Gå til innhold

Tamron 17-55 2.8: Mange med fokusproblemer?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har mulighet til å få tak i Tamron 17-50 2.8 fra utlandet. Tjener en del på dette. Men har lest at det er to forskjellige versjoner av dette objektivet (japan, kina) og de som er produsert i kina er det en del problemer med.

Jeg har ikke kontroll på hvilket eksemplar jeg kan få tak i. Er det hold i disse anklagene mot den kinesiske versjonen? Er jo mange som har Tamron her inne. Mange som har hatt slike problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt min hos JP men vet ikke opprinnelseslandet. Fokusproblemer har jeg ikke lest om enda på denne Tamronen. Min er i allefall rask og korrekt.

Men hvor mye sparer du på dette? Sist jeg sjekket på B&H kostet den $410. Med frakt + mva + geb. etc. så havner du med kurs på 5,5 rett under JP's nettpris på 3389.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg Tamron 17-50mm f/2.8 for et år siden eller noe. Det første var skarpt som en kniv, men ga meg en error som var vanskelig å bli kvitt. Jeg byttet det inn, og det andre var uskarpt. Det tredje var greit nok optisk sett. Ikke like bra som det første, men ingen andre problemer, så jeg slo meg til ro med det. Anbefaler deg å kjøpe i Norge, med andre ord.

Edit: OK, pixelpeepet litt nå, og det er faktisk veldig skarpt. Det er bare det at jeg alltid skyter vid åpent.

Endret av pederk
Lenke til kommentar

Vel, så lenge du ikke importerer via post og tar det med inn i landet slipper man å fortolle under 5000. Derved havner total på 2100 kr. Lurer på om det er verdt å ta risken da. Kan sende det tilbake om det er problemer med det, men må selv stå for porto

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...