Gå til innhold

Overklokke min Dell XPS 420 (Q6600)

Anbefalte innlegg

Jeg har fått PCen og vil selvfølgelig overklokke prosessoren.

Problemet er at det ikke er noe overklokking i BIOS... Og etter litt googling fant jeg denne guiden: http://home.austin.rr.com/waterdogs2/xps420.htm

For å overklokke må man altså ta ut prosessoren og koble to "pinner sammen", og har jeg rett ryker garantien. Er ikke det dårlig? jeg regner med at Dell gjør dette fordi de ikke vil ha folk som ringer og klager fordi de har overklokket for mye og PCen har krasja.....

Uansett, er det risikabelt og overklokke denne PCen/prosessoren?? og bør jeg da få ny kjøleløsning? Jeg har heller ikke så greie på PC, så bør jeg DA overklokke "alene"? med litt hjelp via forum skal vel det gå fint eller?

Takk

Christoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en grunn til at dell legger inn sperrer i bios ,, pga de gir deg en garanti på dette , og vil jo de selvfølgelig ikke la det oc som et lyn,, tenk på alle de folka som tror de kan bare fikle litt på volt og sette fsb opp i sky og vips har jeg klokke meg til 4GHz ..

du skal vel altids klare og software oc,, en hw mod er ikke veldig og anbefale med mindre du har god peiling på hva du driver med! :)

skal du oc så kjøper man deler som er "lagd" for dette , og ikke en ferdig bygget pc fra dell eller hp what eva :)

du kan teste med coolbits , systool eller lignende og prøve og se om du kommer noen vei!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...