gorane Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg hadde tenkt til å børste støvet av min gamle Amiga 500, men det ser ut som at jeg kanskje mangeler en kabel. Nå er det så lenge siden jeg spilte Amiga at jeg ikke husker hvilken kabel som skal hvo, men jeg tipper at jeg mangler kabelen som går fra Amiga'en til TV'en. Er det noen som kan forklare meg hva slags kabel som jeg mangler, gjerne med et bilde av en slik kabel, da jeg egentlig er helt grønn på de ulike kabetypene som finnes. Og er det eventuellt mulig å få kjøpt ?? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hvis du skal koble Amigaen til en TV, må du ha en slik boks: Boksen selv skal plugges inn i en port bak, helt til venstre på Amigaen. Kabelen til venstre på bildet kobles i bak i boksen, og går til antenneinngangen i TV-en. Den er en koaksialkabel, og har en standard RCA-plugg i den ene enden, og en standard antennekontakt som passer i antenneinngangen i TV-en i den andre enden. Kabelen til venstre er for selve lyden, og kobles fra selve Amigaen til boksen. Den har 2x RCA-kontakter i den ene enden, og en enkelt RCA-kontakt i andre enden. Du vil altså få mono-lyd på TV-en, om jeg ikke tar feil. Her er et annet bilde fra siden, med kun lyd-kabelen og boksen: Hvis du ikke har dette utstyret, skulle det forundre meg om du ikke kan finne det på nettauksjoner. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 en Amiga er da ingen konsoll? Lenke til kommentar
Amored Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) en Amiga er da ingen konsoll? Ikke? Den funker da på samme måte som en konsoll. Er ikke Commodore 64 konsoll heller da? Endret 27. februar 2008 av Amored Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 en Amiga er da ingen konsoll? Ikke? Den funker da på samme måte som en konsoll. Er ikke Commodore 64 konsoll heller da? Nei, de er begge datamaskiner. "The Amiga is a family of personal computers originally developed by Amiga Corporation." http://en.wikipedia.org/wiki/Amiga Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Tror det er enklere å få tak i en RGB-SCART-kabel. Den går rett i monitor-utgangen så du slipper RF-modulator. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 en Amiga er da ingen konsoll? Ikke? Den funker da på samme måte som en konsoll. Er ikke Commodore 64 konsoll heller da? Nei, de er begge datamaskiner. "The Amiga is a family of personal computers originally developed by Amiga Corporation." http://en.wikipedia.org/wiki/Amiga Jaja, de funker som konsoller No installations! Thank god! Lenke til kommentar
gorane Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Tror det er enklere å få tak i en RGB-SCART-kabel. Den går rett i monitor-utgangen så du slipper RF-modulator. HVordan ser en slik kabel ut da? Og hvor kan den eventuelt skaffes? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Tror det er enklere å få tak i en RGB-SCART-kabel. Den går rett i monitor-utgangen så du slipper RF-modulator. HVordan ser en slik kabel ut da? Og hvor kan den eventuelt skaffes? Datakompaniet har slike. Koster 270kr. Den vil gi MYE bedre bilde enn en RF-adapter. Søk på KABSCART. Varen heter "SCART Monitorkabel 23-pin RGB (Amiga) til SCART" Lenke til kommentar
gorane Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Tror det er enklere å få tak i en RGB-SCART-kabel. Den går rett i monitor-utgangen så du slipper RF-modulator. HVordan ser en slik kabel ut da? Og hvor kan den eventuelt skaffes? Datakompaniet har slike. Koster 270kr. Den vil gi MYE bedre bilde enn en RF-adapter. Søk på KABSCART. Varen heter "SCART Monitorkabel 23-pin RGB (Amiga) til SCART" Så det er ikke mulig å få tak i den kabelen som jeg engang har hatt? Den fra Amiga til TV? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Tror det er enklere å få tak i en RGB-SCART-kabel. Den går rett i monitor-utgangen så du slipper RF-modulator. HVordan ser en slik kabel ut da? Og hvor kan den eventuelt skaffes? Datakompaniet har slike. Koster 270kr. Den vil gi MYE bedre bilde enn en RF-adapter. Søk på KABSCART. Varen heter "SCART Monitorkabel 23-pin RGB (Amiga) til SCART" Så det er ikke mulig å få tak i den kabelen som jeg engang har hatt? Den fra Amiga til TV? Det er det sikkert. Men det blir nok dyrere og mye dårligere bilde. (Hvis du mener antennekabel). Lenke til kommentar
aMo Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Husker de gamle tv-modulatorene ja.. haha.. Vår ble fucked en gang og hele bildet ble permanent rosa (intil jeg kjøpte ny da ) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Datakompaniet har slike. Koster 270kr. Den vil gi MYE bedre bilde enn en RF-adapter. Søk på KABSCART. Varen heter "SCART Monitorkabel 23-pin RGB (Amiga) til SCART" Så det er ikke mulig å få tak i den kabelen som jeg engang har hatt? Den fra Amiga til TV? Hvis du leser posten du svarte på, så blir du fortalt hvor du kan kjøpe en slik kabel Dersom du er litt nevenyttig, og finner delene, kan du lage den selv: http://www.hardwarebook.info/Amiga_to_SCART Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. takk! blir gal når folk mener Amiga og C64 er konsoller! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå