Gå til innhold

bk skogs jente


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde endelig litt tid til overs, så jeg fikk tatt en serie med bilder igjenn. Dette er eneste bilde jeg har rukket å behandle til nå.

 

IMGP3343-Edit.jpg

Sånn bortsett fra at jeg hadde forventet noe mer i retning av en hulder, og dette var omtrent så langt fra hulder som du kommer, var bildet fint. Likte den mystikken du får frem med ansiktet delvis skjult av parasollen.

 

Det er noe som skurrer med komposisjonen, men jeg klarer ikke helt finne ut hva. Lurer på om det kan være at motivet verken er i senter, det gylne snitt eller på tredelingspunktet. Hodet hennes er forsåvidt sentrert nok, antar det er det du har gått ut fra, men lurer på om det ville blitt bedre med parasollen i senter, og benene hennes på tredelingslinjen til høyre. Er bare forslag fra min side - vet ikke om det ville gjort noe. Men jeg synes det er noe som skurrer litt...

Lenke til kommentar

Glem tre-ords-regelen, den fungerer stort sett ganske på trynet her på forumet. Den burde avskaffes om den ikke kan håndheves på en mer fornuftig måte enn den som oftest blir.

 

Ellers,..

 

Synes du har truffet en del bra med motivet. Vanligvis ville en kanskje forventet en renere bakgrunn til et motiv som har litt "fashion-preg" over seg, men jeg synes det fungerer flott her og har en harmoni i toanliteten som gjør det behagelig å beskue.

Det at snøen ikke er hvit hele veien bakover, gir en passende separasjon av jenta fra bakgrunnen som ikke ødelegger harmonien i bildet.

 

Det eneste jeg kunne tenkt meg å gjort, var å bli kvitt gjennomlysningen i trærne oppe til høyre da den enorme kontrasten der, tross i at områdene ikke er store, drar blikket dit før eller senere.

 

At paraplyen skjuler en tilsynelatende "weird" positur gjør for meg at bildet har det lille elementet som gjør det litt mer interessant å studere..

 

Well done!

Lenke til kommentar
Synes du har truffet en del bra med motivet. Vanligvis ville en kanskje forventet en renere bakgrunn til et motiv som har litt "fashion-preg" over seg, men jeg synes det fungerer flott her og har en harmoni i toanliteten som gjør det behagelig å beskue.

Det at snøen ikke er hvit hele veien bakover, gir en passende separasjon av jenta fra bakgrunnen som ikke ødelegger harmonien i bildet.

 

Det eneste jeg kunne tenkt meg å gjort, var å bli kvitt gjennomlysningen i trærne oppe til høyre da den enorme kontrasten der, tross i at områdene ikke er store, drar blikket dit før eller senere.

 

At paraplyen skjuler en tilsynelatende "weird" positur gjør for meg at bildet har det lille elementet som gjør det litt mer interessant å studere..

 

Well done!

 

Veldig enig med Autodidact her. Legger til at jeg synes tittelen er merkelig i forhold til bildet. Kan du forklare valget av tittel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...