Gå til innhold

Forskjellen mellom Sapphire Radeon 128 MB og Pro modellen.


Bjesse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp ikke pro, det har jeg. software/driver mod, og du har ett Pro kort, til en billigere penge, hvis ati gjør det vanskelig med drivere etter hvert, så går det ann å harware modde det oxo.

 

Se sign:

Dette er ikke å anbefale fordi med modding har man også en risiko for at man vil få artifacts, evt ødelegge kortet osv.. Vil si at det da er bedre å betale 150/200kr ekstra for et pro kort! Men selvfølgelig så er det opp til en selv.

 

Khmoe: Skal prøve å kjøre opp spenningen nå og se om det hjelper meg for videre overklokking. Men når en øker spenning på agp, øker man jo spenning på pci samtidig. Har dette vært noe problem for deg?

Lenke til kommentar
Man kan vel ikke bruke softmod på et 9700-kort på samme måte som et 9500?

Nei, det vil ikke fungere pga at 9700 kortet allerede har 8 pipelines. Det eneste som skiller 9700 og 9700 pro er at 9700 kjører på 275/270 mens pro kjører på 325/315 (så vidt jeg husker)

 

Ja! Det var faktisk det jeg oxo mente å huske.

Derfor ble jeg veldig forvirra når du sa dette:

 

Begge kortene kjører på core: 275 memory:270, men 9500 har 4 rendering pipelines mens 9500 Pro har 8 rendering pipelines. Man kan modde ett 9500 kort til et pro kort ved og aktivere de 4 siste pipelines, men hadde heller betalt 150kr ekstra og kjøpt meg pro kort (om du tenker på det da)

 

For det var jo strengt talt ikke helt bingo. :-?

Lenke til kommentar
Derfor ble jeg veldig forvirra når du sa dette:

 

Begge kortene kjører på core: 275 memory:270, men 9500 har 4 rendering pipelines mens 9500 Pro har 8 rendering pipelines. Man kan modde ett 9500 kort til et pro kort ved og aktivere de 4 siste pipelines, men hadde heller betalt 150kr ekstra og kjøpt meg pro kort (om du tenker på det da)

 

For det var jo strengt talt ikke helt bingo. :-?

Um, skjønner ikke helt hva du sikter til. I sitatet ^^ snakker jeg om 9500 og 9500 pro, ikke om 9700.

Lenke til kommentar
Jeg snakket om Sapphire R9500 kortet mitt, bare så det er oppklart. :)

Men fungerte ikke modden for deg? Syns jeg hørtes rart ut! Modden skal fungere selv om du har 9500 pcb. Er alle minnebrikkene på kortet ved siden av hverandre?

 

De er ved siden av hverande. Den siden med modifiserte drivere som folk linker til sier at de driverne vil gjøre kortet til R9500Pro hvis R9700 ikke er mulig. Jeg installerte de, og får artifacts. Min teori er at de 4 siste pipelines er enten disablet eller ødelagt på disse kortene.

Lenke til kommentar
Men fungerte ikke modden for deg? Syns jeg hørtes rart ut! Modden skal fungere selv om du har 9500 pcb. Er alle minnebrikkene på kortet ved siden av hverandre?

De er ved siden av hverande. Den siden med modifiserte drivere som folk linker til sier at de driverne vil gjøre kortet til R9500Pro hvis R9700 ikke er mulig. Jeg installerte de, og får artifacts. Min teori er at de 4 siste pipelines er enten disablet eller ødelagt på disse kortene.

Om du får artifacts betyr det jo at det har fungert, og tipper du har fått aktivert de 4 siste. Men jeg nevnte tidligere at det er en sjangse man tar, man kan ende opp med artifacts. Har lest tidligere at det er bare rundt 30% av kortene modden fungerer 100% med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...