S Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Jeg har liggende hele CD samlingen og en del ferie bilder og video på en Windows Home Server på hjemme kontoret. Ønsker muligheten til å høre og se dette på stereo og TV i stuen (trådløst). Har forstått at jeg kan bruke Xbox til dette. Hva trenger jeg av utstyr for å få dette til? Er ikke interesert i spill!) S Endret 26. februar 2008 av S Lenke til kommentar
S Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Var dette vanskelig!?!? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 WHS har en "Media Sharing"-funksjon som gjør at den kan streame audio/video til egnede mottakere/klienter. En slik mottaker kan være en Windows-PC, en XBox (360?), eller en såkalt Media Center Extender (som vel Linksys og D-Link m.fl. lager noen av) Bildene skulle det vel ikke være noen problemer med, men jeg mener å huske at det hovedsaklig er Microsofts Windows Media-formater som støttes når det gjelder audio/video. MP3-støtte er vel dog inkludert. Men ikke DivX, XviD, osv. Velger du (- som meg -) å bruke en egen PC som klient/mottaker, så kan du installere hva du selv vil av codecs og playere, og du kan da aksessere mediafilene som ligger på WHS fra denne klient-PC-en. Problemet er vel å finne en "akseptabel" PC til å gjøre denne jobben. Kanskje noe sånt noe kunne gjøre en brukbar jobb? (Tvix HD M-6500SH) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå