Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstartsproblemer på laptop

Anbefalte innlegg

Ser ut til at min aldrende Zepto 6515wd har problemer med å starte.

Det er en stund siden jeg brukte den sist. Grunnen til at jeg sluttet var oppstartsproblemet.

Den hadde en tendens til å gå veldig varm (til tross for at viftene kjørte på fullt, skjermkort var ikke overklokket)

Så jeg mistenker at varmen kan ha en finger med i spillet.

Når jeg trykker på "on" får jeg hvit skjerm og ingenting mer skjer. (den booter ikke, har testet med ekstern skjerm)

Det syke er at om jeg jukker litt rundt med fjerning av batteri og strømadapter, så får jeg start på den. Men om dette tar 5-100 av og på trykk er helt tilfeldig hvis jeg skal reboote.

Hvis jeg ikke finner en løsning lager jeg hammerholder av den. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan da skru den opp og blåse den ren for støv og sånn. Det kan være som du sier at den har gått for varm for lenge. Jeg regner med at det samme skjer hvis du forsøker å boote fra en cd? Hvis ikke kan det tyde på at det harddisken det er noe problem med.

Men det er mulig jeg misforstod deg, sier du at den kjører greit hvis du bruker enten batteri eller adapter, men ikke begge samtidig?

Lenke til kommentar
Du kan da skru den opp og blåse den ren for støv og sånn. Det kan være som du sier at den har gått for varm for lenge. Jeg regner med at det samme skjer hvis du forsøker å boote fra en cd? Hvis ikke kan det tyde på at det harddisken det er noe problem med.

Men det er mulig jeg misforstod deg, sier du at den kjører greit hvis du bruker enten batteri eller adapter, men ikke begge samtidig?

Tingen er at enten så booter den (og da er alt bra) eller så booter den ikke i det hele tatt. Skjermen blir bare hvit og ingenting skjer (vifta går osv.)

Den går helst rett til hvit skjerm, MEN... Jokker jeg litt frem og tilbake på batteri og adapter noen ganger, så starter den som regel.

Tror den har ett spøkelse eller no :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...