Gå til innhold

kjøp av brukt pc

Anbefalte innlegg

hei

har kanskje tenkt til å bytte pc med en fyr, men lurer på hvor mye hans sånn ca er verdt.

PC-en hans er 1.5år gammel.

her er speksa:

intel pentium 4-prossesor 560

2 gb ddr

400gb harddisk

dvd-stasjon

dvd-opptaker

ati radeon x600 pro 256mb

Windows XP

jeg får også med en 19" flat skjerm.

noen som vet en ca pris, og om det er noe mulighet for oppgardering.

takk for alle svar.

Endret av Lentaro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Flatskjermen trekker opp, ellers er det en gammel pc som har begrensede oppgraderingsmuligheter - litt avhengig av hovedkort.

2500kr er en fin pakkepris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

En datamaskin som er verdt 7500 hørtes rimelig ny ut.

Så lenge du ikke skal bruke datamaskinen til nyere spill er det penger å spare - 5000kr i mellomlegg hørtes ikke dumt ut.

Lenke til kommentar

har tenkt til å oppgradere prossesoren og skjermkortet så jeg kan kjøre Crysis på High på den.

Den jeg har tenkt til å bytte bort er en Asus F3T, som jeg kjøpte i mai ifjor.

EDIT: jeg har sent en mail til han nå å spurt åssen type hovedkort det er.

Endret av Lentaro
Lenke til kommentar

Det er en bærbar du har ja. Da ble det litt mer logisk.

Hvorfor bytte til seg en dårligere pc og begynne å oppgradere den. Skjønte ikke helt den må jeg si ;)

Men jeg ville fortsatt prøve å få solgt den til høyest mulig pris og kjøpt ny pc. Skal du begynne å oppgradere den greia hans så kan du forberede deg på noe hodebry.

Lenke til kommentar
ok.

jeg å han har tenkt til å bytte pc, og min er verdt ca 7500, så da bør jeg ta ca 5k i mellom pris?

Hvordan kan din pc være verdt 7500,- når man får en ny for ca 7000-8000,- ?

Tenker den er nok ikke verdt mer enn en 3-4000,-

Du får en mye bedre pc en kammeraten din tilbyr deg, hvis du bygger selv for 2500,-

Lenke til kommentar
Hvordan kan din pc være verdt 7500,- når man får en ny for ca 7000-8000,- ?

Tenker den er nok ikke verdt mer enn en 3-4000,-

Du kan få en ny PC for 100$ også: Hva er poenget ditt? Det er ingenting i veien for at en PC som ble kjøpt i mai i fjor ikke kan være verdt 7500. Han sa at modellen det var snakk om er Asus F3T, forresten -- det er lett å sjekke hvor mye den er verdt (, men jeg gidder ikke :p).
Lenke til kommentar
eller kanskje ikke 7500 er ikke helt sikker, men tenkte at det var noe rundt der sia jeg fikk en mail fra Prisguiden.no.

De skrev at den koster 8573kr.

Ikke for å krangle, men du kan da ikke mene at en pc som er brukt i snart ett år er verdt like mye nå som da den var ny? alt av elektroniske ting som PC-er, tv'er, osv... faller ganske raskt i pris med en gang de ta's i bruk.

Lenke til kommentar

Du må gå utifra dagens pris, ikke pris da du kjøpte maskinen. Dersom man nå kan kjøpe en ny maskin for 8000 kroner, er ikke din verdt mer enn 3000 - 4000. Kanskje enda mindre. Fordi det ser ikke ut som om det er mulig å kjøpe den i dag. Noe som tyder på at den er ute av produksjon. Og man kan kanskje plukke opp en maskin som er bedre for 5000 - 6000 kroner.

Hvilken hardware er det i maskinen?

Ørjan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...