Fulgu Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Antar det finnes regler på dette siden man ikke ser graver i bakgårder og slikt. Kan man gravlegge noen, og sette opp gravstein på privat eiendom? (Passer denne bedre i Juss?) Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Antar det finnes regler på dette siden man ikke ser graver i bakgårder og slikt. Kan man gravlegge noen, og sette opp gravstein på privat eiendom? (Passer denne bedre i Juss?) nei du må søke og gravstedet må godkjennes. bakgården får du helt sikkert ikke godkjent. litt kjedelig om du har kjøpt deg et hus så begynner hunden din å grave opp lik hvordan det? har du noe lik du skal kvitte deg med? Lenke til kommentar
strayder Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hva med opp ned på en søppel plass? Sant og si vet jeg ikke hvor det er lov å gravlegge mennesker, men som S2R2SK1 antyder, hadde vært dumt og hunden din plutselig lå på trappa og gnagde på de jordiske levningene av bestefar... (Som forøvrig er lite trolig da du er "6 foot under" eller 180 centimeter under bakken) Human etisk forbund har et alternativ tror jeg. Selv vil jeg IKKE ha en religiøs begravelse. Har vært i flere kirkelige begravelser der vedkommende som begraves ikke har vært kristen i det hele tatt, noe prestene ble gjort oppmerksom på, men allikevel sto de der og jabbet om gud reklamen sin i en halvtime/tre kvarter! I mine øyne skikkelig disrespektfult mot avdødes famile som hadde bedt prestene om så lite guds reklame som mulig, men det virker som om de har et reportuar og bare MÅ igjennom det, samme hva slektningene sier! Og dette vil ikke jeg skal skje meg og mine når jeg dør. Vil ikke plage de som gidder å komme med guds reklame på den måten. Så finnes det ikke alternativ for hedninger som meg så får jeg gravlegges opp ned på en søppel plass. Jeg er død og gir faan i hva som skjer med kroppen min.... For meg er gravstøtter en letterlig ting. Jeg skjønner at dette er fordi de etterlatte skal ha et sted å gå til når graven skal besøkes, men jeg har til dags dato aldri besøkt en grav til noen jeg kjente som er død og det begynner å bli mange! . Det er jo ingen der å besøke, så for meg er dette bare en dum fordyrende skikk! Så jeg håper jeg slipper den steinen når jeg dør, det holder med en planke el som råtner fort. Men innen den tid håper jeg at det er flere alternativ å velge i.... I mitt ettermæle på planken skal det stå.... "Klar for et nytt big bang!" Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hva er fristen for begravelse? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Strayder: man trenger da ikke ha minnestund i forbinnelse med en gudstjeneste dersom man ikke ønsker dette. Mener bestemt at man kan ha en privat bisettelse uten prest der bare representanter fra begravelsesbyrået er til stede for å bistå familien. Man trenger strengt talt heller ikke begraves i det hele tatt. Man kan velge å blir kremert. Det er begravelsesbyrået som hjelper til med å arrangere de ønskene den avdøde eller familien måtte ha. Det er greit å faktisk gjøre familie og venner oppmerksom på spesielle ønsker dersom man har det. edit: spesielt intereserte kan lese Gravferdsloven Endret 26. februar 2008 av Xell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå