Halvgud Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Skjedde en god del i starten, startet maskina (HP Pavilion DV6000) - holdt på i tjue-tretti-førti minutter, så sluttet nettverkskortet å svare. Det er snakk om WLAN - Windows Vista - og generelle instillinger. Når det "sovner" kan jeg dra den knappen for å slå av eller på WLAN i off-mode, men det lyser alikevel blått, noe som betyr at det er på. Derfor sier jeg at det sovner, i og med at det ikke svarer til at jeg slår av. Restarter jeg, fungerer det igjen... til det har gått x antall minutter. Noen andre som har hatt samme problem og løst det? Utrolig irriterende når man sitter i en god game starcraft. Lenke til kommentar
Atrx Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Skjedde en god del i starten, startet maskina (HP Pavilion DV6000) - holdt på i tjue-tretti-førti minutter, så sluttet nettverkskortet å svare. Det er snakk om WLAN - Windows Vista - og generelle instillinger. Når det "sovner" kan jeg dra den knappen for å slå av eller på WLAN i off-mode, men det lyser alikevel blått, noe som betyr at det er på. Derfor sier jeg at det sovner, i og med at det ikke svarer til at jeg slår av. Restarter jeg, fungerer det igjen... til det har gått x antall minutter. Noen andre som har hatt samme problem og løst det? Utrolig irriterende når man sitter i en god game starcraft. Avinstaler og instaler driver på nytt... det kan hende det hjelper Lenke til kommentar
substeve Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Er litt usikker på hvilken knapp du "drar i". Jeg ville sjekket om du har et valg i innstillingene for nettverkskoret under properties i devide manager. Det bruker å være en rekke valg der, og det er mulig det satt til å slå seg av etter en viss tid og at det da ikke slår seg på igjen. Endret 26. februar 2008 av substeve Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Har nå degradert til WIN XP fra windows. Knappen jeg DRAR i er den foran på laptopen - som enabler/disabler WLAN. Ergo, den responderer ikke - kortet har "sovna". Har sett på strømforbruket, og slått av alt som har med dvale eller sparing av strøm. Har også samme problemet nå i Windows XP .. Broadcom 802.11 a er trådløskortet. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 HP pavilion DV6000 serien har hatt mye problemer med WLAN. Hvilken modell er det snakk om. Kan du gi meg hele DV6XXX tallet? Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 HP Pavilion DV6525eo (evt. oe) - men igjen, for å se det tallet må jeg ikke bare vippe dataen over, jeg må vippe den, for å deretter snu den 180grader. Bra HP! Og ja - skal ha vært en del problemer med det, sett en del poster på google - uten noe relevante treff.. Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Hadde vært veldig kjekt om du hadde hatt en genuin løsning på det. Akkurat nå fikk jeg lasta inn skikkelig hovedkort-drivere, så fiksa den andre etherneten min.. Woo woo! Slipper jeg å surfe trådløst. God gammeldags TP.. Men uansett kjekt med WLAN.... Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Sjekk BIOSen versjonen på den. Trykk F10 i oppstart. Det er en del problemer med WLAN med eldre BIOS på Atlantis og Ares serien. Prøv i hvert fall først å oppdater BIOS her : http://welcome.hp.com/country/no/no/suppor...Display=drivers Skriv inn produktnavn og du får da alle nyeste drivere og BIOS. Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Skal teste såstraks jeg får dataen igjen - ligger hjemme til far akkurat nå .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå