007CD Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Jeg har 2x 512Mb Radeon HD 3850 kort satt inn i ett ABIT IX38 Hovedkort men jeg kan ikke kjøre med Crossfire påslått, selv om jeg sitter på siste sett med såkalte stabile drivere. Resultatet er at straks jeg starter opp noen form for spill så fryser det seg, for eksempel login skjermen på World Of Warcraft stopper helt opp og jeg kan ikke gjøre noe som helst før skjermbildet blir svart og jeg er tvunget til å bruke reset knappen for å få liv i maskineriet igjen. Samme gjentar seg med Crysis, Conflict Denied Ops etc, alt som bruker 3D stopper opp. Video derimot fungerer som det skal, med 3% belastning på begge GPU'ene. Det ene kortet er litt varmere enn den andre men fortsatt innenfor toleranseverdiene. Hvor ligger problemet mitt? Hvordan kan jeg få liv i Crossfire oppsettet mitt utenom Windows 2D og film? Endret 25. februar 2008 av 007CD Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 En kjapp liten bump og oppdatering. Tror jeg har funnet problemet, skjermkort nr 2 fra Komplett er bust og ikke fungerende, byttet om på kortene og startet Need For Speed Pro Street og ganske riktig, med det siste HD 3850'n jeg hadde motatt så frøs spillet seg og bildet forsvant etter en stund. Satte tilbake mitt første HD 3850 og voila, der startet det helt fint, fungerer også bra når Crossfire ikke er skrudd på. Så her er nok det andre skjermkortet fra Sapphire ett såkallt DOA kort (Dead On Arrival). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå