($UInfodb)) { $UInfo[] = $UInfodb; } Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Prøv, så finner du det fort ut. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Jo, det funket med litt modifisering: <pre> <?PHP include("header.php"); $sql = "SELECT `id`,`Username` FROM users LIMIT 0, 65"; $UInfodb = mysql_query($sql, $link); while($array = mysql_fetch_array($UInfodb)) { $UInfo[] = $array; } print_r($UInfo); ?></pre> Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Si jeg har en artikkeldatabase med mange artikler. Så skal jeg hente ut x artikler ut i fra et variabelt tidsrom. Det er greit, det er bare å kjøre SELECT * FROM `artikler` WHERE time BETWEEN 1143853261 AND 1146445261 SORT BY time DESC Dette forutsetter at jeg bruker UNIX-timestamp, noe jeg gjør. Men dersom datoene skal hentes fra $_GET, må jo en link med timestamp bli generert, som f.eks view.php?from=1143853261&to=1146445261 . Hvordan får jeg laget disse linkene mer lesbare? Kan jeg bruke strtotime()? Hvordan gjør dere det? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Du må nok bruke strftime() Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Ok, jeg forstod ikke helt vitsen med den funksjonen. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Du kan jo f.eks. gjøre det slik for å få mer forståelige datoer: $from =1143853261; $to = 1146445261; echo 'from='. date('Y-m-d', $from) .'&to='. date('Y-m-d', $to); Hvis du har lagret datoene som et MySQL-datoformat (DATE, DATETIME, TIMESTAMP), så vil du kunne gjøre oppslag i tabellen ved å formatere datoer som 'dd-mm-YYYY'. Ellers kan du selvfølgelig bruke strtotime() som du foreslår, og kjøre en spørring med FROM_UNIXTIME($time). Endret 15. juni 2008 av Lokaltog Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Hvordan setter man opp mail i WAMP? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Man setter opp mail i WAMP ved å søke på google. Akkurat samme spørsmål er blitt stilt fjorten ganger før. http://www.google.no/search?hl=no&q=wa...3%B8k&meta= http://www.killersites.com/mvnforum/mvnfor...ead?thread=6191 http://roshanbh.com.np/2007/12/sending-e-m...nvironment.html http://www.menekali.com/sending-email-thro...-wamp-or-xampp/ php.ini: [mail function] SMTP = [smtp-til-isp] smtp_port = 25 Edit: Eventuelt kan du sette opp din egen SMTP-server og føre localhost inn istedenfor. Endret 17. juli 2008 av Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå