MariaC Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg vurderer å kjøpe meg en ultrabærbar pc, og lurer på om noen der ute kan komme med gode råd. Ser at man kan få bærbare på under 2 kg helt ned til ca 6000 kr. Jeg har ikke så mange kriterier eller krav utover at den skal være så lett og liten som mulig og samtidig så billig som mulig. Antar at det her vil måtte bli et kompromiss. Den vil kun bli brukt til surfing, epost og alle enkle hverdagsting når jeg er på reise, størrelse og vekt er dermed det viktigste. Samt kanskje også batteri-tiden. Jeg bryr meg ikke så veldig om kult design, topp ytelse eller alle de tekniske tingene, så lenge den funker og er pålitelig og oppegående og normalt rask, og lett/liten Anyone? Maria Lenke til kommentar
hevih Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 ASUS EEE ser ut til å pass deg perfekt tror ikke de er i salg i norge enda, men fås på ebuy og amazon osv. svært billig!!! Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Sjekk denne tråden for mer info og bilder! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=834712 Lenke til kommentar
MariaC Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Takk for svar! Den ser jo kul ut den der og hvertfall liten! Men hvordan er det med å kjøpe fra utlandet, for eks amazon (UK)? Og hva er spesifikasjonene i forhold til vanlige bærbare? Jeg har ikke så mye peiling på GB og Ram og det der... Er det en "orntlig" maskin, eller en lekemaskin...? Ser dere skriver om Windows, antar da at det ikke er Windows på den. Jeg trenger/vil ha windows og office og hele pakken, er ikke det mulig det da? Hva med å koble seg til nettverk og sånt, antar det er trådløst nettverk på den? Jeg er ikke så datakyndig, så jeg vil ikke ha noe som jeg må mekke på Må kunne åpne pakken, plugge den i veggen og så være på nett http://www.amazon.co.uk/ASUS-Eee-PC-Techno...8749&sr=8-1 Lenke til kommentar
hevih Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) JA det er en ordentlig maskin, men hvis du skal ha microsoft og office går nok ikke det så bra siden du ikke hadde noe serlig peiling tydeligvis (?) ja det er og tråløst internett på den... multicoms compal er kansje et bedre valg? det koster bare 24.- for størrre batteri =) men dessverre leveres denne uten OS inkl i pris... så skal du ha det blir det 6xx .- pluss. multicom innstalerer det for deg hvis du ønsker det! plug&play Endret 26. februar 2008 av hevih Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Dette er en ordentlig maskin, absoulutt! Ser selv at det ikke er windows på den, men linux. Et system som på mange måter er mye bedre en windows. Man får også noe som kalller openoffice på den, som man kan laste ned gratis. Synes det fungerer like greit som MS office. Spesifikasjonene er ikke bra. Du må ikke regne med å kunne spille noe særlig på den, annet en lette nettspill osv. Men nå skal vel ikke du spille så mye, kabal går ypperlig Harddisken (der du lager ting) er heller ikke stor. Men skal du bare ha bilder og skriv på den, så tar det nok evigheter før du får fyllt den opp! Men nå skjønner jeg deg her. Å gå fra win til linux er kanskje ikke det enkleste. Og som du sier vil du ha en pc som er lett å komme igang med! Da er det kanskje hensiktsmessig å se på en som allerede er i norske nettbutikker, med win XP eller vista. http://www.multicom.no/SystemConfigurator....530538;c:100559 Denne er ikke så galen da. Skal du ikke bruke den til spill eller lignende. Eller laste ned masse filmer ol. Så kan du holde deg på orginalopsett. (Men jeg anbefaler å sette opp til 2gb minne og kanskje en litt større disk, blir noen 100lapper ekstra!) Blåtann er også greit å ha (Tråløs overføring, mellom feks pc og mobil. Enkelt å bruke!) Pass bare på å legge til windows ferdig innstallert og evt ett større batteri. Siden du ønsket bra kapasitet! (Koster ikke mye ekstra!!) Men denne blir jo mer en 6000kr da. Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 JA det er en ordentlig maskin, men hvis du skal ha microsoft og office går nok ikke det så bra siden du ikke hadde noe serlig peiling tydeligvis (?)ja det er og tråløst internett på den... multicoms compal er kansje et bedre valg? det koster bare 24.- for størrre batteri =) men dessverre leveres denne uten OS inkl i pris... så skal du ha det blir det 6xx .- pluss. multicom innstalerer det for deg hvis du ønsker det! plug&play Ja, der var vi enige gitt men anbefaler deg også å lese denne; Test av EEE på vg Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har prøvd EEE 4g med cam og håper virkelig folk ikke lar seg skremme av at det er linux på den. Den var ikke vanskeligere å sette seg inn i enn en mobiltelefon, og den jeg prøvde hadde skype, openoffice, nettleser, epostprogram mm ferdiginstallert. henter min andre eee i morgen =) Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hva skjedde med din 1.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå