RenPerle Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Er det noen her som kan lære meg å legge en tekst til et bilde? Dvs at motakeren jeg sender bildet til, får opp en tekst som hører til bildet. Håper dere skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Er det noen her som kan lære meg å legge en tekst til et bilde? Dvs at motakeren jeg sender bildet til, får opp en tekst som hører til bildet. Håper dere skjønner hva jeg mener. Mener du å sende bildet i mail? Du kan jo legge teksten som navn på bildet,(hvis den ikke er så lang) bare det slutter på jpg f.eks. (Eller du kan skrive tekst på bildet hvis du bruker et foto-redigerings program) Er ikke helt sikker på hva du spør om... RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Skal teksten kun viser når musepilen ligger over bildet ? Tom Lenke til kommentar
RenPerle Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Det skal feks brukes når jeg sender bilde til avisen. Der skal det feks stå navn på personer på bildet ol. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det høres ut som om det er IPTC informasjonen du ønsker å oppdatere. Har du et menyvalg som heter File Info i File menyen på CS3 (Det er det den heter i Photoshop Elements) ? Tom Lenke til kommentar
RenPerle Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Ja, det har jeg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Skal teksten kun viser når musepilen ligger over bildet ? Tom Hmmm.. så avansert ja. Har visst noe å lære der. :!: kanskje jeg kan bruke det på web-sidene mine. Tror ikke den muligheten er i Photoshop 7.0 PS. Upps, det var der i 7.0 ja...under fil som du sa Tom...takk, da lærte jeg noe nytt RandiA Endret 25. februar 2008 av RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ok. Feltene som du fyller ut der, blir lagt inn som IPTC tags på bildet. Det er vel Caption feltet som passer for den informasjonen du nevnte. Husk å legge inn Copyright samtidig. Du kan jo sjekke med avisen om det er dette de er ute etter. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Skal teksten kun viser når musepilen ligger over bildet ? Tom Hmmm.. så avansert ja. Har visst noe å lære der. :!: kanskje jeg kan bruke det på web-sidene mine. Tror ikke den muligheten er i Photoshop 7.0 RandiA Den funksjonen ordnes lettest i HTML - alle bilder på HTML sidene kan ha en property (egenskap) som kalles alternate text. Tom Lenke til kommentar
RenPerle Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Ok. Feltene som du fyller ut der, blir lagt inn som IPTC tags på bildet. Det er vel Caption feltet som passer for den informasjonen du nevnte. Husk å legge inn Copyright samtidig. Du kan jo sjekke med avisen om det er dette de er ute etter. Tom Vil det da si at hvis jeg sender de et bilde, så kan de gå inn på fil info så får de opp det jeg har skrevet? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ok. Feltene som du fyller ut der, blir lagt inn som IPTC tags på bildet. Det er vel Caption feltet som passer for den informasjonen du nevnte. Husk å legge inn Copyright samtidig. Du kan jo sjekke med avisen om det er dette de er ute etter. Tom Vil det da si at hvis jeg sender de et bilde, så kan de gå inn på fil info så får de opp det jeg har skrevet? Jada. Du kan teste det fra Windows.Høyreklikk bildet og velg egenskaper og gå på detaljer. Men det virker nok kun på JPEG; men det er vel det avisa vil ha. Tom Lenke til kommentar
RenPerle Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Ok. Feltene som du fyller ut der, blir lagt inn som IPTC tags på bildet. Det er vel Caption feltet som passer for den informasjonen du nevnte. Husk å legge inn Copyright samtidig. Du kan jo sjekke med avisen om det er dette de er ute etter. Tom Vil det da si at hvis jeg sender de et bilde, så kan de gå inn på fil info så får de opp det jeg har skrevet? Jada. Du kan teste det fra Windows.Høyreklikk bildet og velg egenskaper og gå på detaljer. Men det virker nok kun på JPEG; men det er vel det avisa vil ha. Tom Kan ikke du sende meg den mail adressen du bruker nå på pm, så sender jeg deg to bilder hvor jeg har prøvd på to foreskjellige måter. Så få du se om du får ut noe informasjon på de. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Kan ikke du sende meg den mail adressen du bruker nå på pm, så sender jeg deg to bilder hvor jeg har prøvd på to foreskjellige måter. Så få du se om du får ut noe informasjon på de. Done. Tom Lenke til kommentar
RenPerle Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Kan ikke du sende meg den mail adressen du bruker nå på pm, så sender jeg deg to bilder hvor jeg har prøvd på to foreskjellige måter. Så få du se om du får ut noe informasjon på de. Done. Tom Sendt til den første. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Kan ikke du sende meg den mail adressen du bruker nå på pm, så sender jeg deg to bilder hvor jeg har prøvd på to foreskjellige måter. Så få du se om du får ut noe informasjon på de. Done. Tom Sendt til den første. Ikke kommet frem enda. Hvor stor bilder er det snakkom ? Bruker du gmail adressen din ? Tom Lenke til kommentar
RenPerle Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Kan ikke du sende meg den mail adressen du bruker nå på pm, så sender jeg deg to bilder hvor jeg har prøvd på to foreskjellige måter. Så få du se om du får ut noe informasjon på de. Done. Tom Sendt til den første. Ikke kommet frem enda. Hvor stor bilder er det snakkom ? Bruker du gmail adressen din ? Tom Nei, brukte yahoo mailen. Vet ikke hvor store de er jeg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Nei, brukte yahoo mailen. Vet ikke hvor store de er jeg. Da er de enten på vei rundt halve jorden, eller så er de spist opp av spamfilteret til internet-leverandøren min. Prøv adresse #2. Tom Lenke til kommentar
RenPerle Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Nå er det gjort. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Nå er det gjort. Da ramlet det inn to bilder. Begge bildene hadde med feltene Title og Comments (jeg har engelsk Vista). Bilde nr. 1 (Brage) hadde også fylt ut et felt som heter Subject med samme som Comments - det er det samme som jeg fikk når jeg prøvde. Hvilke metoder brukte du. Tom Lenke til kommentar
RenPerle Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Nå er det gjort. Da ramlet det inn to bilder. Begge bildene hadde med feltene Title og Comments (jeg har engelsk Vista). Bilde nr. 1 (Brage) hadde også fylt ut et felt som heter Subject med samme som Comments - det er det samme som jeg fikk når jeg prøvde. Hvilke metoder brukte du. Tom Men det sto en tekst på begge bildene? Ikke bare overskrift? På Brage gjorde jeg slik du sa, på det andre gikk jeg bare inn på egenskaper på bildet og så inn på sammendrag. Skrev teksten inn der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå