Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med avspilling av film

Anbefalte innlegg

Hei

Har i desember gyvvet egen pc, har alt av de beste komponenter, og PC-en fungerte knirkefritt inntil jeg bestemte meg for å formatere PC-en grunnet noen problemer med explorer. Jeg kjører vista 64 med 4 g dd3 minne, maximus extreme, ati 3870 skjermkort.

Sakens kjerne er at når jeg kjører filmer nå, så blir de ekstremt "pixlete" får også en strek noen ganger underavspilling, dette skjer når bilde beveger ser fort. Har oppgradert alle driver til de nyeste, men ingen ting nytter.. noen som kan hjelpe?

Petter

Hei

Har i desember gyvvet egen pc, har alt av de beste komponenter, og PC-en fungerte knirkefritt inntil jeg bestemte meg for å formatere PC-en grunnet noen problemer med explorer. Jeg kjører vista 64 med 4 g dd3 minne, maximus extreme, ati 3870 skjermkort.

Sakens kjerne er at når jeg kjører filmer nå, så blir de ekstremt "pixlete" får også en strek noen ganger underavspilling, dette skjer når bilde beveger ser fort. Har oppgradert alle driver til de nyeste, men ingen ting nytter.. noen som kan hjelpe?

Petter

Må legge til at jeg nå kjører k-lite codec, og vlc. De meste av feilene skjer i vlc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et codec problem. Last ned gspot fra headbands og se hvilke codecer som er brukt til å encode filen og hvilke codecer du har har som kan spille av filen. Sjekk hvilken codec vlc velger når filen spilles av der. Kom tilbake med det her. Og gjør dette for alle filtyper om det gjelder flere enn én.

k-lite codec pack er for øvrig ikke noen god løsning.

Lenke til kommentar
Høres ut som et codec problem. Last ned gspot fra headbands og se hvilke codecer som er brukt til å encode filen og hvilke codecer du har har som kan spille av filen. Sjekk hvilken codec vlc velger når filen spilles av der. Kom tilbake med det her. Og gjør dette for alle filtyper om det gjelder flere enn én.

k-lite codec pack er for øvrig ikke noen god løsning.

Problemet er jo at selv de enkleste filmer eller filmsnutter ender opp med å bli grovkornete. Selv på tv2 når jeg skal spille av noe som har gått på tv.. Og det samme skjer med dvd.. Kan det være skjermkortet som er ødelagt eller at PC-en ikke klarer bruke driverne pga. intel chipset eller noe. Får opp en feilmelding på intel chipset, men har lastet ned det nyeste der også..

Lenke til kommentar

Det er ingenting som heter "de enkleste filmsnutter". Alle video og audio dekodes basert på formatet det er laget i og det har ingenting å si om lengden er 1 minutt eller 1 time. Foretll oss hvilke filtyper dette gjelder og hvilke codecer som er i bruk. Om alt er iorden der kan det være andre ting. Om jeg var deg ville jeg også lastet ned Media Player Classic (demnne krever ikke installasjon) og prøve å spille av videoer der, siden den håndterer en del formater annerledes enn VLC.

lagt til: skjermkortet ditt er sikkert iorden, men om du er bekymret kan du nå kjøre dxdiag og gå igjennom testene der (i vista må du vel skrive dxdiag i søkefeltet), pluss sjekke at det ikke rapporteres noen problemer for skjermkortet driverne i device manager.

Endret av substeve
Lenke til kommentar
Det er ingenting som heter "de enkleste filmsnutter". Alle video og audio dekodes basert på formatet det er laget i og det har ingenting å si om lengden er 1 minutt eller 1 time. Foretll oss hvilke filtyper dette gjelder og hvilke codecer som er i bruk. Om alt er iorden der kan det være andre ting. Om jeg var deg ville jeg også lastet ned Media Player Classic (demnne krever ikke installasjon) og prøve å spille av videoer der, siden den håndterer en del formater annerledes enn VLC.

lagt til: skjermkortet ditt er sikkert iorden, men om du er bekymret kan du nå kjøre dxdiag og gå igjennom testene der (i vista må du vel skrive dxdiag i søkefeltet), pluss sjekke at det ikke rapporteres noen problemer for skjermkortet driverne i device manager.

Det som bekymrer meg er at tidligere har jeg uten problemer og uten noen codecer kunne avspille dvd filer, xvid osv i vlc. Nå spilles alt der i veldig dårlig oppløsning. Det som jeg tror er problemet er at pc bruker vista drivere på skjermkortet, for forsøkte å avinnstallere ati driverne og kunne bruke det som var i vista. Det resulterte at alt var likt, og det skjedde ingen ting når jeg la inn de nye driverne til ati.

Har sjekket alt i device manager og alt er i orden med skjermkortet, har også benyttet det programmet du anbefalte og ingen feilmeldinger på skjermkortet der heller. Men får opp noen feilmeldinger på dette:

Dette programmet ble kanskje ikke riktig installert

Problemsignatur

Problemhendelsesnavn: PCA2

Problemsignatur 01: 8-2_vista64_dd_58134.exe

Problemsignatur 02: 8.453.0.0

Problemsignatur 03: 8-2_vista64_dd_58134

Problemsignatur 04: 8-2

Problemsignatur 05: Advanced Micro Devices, Inc.

Problemsignatur 06: 1

Problemsignatur 07: 200

OS-versjon: 6.0.6000.2.0.0.256.1

ID for nasjonal innstilling: 1044

Ekstra informasjon om problemet

Minneområde-ID: 172134119

Lenke til kommentar

Du har alltid brukt codecer til å avspille filer, de kan ikke avspilles uten.

Den feilmeldingen din gjelder ATI driverne dine. Prøv å reinstaller de (avinstaller ev. rester av den første installasjonen først pluss de nåværende skjermkortdriverne dine)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...