Leeroymonster Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Jeg går nå siste året på vidregående, og skal til neste år begynne læretiden. Etter dette har jeg lyst til å gå to år på teknisk fagskole, og kanskje to år på høgskole. Mener å ha hørt at man bare får lån/stipend fra lånekassen i et visst antall år. Hvor mange år er dette? Har jo allerede fått stipend i 3 år, og pluss de 4 årene jeg har planlagt blir jo det 7 år. Går det? Endret 10. mars 2008 av Leeroymonster Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 For meg er dette ukjent, så lenge en studere og oppfyller kravene for stipend har man rett på stipend. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Er helt sikker på å ha hørt om en grense; et max antall år man kan motta stipend/lån fra lånekassen. Mener å ha hørt fem eller sju år eller noe lignende. Så dette stemmer ikke? Lenke til kommentar
ellenhar Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hovedregelen er at du har rett til støtte til vanlig videregående opplæring i tre år og til all annen utdanning i åtte år. http://lanekassen.no/templates/Page____3063.aspx Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Der ja! Takk skal du ha:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå