sgaah Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Når jeg testet det her hos meg fikk jeg det ikke til når selve nettverkskortet var satt opp med statisk ip, selv om dette også var gjort i routeren. Når jeg fjernet den statsike ip'en fra nettverkskortet og lot kun routeren ta seg av det funket det med en gang. Hvorfor det er sånn har jeg ikke ett godt svar på men det kan han med å gjøre at nettverkskortet ikke er "styrt" frs DHCP serveren i routeren din. Så lenge det kun er en switch skal det gå fint, har det samme hos meg. Du kan selvsagt benytte WOL også, WHS maskinen vil fremdeles ha en statisk ip. Du kan jo sette den til 10.0.0.10 slik som du har det i dag. Lenke til kommentar
tormi Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Har nå testet med dion mc-wol fil og funker fint igjen på det lokale nettverket men no go utad. Forøvrig så lurer jeg på hvor du fikk tak i programmet du viste her: WOl program. Fant det ikke i "verktøyskassen" din. Lenke til kommentar
tormi Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Ohhhhh - haaalllelujaaaa.... Det VIRKER!!! No er eg sinnsykt fornøyd. Ser faktisk ut til at jeg fikk det til å virke tilslutt. Jeg endret subnet masken til 255.255.255.255 (hadde tidligere 0 på slutten) samt fjernet den faste IP en på selve nettverkskortet. Prøvde først uten fast IP adresse på nettverkskortet, men det virker også med. Til de som vil benytte seg av dette senere så er følgende sinnsykt enkle oppskrift nok (at jeg brukte mange dager på det får stå på min regning). Og takk til sgaah. At du gadd hjelpe meg medførte at jeg gadd prøve mye forskjellig: Oppskrift for meg (benytter Windows Home server): 1. Forwarde port 7 eller 9 til WHS maskinen fra routeren din 2. Gå til Depicus 3. Legg inn info: PS jeg måtte benytte meg av subnet mask 255.255.255.255 selv om det på nettverkskortet står 255.255.255.0 3B. Med windows home server satt opp mot nett, kan du også skrive inn "detnavnetdusattoppiWHS.homeserver.com" på IP adresse. 4. Trykk "wake on WAN" Vent.... OG sååååå er du igang Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 At du satte 255.255.255.255 som subnetmaske på nettverkskortet er ikke logisk i forhold til nettverket. På hvilken maskin gjorde du dette og hva er restet av oppsettet på nettverkskortet? Lenke til kommentar
tormi Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 At du satte 255.255.255.255 som subnetmaske på nettverkskortet er ikke logisk i forhold til nettverket. På hvilken maskin gjorde du dette og hva er restet av oppsettet på nettverkskortet? Hei nomore. Logisk eller ei. Men jeg satte ikke 255.255.255.255 på nettverkskortet. Det var denne subnet masken jeg adresserte fra via den websiden jeg henviste til som skal sende Wake on Wan pakke til nettet. Nettverkskortet har 255.255.255.0 slik som er mer normalt Men om noen kan forklare meg hvorfor jeg skal sende pakken til 255.255.255.255 når jeg sender via internett så lytter jeg gjerne. Jeg vet ikke annet enn at det funket. Om andre skulle teste dette eller har bedre måter/programmer å gjøre det med så er det selvfølgelig interessant. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hei nomore. Logisk eller ei. Men jeg satte ikke 255.255.255.255 på nettverkskortet. Det var denne subnet masken jeg adresserte fra via den websiden jeg henviste til som skal sende Wake on Wan pakke til nettet. Nettverkskortet har 255.255.255.0 slik som er mer normalt Men om noen kan forklare meg hvorfor jeg skal sende pakken til 255.255.255.255 når jeg sender via internett så lytter jeg gjerne. Jeg vet ikke annet enn at det funket. Om andre skulle teste dette eller har bedre måter/programmer å gjøre det med så er det selvfølgelig interessant. Da misforstod eg når du nevnte nettverkskort i samme setning. Da er det mer logisk, men eg kjenner ikke WOL protokollen så det blir bare gjetting. Fra nettsiden, når du spesifiserer IP adresse pluss 255.255.255.255 så betyr dette at det er en enkelt ip og en mottaker. Andre subnetmasker spesifiserer flere adresser om gangen og/eller et nettverk av adresser. Men det er vill gjetting kun basert på mye nettverkserfaring, men lite WOL erfaring. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Så flott at det ordnet seg til slutt. Ingenting er bedre. Programet som jeg bruker finner du matcode sin hjemmeside. Vil tør påstå at vist du hadde fulgt guiden min 100% hadde det virket for lenge siden eller tar jeg feil? Vist det er tilfellet må du gi meg ett vink slik at jeg får oppdatert guiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå