Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Blinklys blinker fortere enn normalt

-Shark-

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært borti dette problemet før:

Blinklyset til Høyre blinker dobbelt så fort som det vanlighvis gjør. Blinklyset til venstre fungerer som det skal.

Har sjekket og prøvd:

Alle pærer fungerer!

Byttet pærer

Må ha dette i orden pga EU kont, så svar taes imot med takk.

Er det noen mulighet for at jeg kan bare koble på et blinklys til- ved baklampa- la den ligge inni bilen bare?

Dette blir vel ca det samme som at en av pærene egentlig har gått?

BMW 3 serie E36 94 mod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ikke satt inn 24v pærer?

Nei, alle skal være riktige. Altså 12 volt.

dette betyr vanligvis at en pære har gått, og tror kansje det tar med seg den inn i Dashbordet også, sjekk om den funker... :)

Ja, jeg vet. Men siden det ikke er en av de utvendige pærene som har gått så ble jeg brått usikker.

Hva mente du med den inni dashbordet? Den lampa blinker når jeg blinker til høyre ja- men fort.

Kan det være relet? Er det mye jobb?

Noen forslag?

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar
nja tviler på reelet.. Det sitter jo bare et rele til begge sidene.

Prøv og napp ut/koble av nødblink bryteren og se hva som skjer.. Det kan være den som kødder.

Har du sjekka alle kontakter etc. du har ikke f.eks jordfeil i en baklampe..?

Ok- om det er kun et rele, så er det litt merkelig at det er køddent på kun en side.

Skal prøve å nappe ut Nødblinken ja. Hvilken innvirkning kan denne ha? Og Jeg må jo ha denne også når jeg skal på EU.

Lampene er byttet, til Angel Eyes forran og diode bak. Hvor kan den jordfeilen ligge da egentlig?

Link til Baklampe

Lenke til kommentar
nja tviler på reelet.. Det sitter jo bare et rele til begge sidene.

Prøv og napp ut/koble av nødblink bryteren og se hva som skjer.. Det kan være den som kødder.

Har du sjekka alle kontakter etc. du har ikke f.eks jordfeil i en baklampe..?

Ok- om det er kun et rele, så er det litt merkelig at det er køddent på kun en side.

Skal prøve å nappe ut Nødblinken ja. Hvilken innvirkning kan denne ha? Og Jeg må jo ha denne også når jeg skal på EU.

Lampene er byttet, til Angel Eyes forran og diode bak. Hvor kan den jordfeilen ligge da egentlig?

Link til Baklampe

hvis bsk blinklyset ditt er diode så kan det godt vær at motstanden er for liten i diodene og det oppleves av bilen din som at blinklyset ditt er ryke og dermed blinker alt for fort. du trenger en motstand.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Jau du må ha noe mostander hvis du har diodeblink. Da burde jo også problemet vært på begge sider.

Prøvde du og koble ut nødblinken? jeg har ikke mye erfaring med BMW så aner ikke om det kan være problemet. Vet bare at bl.a Seat og noen andre tyske merker kan få litt rare blinklys pga feil i nødblink bryteren.

Lenke til kommentar

Da har jeg feilsøkt litt mer.

Ble i alle fall iorden for EU kont som er i morgen.

Løsningen ble da en 21watt pære paralellt med den 5w pæra som sitter baki.

Da fungerte det i alle fall. Så nå har jeg blinklys inne i bagasje rommet :!:

Anntar at det muligens er rele. Sitter et rele ute i motorommet. Skal bare få bilen godkjent- så får jeg fjerne den lampa og prøve med et nytt rele.

Er det dyrt?

Lenke til kommentar
Skulle bli greit da ja.

21W / 12V = 1,75 ohm.

Rart det ikke var satt inn det i lyktene (ifra produsent).

Hvor bestilte du lyktene?

Det var på bilen da jeg fikk den, og ble opplyst om det, men han sa det bare var blinklysrele.

Prøver og lodde på en motstand da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...