Gå til innhold

Bredbånd sluttet å virke plutselig

Anbefalte innlegg

Heisånn,

Jeg har Turbo bredbånd (ikke trådløst) og bredbåndstelefoni hos Telenor og bruker den Thomson Speedtouch 780 WLT. Alt har fungert veldig bra inntil nå og jeg har ikke hatt noen problemer.

Da jeg kom hjem fra jobb i går, slo jeg på pc-en min og begynte å surfe på internett. Alt var bra i ca 10 min men da sluttet det å virke plutselig. Jeg så på modemet og bare de "Power" og "Ethernet" lysene var grønne (som alltid). DSL, Internet og Voice lyste ikke. Jeg slo av både pc-en og modemet i 5 min og prøvde igjen. Jeg fikk det samme igjen og igjen.

Jeg ringte til Telenor i går kveld og meldte feilen. De sa at de ikke kunne "se" modemet mitt. Derfor må de sende feilmeldingen til teknisk support. Jeg bør få tilbakemelding i dag.

Jeg tror at det er enten et problem på linjen eller et problem med modemet. Jeg har dessverre ingen mulighet til å sjekke linjen eller bruke et annet modem.

Noen som vet hva som kan være feil? Det var veldig rart at internett sluttet å fungere så plutselig.

Takk for hjelpen,

Nathan

Beklager for min norsk. Jeg er engelsk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norsken din er imponerende..

Kanskje det er noen som har gravd opp en kabel??

Dette har skjedd med meg før. Jeg måtte derimot ringe teknisk selv og oppgi noen nummer på undersiden av modemet. Jeg fikk også kobla meg gjennom en hovedsentral eller hva de kaller det som var litt nærmere. Internetten ble mye raskere etterpå.

Lenke til kommentar

I verste fall må telenor sende ut en montør for å sjekke om det er feil på linja, feil i sentralen eller feil på modem. Årsaken kan skyldes kabelbrudd eller at en montør har koblet feil i forbindelse med oppkobling av en annen kunde eller at det er en systemfeil hos telenor. I bestefall er du på nett igjen i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Takk for svarene!

Telenor sendte noen i går faktisk. Jeg hadde ikke stort håp om å få hjelp så tidlig og ble veldig overrasket over det.

Etter mannen hadde gått et eller annet sted og kommet tilbake, spurte jeg ham hva som hadde skjedd. Han sa at det var et vanlig linjebrudd. Veldig rart. Har aldri hatt det før selv om det er det som vi mistenkte ved første blikk!

I alle fall, takk igjen for hjelpen!

Nathan

Og takk for å si norsken er imponerende. For mange engelsktalere i Norge gidder ikke å lære noe norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...