Gå til innhold

Nvidia sliter enda mer...

Gabriel_X

Anbefalte innlegg

"The bottom line is that when it comes to Color + Z rendering, the GeForce FX is only half as powerful as the older Radeon 9700."...

Sjekk denne:

http://www.theinquirer.net/?article=7920

Riktignok sladderblekke nummer en på nettet, men dette underbygger jo teorier mange har hatt den siste tiden når det gjelder FX sin dårlige (i forhold til forventet) ytelse i enkelte benchmarks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o
Benchmarks er ikke alt vet du, skal bli artig å få se et FX kort når det kommer ut til oss vanlige pc brukere :shrug:

Kommer det noen i det hele tatt da? Produsere 100k var det NViDiA skulle og da blir det mange om beinet på de som SKAL selges gjennom vanlige webshops

atm ATi :woot:

og gleder meg til R350

Lenke til kommentar

Vel kortet er jo ute da.. jeg lar heller ytelsestestene dømme. Kortet er ikke dårligere enn ytelsen tilsier. Jeg gir beng i _hvorfor_ mitt R9700 er såpass raskt, og hva det eventuelt mangler så lenge det yter bra.

Så siden denne nyheten kom etter at FX er ute, så lar jeg heller ytelsestestene fremover (med bedre drivere?) bedømme.

Lenke til kommentar

An Nvidia technical marketing manager confirmed to us that Geforce FX has 4 Pipelines and 2 Texture Memory Units that can results with 8 textures per clock but only in multitexturing.

Det var dette som var poenget mitt men ikke alle fikk det med seg tydeligvis. - Nvidia har kanskje ikke direkte sagt det selv men 'alle' har jo fått inntrykket av at FX skulle være 8/1.

Lenke til kommentar
Det var dette som var poenget mitt men ikke alle fikk det med seg tydeligvis. - Nvidia har kanskje ikke direkte sagt det selv men 'alle' har jo fått inntrykket av at FX skulle være 8/1.

"We have 8 pipelines and they can each apply one texture per clock so we can apply 8 textures per clock."

- Geoff Ballew, Nvidia

Men hvis det ikke er tilfelle, hva i all verden går alle de transistorene med til da :-?

Lenke til kommentar
Hvem vil nå ha den jetmotoren der uansett da? Med mindre du har stort anlegg og hører på musikk 100% av tiden PCen er på så må det jo være helt grufullt å være sammen med et slikt kort,...

Tror du bare skal revurdere di tankene litt.. Hvem har sagt at det referanse kortet som ble teste med den "jett motoroen" vil komme ut på markedet i det hele tatt ? Hva med Gainward? eller ASUS og de alle andre... Kanskje de klarer å lage kort som IKKE er den jett motoren.

Nei, slapp litt av til noen har fått testet de evt. kortene fra de evt. produsentene. Nvidia lager jo bare brikken sant ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Ja men det er jo brikken som blir varm, så strøm og varmeproblemet er jo uansett stort

Og får å løse det må man ha orkan i kæbbisen 8)

Lenke til kommentar
Hvem vil nå ha den jetmotoren der uansett da? Med mindre du har stort anlegg og hører på musikk 100% av tiden PCen er på så må det jo være helt grufullt å være sammen med et slikt kort,...

Ikke det at jeg har tenkt til å kjøpe meg FX, men det er endel men vannkjøling her som sikkert kan tyne kortet med feks en MCW50T mulignes opp mot 600-700Mhz??

Med standarkjøling blir det jo bare tull mtp overklokking -> 3% eller no, men med En pelt eller to kan man sikkert få mye ut av 0.13 teknologien.

Lenke til kommentar

Mulig det har 8x1 inn men kjører 4x2 ut.

John Carmack on NV30 vs R300

The NV30 runs the ARB2 path MUCH slower than the NV30 path. Half the speed at the moment. This is unfortunate, because when you do an exact, apples-to-apples comparison using exactly the same API, the R300 looks twice as fast, but when you use the vendor-specific paths, the NV30 wins.

Lenke til kommentar
ikke noe stort problem egentlig.. spill vil bli optimalisert for både ati og nvidia fremover. hvis vi hadde snakket om sis xabre eller noe, så hadde det kanskje vært en sjanse for at ingen hadde giddet å skrive spesifikt for dem...

Spørs denne gangen.

quote.

In singletexturing 8x1 is two times as fast as 4x2 design. Future games are towards using singletexturing. Someone else could explain why. I think it's related with the use of shaders.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...