Gå til innhold

Service/retur Komplett.no - betale mellomlegg for bedre vare

Anbefalte innlegg

Har et skjermkort inne til service / retur hos Komplett.no.

(For detaljer se denne tråden.)

Sannsynligvis får jeg nytt skjermkort dersom det viser seg at det er feil på det gamle. (Noe det så godt som helt sikkert er.)

Da lurer jeg på om det vil være mulig å betale et mellomlegg for et bedre skjermkort?

Har sendt dem en mail om det, men tenkte jeg kunne høre her om det var noen som hadde erfaringer med slike problemstillinger fra før mens jeg venter på svar fra dem.

Under følger mailen jeg sendte dem. Jeg er litt trøtt nå, og orker ikke tilpasse/skrive det hele på nytt. :)

Dersom det viser seg at skjermkortet jeg har inne hos deres returavdeling er defekt, og dersom det konkluderes med at et nytt skjermkort er løsningen i dette tilfellet, lurer jeg på muligheten for å kunne betale et mellomlegg for et annet skjermkort.

Sjansene er vel uansett ganske store for at jeg ikke vil kunne få et nytt Asus V8440 Geforce4 Ti4400-kort, for så vidt jeg har forstått har denne serien utgått.

Skjermkortet jeg evt ønsker å betale et mellomlegg for, er "Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB AGP, ATI 9700, DVI-I, TV-Out, Retail".

Dette koster hos dere kr 2,230 per dags dato.

Dersom dette skulle la seg gjøre, lurer jeg videre på hva jeg får trekt fra for mitt gamle skjermkort. Et rimelig forslag er da å se på prisene til mitt gamle korts arvtager, "Asus V9480 GeForce4 Ti4800SE 128MB DDR - AGP, (V9480/TVD/128) DVI,Tv-Out, Retail".

Dette tar dere kr 1,706 for per dags dato.

Mellomlegget skulle, dersom dette går i orden, være kr 524.

Returfrakt bør uansett utfall av forespørselen over dekkes av dere, dersom det påvises feil på det gamle kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da lurer jeg på om det vil være mulig å betale et mellomlegg for et bedre skjermkort?

Returfrakt bør uansett utfall av forespørselen over dekkes av dere, dersom det påvises feil på det gamle kortet.

Når jeg sende hovedkort, cpu, ram og psu til retur dekket de returfrakten. :smile:

(hovedkortet hadde tatt knekken på alt unntatt cpu) :evil::evil:

Når det gjelder å betale mellomlegg, så tviler jeg på at de godtar det. Har lest flere eksempler på at de sender tilbake et nytt eksemplar av akkurat det man sendte inn. Da jeg fikk beskjed om at jeg fikk erstattet det jeg sendte inn spurte jeg om jeg fikk oppgradere rambrikken (TwinMos 512PC2100) til samme merke med PC2700. Men dette svarte de kontant nei på.. :(

Så det er tvilsomt at du får velge nytt kort og betale mellomlegget ja..:(

Ps: La oss vite hvordan det går med saken!

Edit: Liten skriveleif..

Lenke til kommentar

Skal holde dere underrettet, dersom jeg husker det. :)

Når det er sagt, har jeg ikke spesielt store forventninger.

Særlig ikke fra Komplett, som er så store. De tenker vel for det meste og i det store og hele bare rask profitt. Men for all del, Komplett er ryddige, men kanskje litt for store til fleksible løsninger og spesielle vurderinger knyttet til enkelttilfeller.

Men fra PS Data, MPX og andre tilsvarende kan det godt tenkes at det hadde latt seg gjøre ja.

Tror jeg skal gå over mer eller mindre fast til disse og tilsvarende butikker fremover. Bare synd ikke vareutvalget er helt det samme..

Begynner å merke at komponenter faktisk kan feile, og da er det fint med litt ekstra godvilje og service fra butikken.

PS. Dette med fraktutlegg. Jeg visste at Komplett dekker returfrakt hvis feil blir funnet, men i mailen ønsket jeg å presisere at det samme også burde gjelde dersom jeg (mot formodning?) skulle få innvilget ønsket mitt. :)

Lenke til kommentar
En annen sak er jo at om ikke de kan skaffe samme varen har du jo krav på pengene igjen, da må det vel vere greit å heller få betale et mellomlegg.

Fikk det hos psdata.

Godt poeng. :)

Men nå har det seg jo slik at GF4 Ti4800SE = GF4 Ti4400.

Eneste forskjell er vel AGP8x på førstnevnte.

Og det er vel samme eller tilsvarende vare som gjelder.

Men som sagt, et godt poeng. Har alt sendt mailen, men kanskje jeg føyer til litt til i en oppdatering.

Spent på hva jeg evt kan vente å få i fradrag for det gamle skjermkortet. Noen formening om dette?

-Prisen jeg ga?

-Nåpris på tilsvarende kort?

-Deres innkjøpspris for erstatningskort? (enten samme eller tilsvarende kort)

-Annet?

Nå ser jeg lysere på tilværelsen igjen. :)

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at du får gjort det hvis du RINGER ikke sender mail, jeg har alltid opplevd veldig god kunde service når jeg ringer til komplett! Prøv det!

Sikkert ikke dumt, men det er så dyrt å sitte i kø med mobiltelefon.. :(

Og da satser jeg ofte heller på god, gjennomtenkt argumentasjon per email. :)

Lenke til kommentar

Virker som om jeg rett og slett får håpe tilfeldighetene er på min side da.

En idé hadde vel kanskje vært å først ringe, og hvis nei, sende en mail.

Motsatt går vel dårligere, ettersom de da sannsynligvis ser at jeg alt har spurt.

Noen ville kanskje sagt at dette er masing, uprofesjonelt eller hva det skal være, men siden det virker ganske tilfeldig hva man får som svar, så ser jeg egentlig ingen grunn til ikke å være litt pågående.

Kan jo tenkes at de oftere sier ja hvis den varen du ønsker ligger lavt på salgsstatistikken? (Noe jeg ikke tror et Sapphire 9700 gjør)

Lenke til kommentar

de har tross alt påført deg en potensiell ekstrakostnad ved at maskinen din ikke kan brukes i mellomtiden, og en ekstrabelastning med ventingen (som er HELT forjævlig lang på komplett). så når de i tilegg tjener ekstra på at du bytter til det kortet bør de føye seg. ellers hadde jeg blitt steik forbanna :evil:

Lenke til kommentar

Jo, sant nok.

Har fått bekreftet at jeg får nytt kort.

Fikk mail i dag om ordrebekreftelse (selvsagt kr 0) på et Asus GF4 Ti4800SE.

Porblemer er bare følgende -

Lev.dato: 2003-03-14 (usikker)

Mens for Sapphire-kortene står følgende -

Kommer 2003-02-28

Altså garantert.

Synes ikke det er rimelig tid å vente 20 dager (pluss ca 1 uke behandlingstid på forhånd) før de muligens får inn kortet. Og de plikter jo å gi lik eller tilsvarende vare innen rimelig tid.

Nei, her mener jeg å ha en god sak.

Tar kontakt med dem igjen nå som tingene er litt sikrere.

Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar

Dersom noen skulle være interessert, legger jeg inn oppdateringen til mailen jeg sendte dem under. Og så skal jeg prøve å huske å poste utfallet av forespørselen når jeg får svar fra dem.

Dette er en oppdatering på mailen rett under. Ber om at dere ser på begge to

som én mail. Det kan lønne seg å lese den nederste først.

Oppdateringen kommer som følge av at returen er ferdig behandlet, og jeg har

mottatt en ordrebekreftelse (ordrenummer xxxxxxx ) på et nytt skjermkort.

Ser at dere har funnet feil på skjermkortet jeg sendte inn, og at dere har

valgt å erstatte det med et

"115980 Asus V9480 GeForce4 Ti4800SE 128MB DDR AGP, (V9480/TVD/128)

DVI,Tv-Out,  Retail".

Spørsmålet er altså som sagt om det vil la seg gjøre å betale et mellomlegg

for et

"114452 Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB AGP, ATI 9700, DVI-I, TV-Out,

Retail", slik jeg ber om under.

Ønsker å understøtte forespørselen med kortenes leveringsdatoer.

Asus-kortets leveringsdato       er iflg deres sider "Antatt 2003-03-14"

Sapphire-kortets leveringsdato er iflg deres sider "Kommer 2003-02-28"

Altså vil jeg måtte vente 14 dager mer på Asus-kortet enn på

Sapphire-kortet. I tillegg er leveringsdatoen på Asus-kortet usikker,

følgelig er det muligheter for enda lengre levineringstid.

Jeg er av den oppfatning at 14 dager ekstra ikke er rimelig tid.

Derfor ber jeg altså om å få betale et mellomlegg for et Sapphire-kort i

stedet for Asus-kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...