Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Berge forholdet vårt!

Anbefalte innlegg

For tiden så henger mitt forhold til dama i en ganske tynn tråd. Jeg sliter med sjalusi, og nå er hun drita lei. Hun har gitt meg mang sjangser, og jeg har ikke skjerpet meg så mye at har hjulpet.

Idag ville hun prate, og fortalte at hun er ganske usikker, og at hun ikke elsker meg like mye som hun har gjort før.

Vil beholde jenta, for hun er den beste jenta jeg har møtt. Hva kan jeg gjøre for å overbevise henne om at jeg skal legge bort sjalusien. Er fast bestemt på det selv. Hvis jeg ikke fikser dette, så vil det bestandig fortsette sånn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tør jeg spørre hvorfor du blir sjalu, og i hvilke sammenhenger?

Blir sjalu hvis hun snakker med andre gutter, (teit, men sant) osv. Men det som plager meg mest er at jeg alltid tar opp eksen hennes. Hun blir sykt lei av det. Og i dag ble det nok, så hun vil ha en tenkepause.

Lenke til kommentar
Hvis du har prøvd mange ganger å endre deg og ikke har klart det så klarer du ikke denne gangen heller.

Med den innstillingen vil man jo aldri oppnå noe. Dessuten er spørsmålet hvordan han kan redde forholdet sitt, ikke hvorvidt det er det beste eller ikke.

Trådstarter: Hvorfor tar du opp eksen hennes? Holder hun kontakten med ham?

Lenke til kommentar

Grunner til at jeg tar opp eksen hennes, er fordi at han er ganske populær der hvor jeg bor, og jeg innbiller meg at de hadde det mye bedre sammen når de var sammen. De var sammen i omtrent 2 år. Hun har kuttet ut kontakten med han, pga at jeg sa at jeg ikke likte det.

Lenke til kommentar
Grunner til at jeg tar opp eksen hennes, er fordi at han er ganske populær der hvor jeg bor, og jeg innbiller meg at de hadde det mye bedre sammen når de var sammen. De var sammen i omtrent 2 år. Hun har kuttet ut kontakten med han, pga at jeg sa at jeg ikke likte det.

Ok.

Du vet at hvis du ikke tar deg sammen, ryker antageligvis forholdet. Ergo du har tapt. Da konkluderer vi med at du lar være å henge deg opp i bagateller, selv om det er vanskelig. La henne snakke med andre gutter. Det er en grunn til at hun har valgt deg, og ikke de guttene hun prater med.

Sånn ellers så må du begynne å stole på henne. Sjalusi er bare vrangforestillinger. Hvis tillit ikke er til stede i et forhold vil neppe forholdet vare særlig lenge.

Tenk positivt!

Lenke til kommentar

Vet jeg må det. Er derfor innstillt for å klare dette. Vet jeg klarer dette, men har dessverre ikke tatt dette så veldig alvorlig før nå. Håper hun gir meg enda en sjangse. Hun sier at hun er usikker på følelsene sine enda:S

Lenke til kommentar

Du bør oppsøke hjelp!

Det er du som er TAPER

Du eier IKKE et annet menneske

Du kan ikke kontrollere et annet menneske

Jeg er bare glad denne jenta slapp unna ditt terrorvelde, og håper ingen andre fanges så lenge du er en slik taper.

Oppsøk psykolog snarest og løs DITT problem, for det er kun DITT og ingen andres.

Lenke til kommentar

Tror du har fått en inntrykk av at jeg er "sykelig" sjalu. Da har du nok fått feil inntrykk.

Har hatt to forhold før, og sjalusien var ikke der. Men utseende til de jentene kan ikke sammenligne min nåværende kjærest. Føler at alle gutta prøver seg på henne osv. Dessuten er hun å jeg ekstremt sta, så en del av kranglinga oppstår der.

Lenke til kommentar

Sorry, men du er screwed. Med en gang en DU merker at forholdet går til dass, så har dama følt dette for lenge siden. Da går det stort sett bare en vei.

Det nytter ikke å logisk overtale noen til å føle noe.

Jeg ser også at du er reaktiv. Du er sjalu fordi hun er "finere" (mao heldigere med gener) enn dine x-damer. Vil du fortsette å ha slike damer i livet ditt, må du bli proaktiv.

Google the shit, learn it and move on

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Nå begynner det å komme svar som jeg vil ha. Vi har en pause nå. Allerede så synes jeg selv at mye av sjalusien har forsvunnet. Hun snakker med gutter osv, jeg tenker ikke engang over det:) Bare det synes jeg er et stort skritt.

Selvtilliten er ikke på topp, men heller ikke dårlig..

Hvis jeg ikke skjerper meg nå, så vil sannsynligvis alle mine forhold gå til helvette pga sjalusi.

Problemet nå er at dama mi kanskje tror vi passer best som venner. Å at hun har mistet noe følelser. For ikke så lenge siden så var hun stupforelsket i meg, så synes det er merkelig at hun over 2 dager har mistet nesten alt av følelser..

Lenke til kommentar

Dude, wake up!

Dette skjer ikke over 2 dager. Hun SIER det skjer over to dager for å bare få deg til å innse at det ikke vil bli noe mer.

Les mellom linjene, og føl hva hun virkelig mener. Damer sier slike ting hele tiden fordi de tror det blir lettere for oss menn av den grunn.

Jeg blir særdeles overrasket om du klarer å få beholdt hun her på andre grunnlag enn at hun har dårlig samvittighet over deg.

Istedenfor å forsøke å "fikse" forholdet, så ta heller å fiks deg selv

Lenke til kommentar
Du bør oppsøke hjelp!

Det er du som er TAPER

Du eier IKKE et annet menneske

Du kan ikke kontrollere et annet menneske

Jeg er bare glad denne jenta slapp unna ditt terrorvelde, og håper ingen andre fanges så lenge du er en slik taper.

Oppsøk psykolog snarest og løs DITT problem, for det er kun DITT og ingen andres.

Når ble en person taper å å være sjalu ? :dontgetit:

Og vær så snill, utdyp svaret godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...