hasuwest Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hei! Har nettop bestillt meg en Maxtor 200GB og så lurte jeg på om det med denne 137GB "grensen". Jeg kjører Win 2000 Pro med SP3 og Win XP Pro med SP1. Jeg leste i en post at man måtte laste ned en fil for at den windows skulle skjønne at harddisken var så stor. Hvor får jeg tak i denne fila til Win 2000/XP? Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Har samme problem. Noen som kan fortelle oss hvordan vi kan fikse det? Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det fikses lett ved å ha en UDMA-133 kompatibel IDE kontroller. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Jeg har ATA/133 kontroller på hovedkortet. Vil det funke uten noe ekstra saker da? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Jeg har ATA/133 kontroller på hovedkortet. Vil det funke uten noe ekstra saker da? Kommer ann på om biose'en din støtter så store disker, du må skjekke om det er kommet en bios som støtter 200GB eller større? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Ok. Dette stod værtfall på hovedkortet. Diskkontroller IDE / EIDE ( DMA/ATA-133 (Ultra) Rask Driver ) - integrert, det er ikke RAID på hovedkortet. Skal sjekke på ASUS sine sider om det står noe.. Lenke til kommentar
shorin Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Du trenger 48bitLba.inf Finner den på www.microsoft.com Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Du trenger 48bitLba.inf Finner den på www.microsoft.com Japp, men den fila har ikke noe hjelp om ikke bios'en finner disken, ikke sant. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 En ny bios til hovedkortet vil vel gi deg 48bits adressering rett ut fra hk? Om det ikke er kommet noen ny bios som løser det problemet, så kan det såkalt "Disk Overlay"-program gjøre nytten. Dette er et lite program som legger seg på "MasterBootRecorden" på disken, og blir lastet inn før OS og slike ting. Programmet "oversetter" fram og tilbake slik at du får unyttet diskens fulle kapasitet, selv om bios ikke finner hele disken. Disse programmene er forskjellige fra harddiskprodusent til harddiskprodusent, så hvorfor ikke ta seg en titt på Western sine sider? Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Gjør et søk på forumet.... dette har vært diskutert og løst x ganger. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Vil en 200 gb hardisk virke på mitt asus p4b266-e? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå