Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva kan dette være - bihulbetennelse?

somebody

Anbefalte innlegg

Hva kan dette være, tror mulig det er bihulbetennelse...! Jeg gar vondt rundt venstre øye, halsen og det liksom går opp langs ganen og videre, det er vondt i hodet når det blir bøyd fram og spesielt når hode er under vann! Har blanke øyne men ikke feber, bør jeg gå til legen? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du merker ett trykk i hodet, ved pannen, særlig når du bøyer deg fremover, så langt som til hodet er mellom bena, er det trolig bihulebetennelse. Har det hvert år, og sitter med en anelse av det nå, hadde det hele vinterferien om det hjelper på humøret ditt :)

Jeg har tidligere merket at legen gir deg pencilin. For meg så har det gått over, men pencilinen har kun fått den vekk for en stund, før jeg har fått det igjen. Har også hørt at det kan være grunnen til at jeg har fått det mange år etter hverandre.

Jeg pleier å løse det med å legge meg til sengs i noen dager å sove så og si hele tiden. Ville gått til legen for å være sikker.

Endret av Leffsa
Lenke til kommentar

Jeg pleier å ha det relativt ofte og da er det så vondt at det bare er bedre å bruke en annen metode. Da pleier det som regel å gå over. Det vi gjør er å innta en liggende posisjon og sprøyter saltvann inn i nesa med en sprøyte uten spiss (ofc). Så reiser man seg og snyter alt man har. Da vil det meste løse seg. Dette kan man gjenta flere ganger.

Det her hjelper hvertfall på meg.

Lenke til kommentar
Jeg har tidligere merket at legen gir deg pencilin. For meg så har det gått over, men pencilinen har kun fått den vekk for en stund, før jeg har fått det igjen. Har også hørt at det kan være grunnen til at jeg har fått det mange år etter hverandre.
De aller fleste bihulebetennelser er pga virus, ikke bakterier. Kan det hende at legen din stilte en forhastet diagnose?
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...