MBarne Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Bilen min ble tilfeldigvis tauet av naf i dag til nærmeste verksted! Var sikker på at det var dynamoen som ikke lada men neida, dynamoen var fin. Så mest sannsynlig batteriet da som svikter. IGJEN: Biltama er noe dritt.. Noen som har noen forslag til batteri? Vil ha ett GODT batteriet som varer.. Pris betyr ingenting! Lenke til kommentar
nlight Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Optima RedTop. Koster ca 2000,- på Torshov. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hm, Biltema-batteriet i min bil funger utmerket. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Problemene kommer snart! Du blir nok en av dem som står med nødlys på rundt hver sving fordi batteriet svikter.. Ja, biltema batteriet kan faktisk svikte men allikevel kan du digge musikk i bilen mens du venter på redningsbilen.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Så du er helt sikkert på at det ikke er noe feil med startmotoren din da? at den trekker for mye strøm? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvilken bil er det du har? årsmodell osv?... både polstilling og ev. festeknaster bør stemme overens med det som skal være på bilen, om batteriet du skaffer har høyere startstrøm eller kapasitet en orginalbatteriet så gjør det ingenting. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Problemene kommer snart! Du blir nok en av dem som står med nødlys på rundt hver sving fordi batteriet svikter.. Ja, biltema batteriet kan faktisk svikte men allikevel kan du digge musikk i bilen mens du venter på redningsbilen.. Pappa har nå hatt Biltema batterier i drift i mange år uten problemer. Mitt biltema batteri har finfin startkraft selv i 10-15 minusgrader. Endret 27. februar 2008 av Lefse Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Ikke noe galt med dynamoen ihvertfall! Den lada 14,4V. Har skiftet batteri nå og den har ikke hatt problemer etter det, så mest sannsynlig batteriet som svikta! Tror jeg leverer den inn på Audi neste gang og får det skikkelig... Har en Audi 100 2,3E 91modell Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hva var symptomene når du stoppet? Stoppet den mens du kjørte? Eller fikk du ikke starta? Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Hva var symptomene når du stoppet? Stoppet den mens du kjørte? Eller fikk du ikke starta? Begge deler.. Når jeg gav gass ristet den bare noe sinnsykt og ville absolutt ikke akslerere før den daua, alt det elektriske utstyret ble svart og jeg rant sakte over krysse i rushtiden og fikk akkurat lagt meg inn til siden. Og så kom cd-spilleren og alt annet på igjen av en eller annen grunn. Og der satt jeg og røyka og digga musikk mens jeg venta på naf... Det som var (har skifta batteri nå) så merkelig var at jeg bare kunne bruke en booster eller ett eller annet på batteriet så var bilen helt fin igjen Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Er nok bilen din det er noe gale med, og ikke batteriet. Har hatt biltemabatteri i alle mine biler, og alle har fungert tipp topp.. Biltema får jo batteriene sine fra Sannakk eller hva det heter.. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Kan stemme det ja.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hva var symptomene når du stoppet? Stoppet den mens du kjørte? Eller fikk du ikke starta? Begge deler.. Når jeg gav gass ristet den bare noe sinnsykt og ville absolutt ikke akslerere før den daua, alt det elektriske utstyret ble svart og jeg rant sakte over krysse i rushtiden og fikk akkurat lagt meg inn til siden. Og så kom cd-spilleren og alt annet på igjen av en eller annen grunn. Og der satt jeg og røyka og digga musikk mens jeg venta på naf... Det som var (har skifta batteri nå) så merkelig var at jeg bare kunne bruke en booster eller ett eller annet på batteriet så var bilen helt fin igjen Som Revolovolution sier, så er det nok ikke batteriet det er noe feil med her nei. Batteriet blir jo ikke brukt når bilen har startet, da er det generatoren som leverer strøm til forbrukere samt lader batteriet. Om det er hard belastning så kommer kanksje batteriet inn i bilde. Ta heller å sjekk generatoren din, jordingspunkter etc. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Taua bilen til Madla bil igjen Så det var nok ikke batteriet nei!! Det var nesten som den bremsa når jeg trykka gassen inn!? Noen som vet hva det kan være? Kan nesten ikke gi gass for å få den til å akslerere sakte bortover! Må ta bussen til jobb i morra viss de ikke har tid å se på den Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Taua bilen til Madla bil igjen Så det var nok ikke batteriet nei!! Det var nesten som den bremsa når jeg trykka gassen inn!? Noen som vet hva det kan være? Kan nesten ikke gi gass for å få den til å akslerere sakte bortover! Må ta bussen til jobb i morra viss de ikke har tid å se på den Feilen er nok at det er en AUDI :!: Hørtes ut som et merkelig symtom..Kan ikke si jeg forbinder det med noe, sånn med en gang. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 eyyy, ikke noe mobbing av Audi her altså! Kan ikke være en slange eller noe som lekker eller har røket? Griner snart her altså... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 En på jobb hadde samme problemet med sin BMW, sånn ca. Der var det en vakuumslange som hadde røket, hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 En på jobb hadde samme problemet med sin BMW, sånn ca. Der var det en vakuumslange som hadde røket, hvis jeg ikke husker feil. Kan stemme det, mange problemer kommer av at en Vakuumslange har detti av, eller fått et hull i seg. Er jo bare å begynne å feilsøke, isteden for å grine som du sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå