NoviKaNa Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei, Jeg har et sikkert relativt dumt spørsmål, men spør likevel. Kan en bærbar pc gi høyere oppløsning til en ekstern skjerm enn hva dens egen skjerm har? F.eks. om jeg kjøper en 12" bærbar med XGA (1024x768) skjerm, vil den kunne gi et bra bilde på en 17"/19" ekstern skjerm? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 enkelt og greit svar.. Ja Har selv en 20" jeg kobler til min bærbar til tider. Og da kjører jeg 1680*1050. Den bærbare som jeg har kjører maks 1280 * 800 Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Takk for svar! Hva er det som bestemmer dette, egentlig? Regner med det er skjermkortet i PC-en? Er det noen gang et problem at en bærbar ikke gir høy nok/riktig oppløsning? Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg har et relatert spørsmål: på min bærbare er jeg mye plaget med etterslep, flimring og andre feil i spill (ikke lav FPS, altså). Hvis jeg kobler på en ekstern skjerm, vil disse problemene forsvinne? Med andre ord: ligger problemene i selve skjermen til laptopen eller i dataflyten i PCen? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Dagens bærbare klarer oppløsning på noe 2000*noe høyt til vanlig desktopbruk, da snakker vi om med minne på 256 el mer. Problemet er skjermen som ikke har så høy oppløsning. Og ja problemer med etterslep er ganske vanlig i bærbare skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå