SindreFraOslo Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Noe jeg lurer på. Hvor lenge kan du være borte fra en hund? En hund som du selv har oppfostret fra valp, og reiser bort når den er 2 år. Vil den huske deg om du kommer tilbake etter 5 år? - Reidar fra Drammen Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Har tenkt litt på det samme selv. Tror at de "første personene" sitter ganske lenge, men kanskje det også varierer fra hund til hund? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Nei, ikke etter så lang tid. Den kan jo kanskje kjenne deg igjen litt, men jeg tror ikke det blir "JIPPIII nå var det lenge siden sist" møte du får med hunden. Vår andre hund kjente såvidt igjen oppdretteren sin når hun var mellom 6 mnd og ett år. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Men oppdretteren har jo ikke hunden mens den har noen særlig opplevelse av verden da? Altså, selvfølgelig kan h*n jo prege veldig mye og slikt, men jeg ser for meg at der hunden er mellom 8 uker og 2 år spiller en veldig mye større rolle Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Oppdretteren hadde Zenta til hun var 15 uker tror jeg. Ja, det er klart alder spiller noen rolle, og særlig når du har hatt den i to år. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg har opplevd at en hund jeg hadde som valp kjente meg igjen etter ett år. Og da snakker vi hoppende glad. Det var koselig:) Men 5 år er fryktelig lenge da.. Men det er i alle fall ikke sant slik mange påstod før, at huner ikke husket lengre tilbake enn 2-4 uker :!: Lenke til kommentar
Mischief Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 En hund jeg møtte for 1 og 1/2 års tid tilbake kjente meg igjen med det samme for litt siden. Den er 6år gammel da, var utrolig koselig. Men en hund kan huske en lukt fra en person den er vært vant til lenge etter, men er ikke sikker på hvor lenge. Denne hunden som kjente meg igjen, hørte bare stemmem min å kom løpende så kan være noe i det de husker også. Eneste du kan er jo å håpe da Lenke til kommentar
granny Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg har aldri vært så lenge borte fra en hund så jeg vet ikke hvor lenge det går før de glemmer, men jeg opplever stadig at hunder jeg har oppdrettet og solgt som valper, blir helt "gale" når de hører stemmen min selv om det er ganske lenge siden jeg så de. Og det er valper som kun har tilbragt de første 8 ukene hos meg. Min egen Cleo blir helt ustyrlig når hennes oppdretter kommer på besøk, men det skjer jo kanskje et par ganger i året da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå