Gå til innhold

Forskjellige chipset.. Hva er forskjellen?


HoZZy

Anbefalte innlegg

på pentium 4 hovedkort er det chipset som:

Intel 845 GE

SiS 651

Intel 850 E

+ mange flere

 

på amd er det for eksempel:

nVidia nForce220D

SiS 745

VIA KT400

 

Hva er egentli forskjellen og hvilket chipset er best til amd og hvilket er best til p4 ?

ps: eg skal overklokke... :D :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du overklokke, anbefaler jeg deg i845PE chipsettet til Intel. Det er habilt. Du kan jo ta GraniteBay, men det er dyrt!

SiS655 kan du også snuse litt på.. men SiS liker ikke så føye FSB'er

 

edit:

AMD: nForce2 plattformen.. Gjerne EPoX 8RDA+. se her, har kortet selv. AXP 2400+:

2429mhz.JPG

Lenke til kommentar

nf2 er nok klart et bedre valg til overklokking når denne kan stille multiplier og har agp/pci lock. Dette har ikke VIA KT400 chipsettet.

 

Får man et hovedkort som kan stille volt opp mot 2 så er det ihvertfall i boks! Vet ikke om noen av produsentene har produsert en slik bios til nforce korta enda men kan alltids håpe.

 

Finner dere et så si ifra!

Lenke til kommentar

Jeg kan godt si at VIA er best til AMD jeg...

Via er best til AMD, og til OC av AMD. Men nå juger jeg så det renner ... bare så det er sagt. :)

 

Jeg tviler sterk på at du finner noe som er bedre til å klokke med enn Epox 8rda.. det klarer meget høy fsb, selv uten modding. Og om du får lyst, så er det ingen stor sak å modde VDD chipen. Da vil du kunne få nærmere 230-240Mhz fsb. ( rekorden er 250 i skrivende stund tror jeg )

 

Og vil du ha en CPU som er villig, så er XP1700+ med JUIHB 0302 stepping et fint valg.. den fåes til 699.- på waterheads, og skal være god for 2,4-2,5Ghz. Den er garantert til over 2,1Ghz fra butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...