bfn Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Hei, Tok nettopp av CPU-vifta og oppdaget at den såkalte "tyggisen" mellom kjøleramma og CPU'n hadde smelta akkurat der de har kontakt... det har så rent ut og lagt seg rundt den brikka i midten av CPU'n. Har dette noe å si? :? Har CPU'n vært alt for varm? Da jeg fikk CPU'n for to uker siden lå den tett oppunder 50 grader konstant.. siste dagene har den gått fra 45 og helt ned i 36 grader! Men det er kanskje pga de to kabinettviftene jeg satt inn også, var da temperaturen sank. Har ikke lyst til å fucke opp CPU'n med det første heller, så plz hjelp meg! Gidder ikke sette den sammen igjen før jeg vet at det er trygt! Lenke til kommentar
Novec Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Det er faktisk det som er poenget med "tyggisen", den skal smelte så den bare fyller ut ujevnhetene mellom prosessor og kjøleribbe. Ulempen er at den kun er til engangsbruk, når du først har tatt av ribba må du fjerne den helt, rengjøre og eventuelt planslipe kjøleribba/prosessoren, og ha på ny kjølepasta... Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Bruk Artic silver da mann! CannoliBoy: Er virkelig folk så sprø at de plansliper kjernen på AMD-prosessorer? Er ikke det litt risky dah? Hva om en sliper for mye? Enn om en sliper skjevt? Det virker på meg som om kjernen er plan nok til seriøs overklokking Lenke til kommentar
bfn Skrevet 27. september 2001 Forfatter Del Skrevet 27. september 2001 Flott!! Akkurat det jeg trengte nå.. forbanna dritt!! Lenke til kommentar
bfn Skrevet 27. september 2001 Forfatter Del Skrevet 27. september 2001 Ikke faen om jeg går løs med sandpapir på cpu'n.. Er det Artic Silver II jeg bør bruke mellom cpu og kjøleribbe? Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 YES! Hvis du handler på http://www.microplex.no, så vil du se at du har Artic Silver II termisk kitt, men det er bare en skrivefeil. Det er kjølepasta de har... Lenke til kommentar
Novec Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Det var i hovedsak kjøleribba jeg mente du skulle planslipe, men de som har godt utstyr å slipe med (dvs mer enn hånda og ei glassplate å holde det rett med) kan tjene noe på å slipe ned litt av prosessoren. Vil ikke anbefale det for vanlige dødelige... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå