Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nettverkskortet sovner etter x antall minutter

Anbefalte innlegg

Skjedde en god del i starten, startet maskina (HP Pavilion DV6000) - holdt på i tjue-tretti-førti minutter, så sluttet nettverkskortet å svare.

Det er snakk om WLAN - Windows Vista - og generelle instillinger.

Når det "sovner" kan jeg dra den knappen for å slå av eller på WLAN i off-mode, men det lyser alikevel blått, noe som betyr at det er på. Derfor sier jeg at det sovner, i og med at det ikke svarer til at jeg slår av.

Restarter jeg, fungerer det igjen... til det har gått x antall minutter.

Noen andre som har hatt samme problem og løst det?

Utrolig irriterende når man sitter i en god game starcraft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjedde en god del i starten, startet maskina (HP Pavilion DV6000) - holdt på i tjue-tretti-førti minutter, så sluttet nettverkskortet å svare.

Det er snakk om WLAN - Windows Vista - og generelle instillinger.

Når det "sovner" kan jeg dra den knappen for å slå av eller på WLAN i off-mode, men det lyser alikevel blått, noe som betyr at det er på. Derfor sier jeg at det sovner, i og med at det ikke svarer til at jeg slår av.

Restarter jeg, fungerer det igjen... til det har gått x antall minutter.

Noen andre som har hatt samme problem og løst det?

Utrolig irriterende når man sitter i en god game starcraft.

Avinstaler og instaler driver på nytt... det kan hende det hjelper :thumbup:

Lenke til kommentar

Er litt usikker på hvilken knapp du "drar i". Jeg ville sjekket om du har et valg i innstillingene for nettverkskoret under properties i devide manager. Det bruker å være en rekke valg der, og det er mulig det satt til å slå seg av etter en viss tid og at det da ikke slår seg på igjen.

Endret av substeve
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå degradert til WIN XP fra windows.

Knappen jeg DRAR i er den foran på laptopen - som enabler/disabler WLAN. Ergo, den responderer ikke - kortet har "sovna".

Har sett på strømforbruket, og slått av alt som har med dvale eller sparing av strøm.

Har også samme problemet nå i Windows XP .. Broadcom 802.11 a er trådløskortet.

Lenke til kommentar

HP Pavilion DV6525eo (evt. oe) - men igjen, for å se det tallet må jeg ikke bare vippe dataen over, jeg må vippe den, for å deretter snu den 180grader. Bra HP! :wallbash:

Og ja - skal ha vært en del problemer med det, sett en del poster på google - uten noe relevante treff..

Lenke til kommentar

Hadde vært veldig kjekt om du hadde hatt en genuin løsning på det.

Akkurat nå fikk jeg lasta inn skikkelig hovedkort-drivere, så fiksa den andre etherneten min.. Woo woo! Slipper jeg å surfe trådløst. God gammeldags TP..

Men uansett kjekt med WLAN....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...