Gjest musikkelsker Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hei! Jeg er ei 17 år gammel jente som ikke har hatt noe forhold siden barneskolen og har heller aldri kysset noen før. (Noe jeg føler er relativt flaut - de fleste har vel kysset noen i en alder av 17?) Men problemet mitt er at jeg har kjempe store komplekser for kroppen min. Og da mener jeg ikke bare at jeg står foran speilet og klager over alt mulig ovenfor venninner, det er så ille at jeg ikke bader om sommeren selv om det er noe av det morsomte jeg veit om. I fjor sommer bada jeg bare en gang - da jeg var aleine. Jeg hadde ikke vist med i bikini på stranda for 1000 kroner. Jeg tør ikke dusje sammen med de andre i gymtimene, jeg venter heller til alle de andre er ferdige, og da dusjer jeg med bikini. Til sommeren skal jeg til Kroatia, men jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å bade eller gå lettkledd hvis ser ut som jeg gjør nå. Men hele poenget er at jeg vet med meg selv at jeg er langt i fra tykk, jeg har bare litt former, og litt mage og lår. Jeg er faktisk veldig fornøyd med ansiktet og håret mitt, men jeg blir kvalm av kroppen min. Hvor viktig er det for dere gutter at jenta har helt flat mage og lange flotte ben? Snur dere dere bare etter veldig slanke jenter? Og hva er viktigst - utseendet eller kroppen? Dette er kanskje bare masse rabbel, men jeg må bare få det ut. Jeg har god selvtillit når det gjelder meg som person, men som sagt ikke med kroppen. Jeg har prøvd UTALLIGE ganger å slanke meg, ingen kan tenke seg det en gang.. Og jeg lurer på hvor mange ganger jeg har grått meg i søvne fordi jeg ikke klarer å slanke meg. Men det bare går ikke! Jeg har virkelig et problem når det gjelder mat - det er FOR godt! Er det noen som har noen tips her? Jeg trener og er i god form, men det hjelper ikke. På grunn av at jeg har såpass store komplekser for kroppen min, så er jeg ganske asosial når det gjelder gutter. Hvis jeg får følelser for noen, så tør jeg aldri å si det til dem. Det tror jeg er fordi jeg bare vet at de ikke er interesserte i det hele tatt, jeg føler de synes jeg er ekkel og lubben. Jeg er heller nesten aldri på fester, fordi jeg tar sterk avstand fra dra-på-fest-for-å-drikke-seg-sørpefull-konseptet, og da er det så vanskelig å bli kjent med guttene. Jeg føler de fleste forhold har utgangsunket sitt på fest. Og de jeg får følelser for, er nok ikke i nææærheten av å få følelser for meg engang, de vet nok ikke at jeg eksisterer.. Er det noen som har noen råd om hvordan jeg kan "vise" de det uten at jeg føler at jeg er innpåsliten og plagsom? Og til dere gutter - hvordan liker dere at jentene viser interesse? Hilsen små-desperat brunette Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) jentas vekt er viktig. På en skala fra 1 til 10 så vil jeg si... ca 2 Endret 25. februar 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 På en skala fra 1-10 ville jeg gått på minus sia, vekta for meg har ikke noe å si. Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 jentas vekt er viktig. På en skala fra 1 til 10 så vil jeg si... ca 2 Og kanskje 2,5 i noen ekstreme tilfeller Det viktigste i ei jente er utstråling. Og personlighet. Det har ikke noe å si åssen du ser ut så lenge du stråler som en supermodell mentalt sett. Det er klart at hvis du er så stor at du skulle fått et problem fysisk med noen eller lignende så er det noe annet. Men du sier jo at det bare er snakk om litt former her og der. Og hvis du har et så bra ansikt som du sier så er jo det veldig pluss. Angående trening. Finn deg noen å trene med. Så gjør du det til en aktivitet du liker så godt at du må ha det. Da er det lettere å slippe seg løs på maten. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 totalt uviktig, når du kjenner henne. men det har jo noe å si for førsteintrykket, som jo er ganske viktig, og generelt vil vel gutter sjekke opp jenter de liker utseende til. Men hva som er pent, det finnes det jo ingen fasit på, personlig mener jeg helt klart jenter ikke skal være syltynne, må være litt former, det er når formene begynner å forsvinne igjen jeg syns det er lite attraktivt. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ser ikkje bra ut om jenta berre er heilt flat. Menn har eit instinkt eller noko sånt om at formar er bra(sett på Newton eller no ). Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Sånn 100% ærlig, at ei jente er overvektig/lubben har ikke noe å si for meg. Men det finnes da grenser selvfølgelig, jeg veit det høres teit ut men jeg mener faktisk det jeg sier. Jeg veit om ei jeg liker veldig godt, hun er ganske kraftig men ikke sånn smellfeit, men ganske pen. Men hun har en personelighet jeg bare elsker, hun er skikkelig sjarmerene, søt, snill og har utstråling. Og det at hun ikke er modell tynn har ikke noe å si. For å si det på den måten, hvis jeg hadde hatt valget mellom denne jenta og ei av de deiligste jentene på skolen så hadde jeg tatt hun første glatt. Og det at du tror ikke gutter er intressert uansett har jo ikke noe å si. Den jenta jeg forklarte om her hadde jo ikke jeg noen interesse med før hun tok kontakt. Det er veldig viktig at du er selvsikker og har selvtillit, men alikevel bør du ikke være overlegen. På fest er et veldig fint sted å ta kontakt. Da kan du bare gå bort å spørre om han vil være med ut å ta en røyk, eller bare begynne å prate, spørre hvordan han har det ol. Det er kanskje litt annerledes hvis det er ei jente jeg knapt vet hvem er, da kan du kanskje bare spørre han om tjeneste eller et eller annet sånn at han ihvertfall legger merke til at du er der, for så å seinere prate mer, og når du føler at dere blir bedre kjent kan du gi komplimenter, spørre om han vil være med ut en liten tur elns. Men for at dette skal funke må du vise deg fra din beste side, du må klare å lytte til hva han sier også og samtidig virke intressert, det nytter ikke å stå der å nikke på hode. Ha et godt humør, og vær veldig hyggelig så skal det nok gå. Lenke til kommentar
Falstaff Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Det er bare sexy å ha litt lubb Heller en myk mage med fine røde striper enn en flat hard en. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 "Det er bare sexy å ha litt lubb " Enig, litt lubb skader ikke =) Er nok mer selvtilliten enn lubbet som gjør at du ikke har noe forhold. Husker godt hvor viktig kjæresterier føltes i tenårene, men slapp av og nyt livet så kommer alt deisende på plass =) Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Det kommer helt ann på hvordan jenten "tar vekten", altså hvor komfortabel hun er med kroppen sin og hva hun gjør ut av den. Jeg kan ta et par eksempler: En av mine venninner er en meget sexy person, men hun har faktisk en del "ekstra kilo" her og der. Jeg har sett nakenbilder av henne, og de var ikke akkurat smigrende. Men måten hun bruker kroppen, utstrålingen gjør henne rett og slett til et sexy vesen. Hun har en fantastisk personlighet i tillegg Den søteste personen jeg vet på denne jord, er ei søt lita trill rund jente. Jeg har aldri møtt mer sjarmerende og fantastisk person, hun er en solstråle hvor enn hun går. Dette gjør at de fleste gir seg en stor faen i hvor liten og rund hun er, men elsker henne for hvem hun er. Jeg har to ekser som er gode eksempler her og: hun ene er fortsatt blandt de 5 peneste jentene jeg har sett real life, den typen man kun møter i filmer. Flat mage, stramme lår, tynne lange ben, blondt langt hår, nydelige blå øyne og en perfekt hud. Det morsomme er at jeg ikke var ute etter kroppen hennes da personlighetene vår matchet fantastisk bra (en setning du skal lære deg: Beauty is a common thing.). Hun andre var rake motsetningen, slettes ikke pen, alt av hud var nærmest gele rundt bena og med en like stor/større pondus enn meg... men dææææven hun kunne vri den kroppen til noe positivt. Utseende har noe å si de 3 første minuttene (strengt tatt de 7 første sekundene da det er den tiden det tar før man har katigorisert et menneske i hjernen) før de blir kjent med deg. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Du er i mine øyne bare nok et eksempel på at nødvendig selvtillit (dessverre) oftest ikke kommer av seg selv. Det blir som i all idrett. Selvtilliten kommer først etter at man har prestert. På samme måte har du aldri kysset eller hatt noe forhold, og kanskje ikke fått nok bekreftelse på at noen virkelig liker utseendet og/eller personligheten din. Men vet du hva? Det er det helt hundre prosent garantert sikkert flere som gjør, og i hvert fall kommer til å gjøre utover i livet ditt. Så i en perfekt verden kan du nå slå deg til ro med dette, bade med andre, dusje med andre, gjøre akkurat det du har lyst til, være stolt av deg selv, osv. Så enkelt er det kanskje ikke, men jo fortere i livet man bestemmer seg for å være fornøyd med seg selv, jo bedre, mener nå i hvert fall jeg. Lenke til kommentar
krize Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Bedre med former enn at man er tynn!! Prøv å smil til deg selv, drit i folk som klager. Og 17år er ingenting, vær glad du ikke har rota rundt som 14åring. God tid har du Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg vet ikke hvorfor alle jentene tror de må se ut som filmstjerner for å være lykkelige. Selv filmer som Shrek har jo bevist det motsatte, og moteindustrien har snudd. De bannlyser syltynne anoreksimodeller. Ingen av damene i Vi Menn har særlig flat mage. Dater du gutter over 18 år, er det svært få av dem som i det hele tatt bryr seg om hvordan du ser ut. De er så modne at de verdsetter kvaliteter som personlighet langt foran kropp. Å få seg et ligg i fylla er en ting. Men ingen orker å forlove seg med en "blond bimbo" med hodet fullt av sagmugg. Det funker ikke i lengden. Det som er viktig er å tro på deg selv. Du sier du gråter deg i søvn. Det er ikke bra. Jeg tror det blir vanskelig å få seg en mann hvis alle ser på deg som en raring. Prøv å smile. Selv om du føler deg stygg, kan jeg garantere at INGEN ler av deg bak ryggen din. Jeg har ALDRI stått på en strand og pekt og ledd av "stygge" kropper. Det er bare paranoia. Ta en tur på stranda i sommer, så skal du se at folk av alle slag bader i normalt badetøy. Modell-utseende er ikke et inntakskrav på stranda. Jeg ønsker deg alt vel i livet, og håper du innser at verden ikke er imot deg. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 utseendet har en del å si. Jeg kunne ikke vært ilag med ei jente jeg ikke finner attraktiv. Nå er selvfølgelig personligheten avgjørende, men utseendet må funke det også. Men når det gjelder vekta har den ingenting å si så lenge jenta har former. Jeg har vært i lag med alt fra 50kg til over 100. Vekta/størrelsen i seg selv har fint lite å si, det er andre ting som spiller inn. Av erfaring går jeg vel oftest for litt store velformede jenter Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 det er utolig mange som er ukyssede i en alder av 17 selv om de fleste tror "alle andre" har gjort det flere ganger. det samme gjelder med sex. husk at det er endel folk som ikke har hatt sex selv om de har passert 30. selv om de kanskje er i mindretall finnes disse menneskene. det er med andre ord ikke noe å engste seg for det at du er ukysset. en vakker dag kommer Prince Charming (regn med at det kommer flere av dem også) og gir deg et suss. når det gjelder kroppen din kan jeg umulig se for meg at du vil finne noen som synes de har en perfekt kropp. ut ifra det inntrykker jeg har av det du skriver har du litt former og det er mange gutter som liker slike kropper. som tidligere nevnt i tråden er utstråling og personligheten viktig for hvordan du oppfattes av oss gutter. folk som kun går etter kroppen din er uansett overfladiske og bør unngås. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Du sliter såpass mye med dette her virker det som så jeg ville rådet deg til å prøve å trene litt mer og spise sunnere i en periode for å se om det "hjelper". Men husk, dette trenger du ikke dersom du ser ut som du har sagt, for de aller fleste så spiller ikke vekta noen stor rolle. Jeg synes du skal gjøre dette for deg selv for å slippe de vonde følelesene og få et bedre selvbilde. Klart, det hjelper litt å høre trøstende, oppriktige, ord fra folk på forumet, men det er ikke en varig kur for å si det sånn. Det sliter på en å tenke så dårlig om seg selv som du gjør og det er ikke snudd på 1-2-3, det krever en viss innsats. Stå på! Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Madammen min er ikke akkurat syltynn. Men hun har former, og det er utrolig herlig. Det er så utrolig herlig å kose med en jente som har former, istedetfor å ligge og kose med ribbeina! Kan ikke få sagt det nok, når dama har litt former, DET er sexy det. Så nei, for min del har ikke kroppen så mye å si. Det er bare et pluss hvis det er en flott kropp. Som det er sagt tidligere, så tror jeg det er mange gutter som heller ser at dama har litt former. Og som du sier selv, du er ikke "tjukk", du har bare litt "ekstra vekt". Det er ikke noe du burde gå rundt og bekymre deg for. Men hvis du sliter så mye med det, så vil jeg anbefale det som flere her har nevnt, begynn å trene ! Tren 1-2 ganger i uken, gjerne 3. Prøv å begynne å spise litt sunt. Få gjerne noen venninner/venner med Skal love deg at du føler deg skikkelig bra etter en god treningsøkt Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 det er utolig mange som er ukyssede i en alder av 17 selv om de fleste tror "alle andre" har gjort det flere ganger. det samme gjelder med sex. husk at det er endel folk som ikke har hatt sex selv om de har passert 30. selv om de kanskje er i mindretall finnes disse menneskene. det er med andre ord ikke noe å engste seg for det at du er ukysset. en vakker dag kommer Prince Charming (regn med at det kommer flere av dem også) og gir deg et suss. når det gjelder kroppen din kan jeg umulig se for meg at du vil finne noen som synes de har en perfekt kropp. ut ifra det inntrykker jeg har av det du skriver har du litt former og det er mange gutter som liker slike kropper. som tidligere nevnt i tråden er utstråling og personligheten viktig for hvordan du oppfattes av oss gutter. folk som kun går etter kroppen din er uansett overfladiske og bør unngås. Føler nåtids situasjonen er at alle "må"/"har" hatt sex på en alder av 14 som jeg personlig synes er vemmelig. Lev livet mener nå jeg, ikke bry deg om hva andre mener om deg. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Jeg har ALDRI stått på en strand og pekt og ledd av "stygge" kropper. Hva med fjes? Jeg ler ofte av fjes, gjør det meg til en dårlig person? Trådstarter, du høres litt ut som meg. Jeg gikk alltid og tenkte på hva folk kom til å synes om diverse ting angående meg, for eksempel om jeg ser tjukk ut, om jeg kler den og den buksa og andre dumme ting. Men en dag gikk det opp for meg, jeg har aldri ofret en tanke på hvordan andre ser ut. Selvfølgelig med untak av ekstreme tilfeller. Så poenget er, ingen andre enn deg bryr seg om at du er tjukk, eller om deg i det hele tatt. Sorry, men sånn er det og jo fortere du godtare det, jo fortere kan du faktisk begyne å leve livet som du vil og være glad, for du trenger egentlig ikke å ta hensyn til andre enn deg selv Endret 26. februar 2008 av Gamlemor Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Som flere har sagt så er det mange andre 17åringer som er ukysset, både fine og de mindre fine. Ser heller ikke noe galt i å vente, du blir mer moden og sannsynligvis mer sikker på at du har funnet den rette hvis du venter litt. Ang vekt, så syns jeg det heller bør tilpasses til vedkommende du sikter deg for. For meg som er relativt slank og litt trent, mulig jeg passer sammen med en som også er av samme type. Så kanskje du også se etter folk som også har noen få ekstra kilo i baken, eventuelt så kan jeg si deg at det er kjempegøy å trene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå