Lovinda Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hei, overskriften sier vel sitt. Hva er næringsinnholdet i en Taco? Er det noe spesielt som finnes i taco, finnes det vitaminer i grønnsaker som man har i tacoen? Finnes det mye fett i tacoskjell evt. i kjøttdeig? Driver med et prosjekt som jeg må gjøre ferdig snart Skal lage en sunn og en usunn variant og skal legge frem forskjellene Kjempekoslig om jeg fikk svar. Ville betydd mye ! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hadde du postet i riktig kategori hadde det sikkert hjulpet en del Selv vil jeg tippe at tacos næringsinnhold er veldig avhengig av hva du putter oppi. Om du bruker mager kjøttdeig, lite ost og mye grønt blir det vel generelt en god pakke. Fet kjøttdeig, mye ost, salsa og rømme derimot ... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
ApeiBur Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Gå inn her: http://matportalen.no/matvaretabellen Så kan du søke på de forskjellige ingrediensene. Kjøttet man bruker vil nok sikkert være den største utslagsgiveren på næringsinnholdet i en taco. Så da kan det være lurt å bruke karbonadedeig i stedet for kjøttdeig. Kjøttdeig inneholder nesten dobbelt så mye kcal som karbonadedeig. Tortilla-lefser er også litt sunnere enn tacoskjell. Og på den sunne tacoen kan det være lurt å styre unna produkter som rømme og ost, eller i alle fall erstatte dem med lett-varianter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå